Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

de-echte-wielrenners-scheren-hun-benen-hyve!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2008 15:38

Het is maar waarover je je opwindt natuurlijk. Als jij mensen die ongeschoren in een groepje extra op de kant wil zetten, doe je feitelijk precies hetzelfde. Ik denk dan even goed: wat een moeilijk leven ben je als je je dáár druk over maakt.

Dat het best fijne mensen zijn weet ik overigens wel, mijn vaste fietsmaatje (en goede vriend) is zelf een roeier en ik ken ook nog wel een aantal andere mensen die ook geroeid hebben. Ik ben gelukkig niet zo dom dat ik mensen beoordeel aan de hand van hun kleding.

Ik moet het misschien maar gewoon toegeven: ik ben nogal ijdel. En zo'n roeipakje vind ik dus helemaal niks en datzelfde geldt voor geschoren benen. Op de fiets zie ik er graag goed uit, maar wat dat "goed" dan is daar kun je natuurlijk over twisten. De meesten hier doen graag wat de profs doen. Als je daar dan wat van zegt, komt men met allerlei drogredeneringen en onzinverhalen aan. Jij en Corniel geven tenminste gewoon toe dat het een uiterlijk kwestie is.

P.S. een hoop dingen aan roeiers kan ik overigens wel waarderen, bijvoorbeeld dat ze vaak op zeer oude barrels in staat zijn enorm hard te rijden. De gasten met wie ik train (meestal van Nereus) scheren hun benen overigens niet.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 16 jul 2008 15:44

[quote="havana"]Het is maar waarover je je opwindt natuurlijk. Als jij mensen die ongeschoren in een groepje extra op de kant wil zetten, doe je feitelijk precies hetzelfde. Ik denk dan even goed: wat een moeilijk leven ben je als je je dáár druk over maakt.

Dat het best fijne mensen zijn weet ik overigens wel, mijn vaste fietsmaatje (en goede vriend) is zelf een roeier en ik ken ook nog wel een aantal andere mensen die ook geroeid hebben.

Ik moet het misschien maar gewoon toegeven: ik ben nogal ijdel. En zo'n roeipakje vind ik dus helemaal niks en datzelfde geldt voor geschoren benen. Op de fiets zie ik er graag goed uit, maar wat dat "goed" dan is daar kun je natuurlijk over twisten.[/quote]

Ik ben dus juist zo ijdel dat ik alleen maar met gladde benen op de fiets zit.
Dus inderdaad, er valt over te twisten.

(en ik was het niet zo eens met die opmerking over die nicht, maar zie dat je hem weg hebt gehaald. Goed zo.)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 jul 2008 16:18

@Havana: Dude, het ging me vooral om de de woorden slaan en WALG (in hoofdletters). Vond ik niet zo chique. Ik WALG niet van fietsers-met-shag, ze roepen ook geen agressie bij me op, ik vind het gewoon pannekoeken :-)

Elke maandagavond geef ik overigens fietstraining aan zo'n stelletje harige roeiers (van Okeanos, die gaan nog een stuk harder dan Nerieden) op soms 14 kg zware barrels-met-buiscommandeurs-en-zadeltassen-ter-grootte-van-picknickmanden. (Afgelopen maandag kwam 1 van die fietsers in singletje aanzetten, ook niet erg soignee) En ik moet toegeven: ik moet soms aardig bijten als er doorgereden wordt. Gelukkig kunnen de meesten totaal niet sturen, laat staan dat er iets van koersinzicht is, dus de epische wedstrijden om het bordje ouderkerk weet ik meestal wel in mijn voordeel te beslissen. :-)

EDIT: @Gastheer: He leuk, wanneer doen we een wedstrijdje? (Niets zo vervelend als een fietser met shag die nog kan fietsen ook!) ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27868
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jul 2008 16:27

Misschien had ik die woorden niet moeten gebruiken, excuses. Ik wilde gewoon mijn punt maken.

