Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma ROX 8.0 en 9.0

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 10 aug 2009 01:39

Mja dat wielomtrek weet ik nog niet hoe ik daar nu nauwkeurig achter kan komen. Ik heb dat tabelletje hier wel, maar dan kan ik weinig uit opmaken want die maten kan ik niet terug vinden op mijn fiets. Op de velg staat wel iets, maar dat correspondeert weer niet met de maten in die tabel.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 10 aug 2009 01:51

Dag Bertram,

Heel simpel.

Stap 1: Zet met een krijtje een streepje op de stoep.
Stap 2: Zet je wiel op het streepje, met het ventiel helemaal naar beneden.
Stap 3: Rol je wiel 1 keer helemaal af in een rechte lijn, zodat het ventiel weer beneden staat.
Stap 4: Zet daar ook weer een krijtstreepje.
Stap 5: Meet met een rolmaat de afstand in mm en voer die in in je tellertje.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 10 aug 2009 02:09

Bertrams schreef:Mja dat wielomtrek weet ik nog niet hoe ik daar nu nauwkeurig achter kan komen. Ik heb dat tabelletje hier wel, maar dan kan ik weinig uit opmaken want die maten kan ik niet terug vinden op mijn fiets. Op de velg staat wel iets, maar dat correspondeert weer niet met de maten in die tabel.


Je moet de maten van je band hebben, die zullen denk ik gewoon vermeld staan.


bandenmaten en wielomtrek tabel

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 11 aug 2009 16:44

Inmiddels de officiele maat toch op internet kunnen vinden :)

trekrijder
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2009 00:40

trekrijder 13 aug 2009 01:40

Wie kan mij meer vertellen over het juist instellen van de Altitude / Home Altitude 1,2,3 en Sea Level Pressure.
Heb mijn Rox 9.0 nu 1 maand en gebruikt in Frankrijk. Vrijwel nergens gaf de Rox 9.0 de juiste hoogte aan. Verschillen tot meer dan 100 meter hoogteverschil!

Vraag:
1. Waarom 3 Home Altitude instel mogelijkheden?
2. Moet je alle 3 Home Altitude instellingen instellen en gebruiken?
3. Stel je telkens de Sea level Pressure in voor de juiste meting?
4. Hoe kom ik aan de juiste Sea level Pressure?

Volgens de gebruiksaanwijzing kan de Rox 9.0 tot 1 meter nauwkeurig de hoogte aangeven.

Wie kan mij meer vertellen over het juiste gebruik van de hoogte-instellingen?

fietsgroet,

trekrijder
trekrijder

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 13 aug 2009 10:00

Ik meet via mijn TomTom de juiste hoogte op op mijn startplek en voer deze vervolgens in in mijn Rox 9.0 door de twee rechtse knoppen 3 seconden ingedrukt te houden. Die dag klopt de hoogtemeting dan perfect.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 13 aug 2009 10:45

Trekrijder schreef:Wie kan mij meer vertellen over het juist instellen van de Altitude / Home Altitude 1,2,3 en Sea Level Pressure.
Heb mijn Rox 9.0 nu 1 maand en gebruikt in Frankrijk. Vrijwel nergens gaf de Rox 9.0 de juiste hoogte aan. Verschillen tot meer dan 100 meter hoogteverschil!

Vraag:
1. Waarom 3 Home Altitude instel mogelijkheden?
2. Moet je alle 3 Home Altitude instellingen instellen en gebruiken?
3. Stel je telkens de Sea level Pressure in voor de juiste meting?
4. Hoe kom ik aan de juiste Sea level Pressure?

Volgens de gebruiksaanwijzing kan de Rox 9.0 tot 1 meter nauwkeurig de hoogte aangeven.

Wie kan mij meer vertellen over het juiste gebruik van de hoogte-instellingen?

fietsgroet,

trekrijder


Ik heb mijn ROX 8.0 gisteren voor de eerste keer gebruikt. De eerste indrukken zijn prima. Nauwkeurige metingen, ook van de hoogte. Voor zover ik het apparaat al helemaal door heb:
ad 1: 3 mogelijkheden voor bijvoorbeeld: hoogte van thuisadres, hoogte startplaats fietsclub, hoogte vakantieadres. Voor elke rit wel even caliberen (met beide rechterknopjes) omdat door luchtdrukverschillen afwijkingen kunnen ontstaan.
ad 2: zie 1: hoeft niet, mag wel.
ad 3: als ik de handleiding goed begrijp gebruik dje ie alleen als je niet de hoogte weet van je startplaats. Dan gebruik je de luchtdrukmeting.
ad 4: zie 3: lijkt me makkelijker om gewoon de hoogte van je startplaats op te zoeken, bijvoorbeeld via Google earth of een goede kaart.

Succes!

shellie
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009 15:44

shellie 13 aug 2009 13:40

Hoe bepaal je de hoogte in google earth?

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 13 aug 2009 14:54

Als ik het goed heb kun op Google Earth onderaan je scherm zie wat de hoogte is boven zeeniveau van een bepaalde plaats die je hebt uitgekozen.
Ik kan het nu even niet voor je controleren, maar kan me herinneren dat ik op die manier een keer de hoogte heb bepaald van een huisje in de Ardennen van waar uit ik vertrok.

shellie
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2009 15:44

shellie 13 aug 2009 14:57

Oja, ik zie het nu... in google earth doet ie dat. in google maps die ik meestal gebruik niet. maar dat is niet erg. dank!

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 13 aug 2009 15:31

Oow ja dat is inderdaad met google earth wel handig. Hier kan je het volgens mij nog precieser bekijken: http://www.ahn.nl/kaart/

bertrams
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jul 2009 18:46

bertrams 14 aug 2009 21:25

Wow ! nu voor de eerste keer die logs uitgelezen op de pc. Wel erg tof zeg ! :D Niet normaal wat ie allemaal bijhoudt. Duidelijk afleesbaar en mooi overzichtelijk. Ben sowieso dol op grafiekjes daarom is dit ook helemaal geweldig.:P Niet alleen als gadget maar het is ook echt een nuttig trainingshulpmiddel.

Verder ben ik ook super tevreden over de teller zelf. Geweldig hoe je, je hartslagzones in de gaten kan houden en allemaal super goed af te lezen. Alleen de hoogtemeter vind ik af en toe wat vaag. Als mijn begin en eindpunt (thuis) hetzelfde is dan kan het voorkomen dat ik de rit begin op 1m (wat klopt) en ik eindig op 8 meter … terwijl het dus dezelfde locatie is. Beetje vaag.

Drie vraagjes nog over de logs:

- Kan de cadans niet worden weergegeven ?
- Wat is rise rate in die logs ?
- Wat heeft 'memory' voor functie ... die blijf bij mij leeg.

En nog twee over de teller zelf ;):
- Kan je de piepjes van de hartslagzones uitzetten ? Zo ja hoe ?
- Wissen jullie na elke rit de data ? Ik wil graag dat de teller na elke rit weer op 0 komt te staan. Ik kan het echter niet vinden hoe dat moet.

Hoe bepalen jullie trouwens de hartslagzones ? Gewoon zo die staat geprogrammeerd of anders ? Bijvoorbeeld via: http://www.wielersportinfo.nl/hartslagm ... bepalingHs ?

Plaats reactie