Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Campagnolo 2009?

stockie
Forum-lid

stockie 17 jun 2008 18:53

Inderdaad, ik heb stilletjes naar beneden gescrolld omdat ik hoopte dat de 'officiële' shifters er zouden beter uitzien dan de spy-shots.
Het begon hoopgevend met een mooi carbonnen achterderailleur.
Ook de cassette met 11! kransjes (ik heb ze ook nageteld, het waren er 11 :p ) ziet er mooi uit.
Dan zachtjes verder scrollen, mijn hart bonzend in mijn keel, in de hoop dat er nog meer van dat moois aankwam....
En dan die ontnuchtering :s Een erg lelijk vormgegeven shifter, met een wrat er bovenop die naar mijn mening nog lelijker is dan de 'oude' shimano shifters.
Waarvoor dienen die 'verluchtingsgaten' boven aan de remhendel trouwens? :p
Wat ik ook niet geslaagd vind zijn de rubbers van de shifters, die ruwe lijnen lijken echt nergens op...
De vorige edities van de campa- groepen zagen er naar mijn mening tot in de puntjes perfect uit. Gelet op alle details, mooie afwerking, fijn. De achterderailleur is nog steeds zo'n mooi fijn staaltje techniek, maar de shifters hebben naar mijn mening het 'industrële' kantje van Shimano meegekregen.
Stockie

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 17 jun 2008 19:03

Lekker slim die gaten in de shifters, er kan alleen maar vuil door met alle gevolgen nadien.

dewitte
Forum-lid

dewitte 17 jun 2008 21:21

dit jaar nog een record groep aanschaffen want de nieuwe remhendels zijn niet om aan te zien!!! zoals gastheerG zegt, gewoon lelijk!! :)

misschien een paar groepen kopen in geval dat ze na een tijd niet meer te vinden zijn.....
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 17 jun 2008 21:26

Ik weet het nog niet hoor..? Ik had eigenlijk erger verwacht! Bovendien, eerst maar eens in de handen nemen die handel. Als het er functioneel gezien op vooruit gaat, vind ik het best. Ik heb namelijk vrij grote handen :)
Die achterderailleur maakt wel veel goed! 'Ultra' vet om in termen van campa te blijven ;) en die cassette?? Dat ziet eruit als full titanium.....of niet. Wat zou die gaan kosten.....:rolleye:
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 17 jun 2008 21:47

Het is gewoon een kwestie van wennen. Let maar op, volgend jaar vinden we het vernieuwend en willen we dit allemaal hebben. Kopen.
Niets is wat het lijkt..

anniversary
Forum-lid

anniversary 17 jun 2008 22:26

De achterversnelling vind ik prachtig de remgrepen ???
De laatste zes tandwieltjes van de cassette worden titanium, zouden de remmen en trapstel wijzigen tegenover 2008 ?
Groetjes

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 jun 2008 22:41

Iykes !!!

Achterderailleur is way over de top.

Shifters zijn afzichtelijk!

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 17 jun 2008 22:45

Ik vind die achter der. ook maar niets eigenlijk. Nee doe mij maar de 'oude' Dura Ace of SRAM.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

masterb
Forum-lid

masterb 18 jun 2008 00:52

Die shifters vallen eigenlijk best wel mee als je dat kromme van het vooraanzicht door de vingers ziet. Dit zal wel nodig zijn voor steun want ze zijn veel smaller geworden volgens mij. Met dat kromme vind ik ze echt oer maar dan ook oer lelijk. Campa politie doet aan verraad...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jun 2008 01:05

mao schreef:Lekker slim die gaten in de shifters, er kan alleen maar vuil door met alle gevolgen nadien.

Waar moet die rotzooi blijven zitten dan? Dat stuk carbon dekt helemaal niets af van het meganisme.

Nu vinden vele het maar niets en over een half jaar loopt zo'n beetje iedereen er mee weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tlmm
Forum-lid

tlmm 18 jun 2008 01:31

Ik ben wel benieuwd waarom nog het schakel hendeltje van de shifters nog steeds van dat plastic met een sticker is.

Gemiste kans als je het mij vraagt om dat niet van carbon te maken, zeker bij zo'n "super" record groep.
Triple is een bier...

Plaats reactie