Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Maarten Ducrot

eelcoz

eelcoz 22 jul 2008 19:36

Ik vond vandaag het verhaal over Kohl die over een vangrail ging in de afdaling en pas de volgende dag gevonden werd, ook weer mooi.

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 22 jul 2008 22:43

Het was weer lachen met Ducrot; een hartslag van 900 en over dat verhaal van Kohl heb ik helemaal in een deuk gelegen.
Ik begin het bijna leuk te vinden om naar die twee te luisteren............... Je moet het alleen wel als vermaak zien en niet naar de inhoud luisteren.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 22 jul 2008 22:55

Precies!

Af en toe hebben ze het bij het rechte eind, maar het gaat toch vooral om het vollullen van die etappe zonder in slaap te vallen als er niets te beleven valt.

Ducrot heeft er vandaag geloof ik een stuk of 10 over het randje zien gaan in de afdaling, het was er maar eentje maar het blijft leuk als hij denkt er eentje te zien...
"Try not. Do or do not......there is no try"

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 23 jul 2008 09:10

andromeda schreef:Precies!

Af en toe hebben ze het bij het rechte eind, maar het gaat toch vooral om het vollullen van die etappe zonder in slaap te vallen als er niets te beleven valt.

Ducrot heeft er vandaag geloof ik een stuk of 10 over het randje zien gaan in de afdaling, het was er maar eentje maar het blijft leuk als hij denkt er eentje te zien...


Jep... maar vergeet niet dat hij direct zag dat er iemand onder de bocht was gekukeld, daar waar iedereen boven in de bocht keek. Dat hij Perreiro niet herkende kwam door die boomtak die er lag (zag er uit als iemand met een groen jasje). De belgen hadden ook alleen de bovenste gezien.

En hij had snel in de gaten dat hij echt door de bocht was geknald. Dus sommige dingen ziet hij best scherp!

Wat je wel merkt is dat hij zo´n finale als gisteren eigenlijk te veel op vallen focussed (valfobie), met name toen er ééntje spectaculair de afgrond in schoot (zonder erg) en de beelden van Sanchez.

Ik moet zeggen dat ik ook niet van dit soort circus houd... dalen hoort erbij, maar zo´n aankomst bergaf is vragen om grote risico´s. Ik vind dan eigenlijk dat het veiligheids aspect dan ook om de hoek moet komen kijken.

eelcoz

eelcoz 23 jul 2008 11:36

Mee eens, ik vond deze afdaling zo vlak voor de finish vragen om problemen. Toen ik zag dat het meeviel heb ik hard gelachen om Augustyn die omhoog probeerde te klimmen na z'n val, maar je moet er niet aan denken hoe het af had kunnen lopen. Trouwens, die Ducrot vond het ook wel mooi, helemaal toen die fiets nog beneden bleek te liggen.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2008 17:02

maarten nu: Nee joh, das echt het verschil tussen het oude en het nieuwe wielrennen. hebben we het overigens al een tijdje niet meer over gehad en dus blablabla

Maarten, aub.. hou toch eens een keer er over op. Je hebt geen oud en nieuw, dit is gewoon evolutie in de sport. De tijd staat niet stil. Je hebt ook geen oude en nieuwe mensen, die veranderen keer op keer door de ontwikkelingen.
Train ze!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2008 17:57

sjoemie schreef:Hoe komt Maarten er eigenlijk bij dat een fiets niet lichter dan 6,9 kilo mag zijn ?? Ach ja het gaat maar om 100 gram.


Dat is zijn technische vakkennis. Die kerel weet alles van techniek

aldus Herbert
Train ze!

eelcoz

eelcoz 24 jul 2008 18:31

Ik heb zonet voor het eerst sinds tijden weer overgeschakeld naar de Belgen. Dat gezwam van D&D (met name wanneer er niet zoveel gebeurt in de koers) kan ik niet langer aanhoren. De druppel was dat lulverhaal over hartslagmeters. Ze doen net alsof dat iets van de laatste 2 jaar is. En dan Herbert: ze hebben ook fietscomputers tegenwoordig, dan kun je zien waar je bent en hoe ver je nog moet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27879
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jul 2008 18:41

Ze liggen een jaar of 5 achter. Nog geen 20% van de renners rijdt in deze Tour met een hartslagmeter schat ik. Des te meer powermeters zie je daarentegen. D&D kunnen echter nog geen SRM van een Powertap onderscheiden, dus tjsa dan wordt het moeilijk :rolleye:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 jul 2008 16:31

Hahaha...weer een goede.

Millar in beeld. Zegt Ducrot: ´kijk eens naar die achternaaf´ waarop Dijkstra zijn repliek: ´vertel eerst even waar die achternaaf zit´ :D

Het ging al met al om de PowerTap in Millar zijn achterwiel.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 26 jul 2008 16:58

Ik zet net de tv aan, en het is gelijk al raak. Ducrot die loopt te vertellen dat Fignon destijds op het station een journalist geslagen zou hebben omdat hij de hete adem van Lemond in zijn nek voelde en dus erg onder druk stond. Ik kan me dat voorval nog goed herinneren. Fignon was toen op het station, in zijn dagelijkse kloffie zonder fiets e.d. Misschien was hij die vergeten, want volgens Ducrot was het een transfer naar de laatste etappe.
Feit is echter dat dit alles gebeurde NADAT Fignon pakkie-broekie had gehad van Lemond...:rolleye:
Afbeelding

Plaats reactie