Oortjes vanaf 2010 verboden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Off topic; Dave 73, klopt jouw handtekening wel zo? Lijkt me dat het andersom moet zijn. Namelijk; Heel graag willen is ook een vorm van talent. On topic; Het zal toch gebeuren, morgen geen koers. Hele rotwinter reikhalzend uitgekeken naar dit eerste weekend! Beide partijen lijken geen krimp te geven, en zo zijn wij dadelijk de dupe!
- bontempi056
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 okt 2010 17:16
superrose schreef:Ik wil heel even weten hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk zelf gekoerst hebben en dan heb ik het niet over trainingskoersjes bij de club.
Heb ruim 40 jaar gekoerst is da voldoende;)
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
superrose schreef:Ik wil heel even weten hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk zelf gekoerst hebben en dan heb ik het niet over trainingskoersjes bij de club.
Jaren 70, 80, 90 Elite zonder contract (daarvoor Amateur-A, daarvoor Amateur) al zie ik de relevantie tot het onderwerp niet...
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
De relevantie is dat ik dan kan zien of iemand vanuit ervaring spreekt of vanuit pure mening. Dan kan ik dat meenemen in het lezen. Verder niet om iemands opinie te ontkrachtigen of zo, meer interesse. Er zijn zat mensen die alleen vanuit het perspectief van de kijker redeneren, vandaar.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Van mij hoeven die oortjes ook niet, aan de andere kant, terug in de tijd hoeft voor mij ook niet.
De kijker klaagt vaak dat het vervelend is dat men zoveel orders vanuit de ploegleiders wagens krijgen, maar het valt mij op dat de renner meestal wel voorstander is. Ofwel, de renner vindt het niet erg om gewoon te doen wat hem verteld wordt.
Edit:
Ben benieuwd of de Omloop door gaat. UCI zegt niet te starten als men toch met oortjes rijdt
De kijker klaagt vaak dat het vervelend is dat men zoveel orders vanuit de ploegleiders wagens krijgen, maar het valt mij op dat de renner meestal wel voorstander is. Ofwel, de renner vindt het niet erg om gewoon te doen wat hem verteld wordt.
Edit:
Ben benieuwd of de Omloop door gaat. UCI zegt niet te starten als men toch met oortjes rijdt
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Horrillo z'n valpartij was een incident. Maar ieder leven dat er gered wordt zonder dat het een cent kost is er toch 1.
De oude garde is vooral voor de afschaffing van de oortjes. We rijden nu voor het 2e jaar als amateurs zonder oortjes, dezelfde ploegen domineren nog steeds, toevallig omdat het gewoon de beste renners zijn. Niet vanwege de ploegleider in de auto erachter.
Er gaat zoveel geld om in het profrennen. Er zijn zoveel fans. De sprinters ploegen kunnen toch gewoon iedere 5 km iemand langs de kant van de weg zetten met een stopwatch en een groot bord. Wordt die kopgroep nog steeds op het laatste moment terug gepakt. Het wielrennen veranderd gewoon, net als de rest van de wereld. En dat moet je niet tegen willen proberen te houden, want dat lukt toch niet.
De oude garde is vooral voor de afschaffing van de oortjes. We rijden nu voor het 2e jaar als amateurs zonder oortjes, dezelfde ploegen domineren nog steeds, toevallig omdat het gewoon de beste renners zijn. Niet vanwege de ploegleider in de auto erachter.
Er gaat zoveel geld om in het profrennen. Er zijn zoveel fans. De sprinters ploegen kunnen toch gewoon iedere 5 km iemand langs de kant van de weg zetten met een stopwatch en een groot bord. Wordt die kopgroep nog steeds op het laatste moment terug gepakt. Het wielrennen veranderd gewoon, net als de rest van de wereld. En dat moet je niet tegen willen proberen te houden, want dat lukt toch niet.
superrose schreef:Ik wil heel even weten hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk zelf gekoerst hebben en dan heb ik het niet over trainingskoersjes bij de club.
Lekker relevant. Jij hebt jaren koerservaring, begrijp ik?
- bontempi056
- Forum-lid
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 08 okt 2010 17:16
Morgen gaat de koers door volgens vannieuwkerke op twitter,er word gekoerst zonder oortjes en na de koers word er gepraat met de uci,ben benieuwd.
maar in ieder geval KOERS. ))
maar in ieder geval KOERS. ))
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!
eelcoz schreef:superrose schreef:Ik wil heel even weten hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk zelf gekoerst hebben en dan heb ik het niet over trainingskoersjes bij de club.
Lekker relevant. Jij hebt jaren koerservaring, begrijp ik?
Daar gaat het toch niet om. Op zich wel goed om te weten dat iemand wat vindt of uit ervaring spreekt.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
- chassepatate
- Forum-lid
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55
Dat van Horillo, tja dat was toen goed dat ze oortjes droegen, maar hoeveel renners duiken er per jaar in een ravijn en dan nog, misschien zat hij wel aan z'n oortje te friemelen en kon hij niet op tijd remmen voor de bocht...
Als ik mocht kiezen dan zou ik toch het liefst zonder oortjes koersen, omdat ik vind dat renners zelf moeten kunnen denken en inschatten en geen machines op twee wielen zijn...
Als ik mocht kiezen dan zou ik toch het liefst zonder oortjes koersen, omdat ik vind dat renners zelf moeten kunnen denken en inschatten en geen machines op twee wielen zijn...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ook met oortjes moeten de renners zelf nadenken. Lang niet alles is in beeld op TV, als een renner pas mee springt op 't moment dat de ploegleider dat roept dan ben je 9 van de 10 keer te laat (op z'n minst voor ideaal). Met een oortje in word je geen machine, je moet nog steeds gewoon zelf trappen, je moet zelf remmen voor de bocht, in de gaten houden wat de heren om je heen aan het doen zijn.
Enige verschil is dat je wat meer overzicht van het totaal plaatje hebt. Als een favoriet op achterstand zit dan weet je dat een stuk eerder dan zonder oortjes. Als er een ploeggenoot probeert aan te sluiten, hetzelfde verhaal.
Enige verschil is dat je wat meer overzicht van het totaal plaatje hebt. Als een favoriet op achterstand zit dan weet je dat een stuk eerder dan zonder oortjes. Als er een ploeggenoot probeert aan te sluiten, hetzelfde verhaal.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40228
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Amclassic-fan schreef: Als een favoriet op achterstand zit dan weet je dat een stuk eerder dan zonder oortjes. Als er een ploeggenoot probeert aan te sluiten, hetzelfde verhaal.
Precies, en dat is ook de achterliggende reden.
Lijkt mij dat dat de spanning ten goede komt.
Less is bore