Over de wielersport en zijn beoefenaars.

"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"

corniel
Forum-lid HC

corniel 20 apr 2009 17:43

@de zwarten: we zien in beeld het laatste stuk van wat er gebeurt. Dat is geen volledig beeld van wat er gebeurt. Daarom ben ik terughoudend wat betreft een eindconclusie. Op grond van deze beelden is een straf voor Bos zeker niet uit te sluiten, maar om nu heel hard te gaan roepen "twee jaar schorsen", dat gaat mij veel te ver. Ik vind de uitleg van Bos intressante materie. Ben ook wel benieuwd naar de uitleg van Impey. Ik ben sowieso niet rauwig dat ik niet in de schoenen van de jury sta.

Maar nuance vinden velen een vies woord is mij al eerder op gevallen. En niet alleen op dit forum.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 apr 2009 17:51

Zien jullie in de beelden daarvoor waar Impey vandaan komt?

Hij "verdwijnt" midden/rechts in het peloton uit beeld en duikt dan links weer op, aannemelijk is dus dat hij vol naar links komt. Het is allemaal moeilijk te beoordelen maar ik denk dat Impey niet helemaal netjes zijn plek "zoekt".

Wat niet wegneemt dat de actie van Bos niet de slimste is maar waarschijnlijk een laatste redmiddel...
"Try not. Do or do not......there is no try"

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 17:53

Ik heb me nooit uitgesproken over de strafmaat. Maar ik vind dat Bos een sanctie verdient wegens roekeloos gedrag, en dan voornamelijk zijn stuur loslaten en een mederenner bij de trui grijpen.

Het meest waarschijnlijke scenario is dat Bos naast Impey aan het komen is, op dat moment de dranghekkens 'voelt' naderen, iets sneller gaat dan Impey en ook Impey naar links voelt gaan, en hij (al dan niet terwijl hij al de hekkens/Impey raakte), en zijn hand uitstak om botsing te vermijden/Impey opzij te duwen, en toen hij viel in reflex Impey nog wat steviger vastgepakt (hij had immers zijn stuur niet meer vast, en als je valt grijp je toch net iets harder datgene vast wat je in handen hebt). Hierbij heeft hij Impey vrij hard tegen de grond doen komen. Criquelion heeft het in Ronse op het WK beter gedaan wat betreft handen aan het stuur houden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 apr 2009 17:58

de zwarten schreef:Ik heb me nooit uitgesproken over de strafmaat. Maar ik vind dat Bos een sanctie verdient wegens roekeloos gedrag, en dan voornamelijk zijn stuur loslaten en een mederenner bij de trui grijpen.

Erg moeilijk. Reflex uit zelfbescherming?
Onmogelijk om hier een uitspraak over te doen.
Less is bore

em
Forum-lid

em 20 apr 2009 18:09

lancearmstrong Twitter schreef: watch 3:45 into this. http://tinyurl.com/csv2jy Bos doesn't even get disqualified. pitiful. he deserves a long suspension.
Iedereen mag van mij een mening hebben, maar Armstrong moet er rekening mee houden dat zijn mening gehoord wordt door een hoop mensen en dus veel impact heeft. Ik vind het jammer dat hij zonder dat hij alle feiten kent gelijk zijn oordeel klaar heeft.

Ik kan ik mij trouwens wel goed indenken dat het gewoon een stukje frustratie geweest is van Bos. Doet hij een keer mee aan een massasprint, wordt hij ingesloten... Met deze reactie als gevolg.

marino
Forum-lid

marino 20 apr 2009 18:25

Dit is echt z'on kwestie waarbij geldt: Hoe meer mensen zich hier over uitlaten, hoe groter de chaos en de discussie. Het was natuurlijk een zeer ongebruikelijke valpartij, waarbij bos achteraf niet echt over goede papieren beschikt, maar het wordt nu door alle wel erg beladen. Armstrong zou zich inderdaad ook moeten realiseren dat hij niet overal z'n mening over hoeft te geven. Ik kan me ook de reactie van Robert Hunter (die hem bijna aanvloeg na afloop) inbeelden, al zou ik het erg jammer vinden als Bos door één (mogelijk) unfaire actie tegenwerking gaat ondervinden in de toekomst. Een negatieve reputatie bouw je op in één wedstrijd, het corrigeren daarvan gaat veel moeizamer. :(
Anima Sana In Corpore Sano

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 18:41

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

foosho
Forum-lid

foosho 20 apr 2009 18:42

EM schreef:Iedereen mag van mij een mening hebben, maar Armstrong moet er rekening mee houden dat zijn mening gehoord wordt door een hoop mensen en dus veel impact heeft.
+1

Ook de media zou es moeten leren dat er een groot verschil is tusssen nieuws verslaan en nieuws maken en daarin verantwoordelijkheid nemen. Enkel door beschuldigen kun je iemands carriere al bijna slopen... (helaas)

rogi
Forum-lid

rogi 20 apr 2009 18:54

Die reactie van Armstrong is idd. erg jammer. Hij kan maar beter uitkijken dat hij zelf niet geschorst wordt. Moest zeker voor zijn plasje nog even gauw twitteren. ;)

Maar het voorval is op zijn minst merkwaardig. Wat nog net te zien is is dat Bos veel meer snelheid heeft dan Impey en dreigt in de dranghekken te worden gedrukt op het moment dat hij ernaast komt en dan is even bij remmen echt niet meer mogelijk. Mij lijkt het alsof hij Impey vastgrijpt om zich er nog gauw langs te trekken (wat zeker niet fatsoenlijk is, maar wel een noodgreep) Echter doordat hij zelf tegen een pootje aanrijdt, wordt zijn vaart abrupt verminderd en trekt hij Impey, die hij nog vastheeft, voor hem langs naar de grond.

Foosho: +1

tarzander
Forum-lid

tarzander 20 apr 2009 19:22

Als je die beelden in slomo bekijkt, dan zie je dat op het moment dat de hekken weer naar rechts gaan Bos naar rechts moet sturen, omdat hij anders de hekken zal raken. Echter zit Impey daar en probeert hij deze naar rechts te duwen. Impey kan eigenlijk ook niet naar rechts en Bos zie je het hek al ongeveer raken met zijn stuur, hij duwt/trekt Impey nog steeds op/aan zijn schouder. Daarna raakt hij mijns inziens het hek en als reactie daarop pakt hij Impey vast aan zijn trui, waardoor beiden naar de grond gaan.

Dit zijn de gebeurtenissen die ik uit de slomobeelden van de heli kan maken.

Als je alleen deze gebeurtenis op zichzelf bekijkt, dan is Theo Bos wel degelijk fout betreffende het vastpakken aan de trui bij een opponent. Echter ook fout in dit verhaal is de laksheid waarmee de hekken zijn geplaatst door de organisatie. (dit is misschien ook een reden dat Bos niet gediskwalificeerd is) ;)
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

concorde
Forum-lid

concorde 20 apr 2009 19:35

Foosho schreef:
EM schreef:Iedereen mag van mij een mening hebben, maar Armstrong moet er rekening mee houden dat zijn mening gehoord wordt door een hoop mensen en dus veel impact heeft.
+1

Ook de media zou es moeten leren dat er een groot verschil is tusssen nieuws verslaan en nieuws maken en daarin verantwoordelijkheid nemen. Enkel door beschuldigen kun je iemands carriere al bijna slopen... (helaas)

Ja en hetzelfde geldt voor het wel zeer gekleurde commentaar van de reporter bij het sukje op you tube

delirium
Forum-lid

delirium 20 apr 2009 20:13

wat zouden de reacties zijn als Boonen dit deed?

Plaats reactie