Standplaats: Gran Canaria (Spanje)
Hoe is je hotel, Daniël? En hoe bevalt de fiets?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die zijn een paar weken geleden allemaal vertrokken toen het seizoen weer begondaniel1975 schreef:Zo, de eerste "infietsdag" zit erop. 72km, lunch in puerto de mogan. Valt totaal niet tegen, uren op de nieuwe tacx werpen toch hun vruchten af.
Ik vraag mij alleen af; waar zitten alle fietsers cq jonge mensen? Er zitten hier nog meer grijze duiven dan op de Dam .
Heel veel fietsers kom je volgens mij nooit tegen. Het hoogste aantal dat ik telde was misschien 15 op een dag ofzo, en dat was op een zaterdag dus ik vermoed een pak locals.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hotel is prima; boven verwachting schoon en netjes.havana schreef:Hoe is je hotel, Daniël? En hoe bevalt de fiets?
Fiets is prima, maar een fractie te lang. Maar dat probleem is overkomelijk, niet echt last van. Di2 is wennen: terugschakelen druk ik vaak verkeerde knopje. Voorderrie zou ik nooit meer anders willen, werkt echt perfect. Grootste nadeel van ultegra vind ik de remmen. Dat is aan/uit en campa is juist perfect doseerbaar.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je komt wel fietsers tegen hoor, maar de hoeveelheid ouwetjes is immens. Op zich niet verbazingwekkend, maar lijkt alsof de helft het niet naar de zin heeft. Kijkt zuur, maakt overal een punt van. Aparte ervaring.
Less is bore
Helemaal goed, Foto genomen vanaf deze positie ongeveer: 27.913079,-15.696494daniel1975 schreef:Uit mijn hoofd: vanuit Mogan de GC-605 opdraaien naar rechts.Zie google maps, daar zie je ze al liggen.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
- daniel1975
- Forum-lid HC
Had niet iemand even kunnen vertellen dat dit een serieus pittig klimmetjes is?benvdv schreef:
Vandaag voor het eerst van mijn leven met een tripel gereden en er elke km blij mee geweest
Playa del beton, Mogan, St Lucia; 120km/2200HM. Schitterende rit, morgen maar even een stapje terug doen en wat korter op de fiets. Zondag nog een keer een langere rit en dan zit het er maandag alweer op
Denk dat we hier nog wel eens terug zullen komen; wat is het heerlijk om een week lang zo in de zon te kunnen fietsen en mooie routes te kunnen rijden. En een mooie stap naar een fatsoenlijke fietsbasis dit jaar. Dan nemen we die dinosauriers hier in het hotel maar voor lief
(want daar blijf ik mij elke avond over verbazen; grotere borden volgeschept dan wij, toetjesbuffet plunderen, 20min voor openen van het buffet al in de rij, etc. Vrees dat bij velen de BMI in de buurt zal zitten van onze leeftijd..... Oja, en liefst topless zonnen natuurlijk bij het zwembad!!!)
Less is bore
Vond het niet direct pittig, vooral een prachtige klim met prachtig wegdek!
Mijn vrouw en ik noemen die luitjes trouwens walrussen, omdat ze de hele dag behalve eten helemaal NIETS doen behalve af en toe omrollen bij het zwembad Die blikken als jij met je racefiets compleet uitgewoond na een training thuiskomt zijn priceless
Ben je al naar de top geweest Daniël? Lekker stukje Belgisch asfalt meepakken ....
Mijn vrouw en ik noemen die luitjes trouwens walrussen, omdat ze de hele dag behalve eten helemaal NIETS doen behalve af en toe omrollen bij het zwembad Die blikken als jij met je racefiets compleet uitgewoond na een training thuiskomt zijn priceless
Ben je al naar de top geweest Daniël? Lekker stukje Belgisch asfalt meepakken ....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, en dat was gister sowiso onmogelijk. Grancanaria-rally was daar bezig. Ongelofelijk hoe hard die gasten over de weg stuiven.
De term walrus hadden wij ook al bedacht .
De term walrus hadden wij ook al bedacht .
Less is bore
Ondergetekende is ook net terug van een weekje GC. Van de 6 volle dagen er 5 op de fiets gezeten. In totaal 460 km gereden en in de tussentijd bijna 10.000 hm verteerd. Vanaf Playa des Ingles hebben we vooral de zuidkant van het eiland verkend, zowel richting westen als richting oosten. Daarbij hebben we twee routes uit het recente artikel uit de Fiets gereden (2 en 3; zie onder voor bewijs). Allebei de moeite waard. De laatste dagen ook wat last gehad van de ralley in de vorm van afgesloten wegen. Al met al een prima eiland om te fietsen, behalve de weg langs de kust die vooral in de ochtend vervelend druk is.
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
@havana en @daniel1975, haha jullie verwoordingen zijn ook steengoed wat betreft die walrussen en dino's haha! In december heb ik t zowat in mn broek gedaan. Engelsen die 's ochtends bij het ontbijt al aan de champagne zitten, maar dit mixen met jus d'orange zodat het niet opvalt, bizar!!
In mijn hotel was n ouwe taart van 85+ s avonds zo blauw dat ze naar haar hotelkamer getild moest worden terwijl haar voeten over de grond sleepten, priceless!!
In mijn hotel was n ouwe taart van 85+ s avonds zo blauw dat ze naar haar hotelkamer getild moest worden terwijl haar voeten over de grond sleepten, priceless!!