Roeiers op de fiets is inderdaad een heel raar fenomeen. Explosieve sporters die aan duursport (gaan) doen, dat kan ook eigenlijk niet goed samengaan zou je zeggen. Veelal wordt er stevig doorgereden, ook door degenen die niet of nauwelijks trainen. Ik durf zo toe te geven dat ik er wel eens af moet tegen gasten die niet of nauwelijks trainen, terwijl ik op dat moment al 4 of 5k had getraind. Zijn dan wel vaak gasten die hoog hebben geroeid, maar dan nog.

Toch is de duur van de meeste ritjes beperkt, het groepje waar ik mee train vindt 60 km al veel. Wat ook heel typisch is, is dat fietsen met roeiers nooit "relaxed" is. Het is namelijk alleen leuk als het vreselijk hard gaat... Ik zelf houd meer dan 3 tot 5 uur door de polder peddelen met af en toe een intensief stuk.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 jul 2008 16:50

[quote="GastheerG"]@53x11: Volgens mij had je m'n zoon kunnen zijn! Durf je wel? Ach ik ben dol op kerels met lef!
Maar als we er een officiële wedstrijd van kunnen maken. Ik ben met m’n aantal overwinningen namelijk op 49 blijven hangen! :rolleye:
En loop al een paar jaar te denken of ik die 50 niet eens vol moet maken.
Aan de meet ben ik nog best snel. Gewoon zorgen dat ik er bij blijf. Enige zorg is dat ik niet op het kantje wordt gezet. Maar ja om dat te voorkomen kan ik ook gewoon m’n benen een keertje scheren:D[/quote]

Ja, dan telt het niet meer natuurlijk! :-)
'Tuurlijk durf ik wel. Hoe ouder je wordt hoe beter je bent, toch?
Of was het nou
Hoe ouder je wordt hoe beter je WAS
?

:-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 16 jul 2008 17:24

[quote="GastheerG"][quote="53x11"][quote="GastheerG"]Maar ja om dat te voorkomen kan ik ook gewoon m’n benen een keertje scheren:D[/quote]

Ja, dan telt het niet meer natuurlijk! :-)[/quote]

Shit! Was zo enthousiast aan het worden dat ik vergat dat die haren er JUIST wel moesten zijn. Leeftijd he ga je minder goed opletten:rolleye:
Nou dan verf ik ze voor die dag extra donker! Kan je extra walgen. Of je gaat op kop rijden:D[/quote]

Plesant heren. Ga door, ik geniet! :D

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 16 jul 2008 18:22

Interessante en vermakelijke discussie...
Toen ik een beetje serieus ging toerfietsen (dat zit dus tussen fietsen en wielrennen in...;) ) geloofde ik de argumenten dat benen scheren beter zou zijn ingeval je op je plaat zou gaan.
Nu heb ik van mezelf een nogal asociale bos haar op mijn benen en dat stond wel wat vreemd in mijn wieleroutfit dus ik mijn benen geschoren. Ik vond het resultaat er toch een stuk beter uitzien.
Mijn reden om te scheren is nu dus simpelweg omdat ik het mooier vind staan, maar dat is nogal snel het geval als je een harige aap bent als ik...
Het grappige is nu dat ik onlangs me heb aangesloten bij een fietsclub en ik nu een van de weinigen ben met geschoren benen.

Maar om het scheren van je benen nu af te doen als groepsgedrag gaat me te ver. Dan zou ik mijn berenvacht weer moeten laten groeien sinds ik lid ben van die club. En dan zou ik mijn toch wel extreem lange haar ook allang hebben afgeknipt...
En wat die homo's betreft: ik heb een broer die homo is en die is net zo'n behaarde aap als ik! :D
Kortom: doe gewoon wat je zelf leuk vind. Ieder heeft zo zijn eigen argumenten om zich wel of niet te scheren, daar is niks mis mee. Je kan het toch nooit iedereen naar de zin maken behalve jezelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 16 jul 2008 19:05

@Gastheer: Als je het pluis op je benen weghaalt dan wil ik best eens voor je knechten hoor, om je aan 50 te helpen. Aangezien jij vast zo'n sluwe oude (;-)) vos bent en ik vooral heel erg goed in het onnodig smijten met - en verspelen van - mijn krachten ben, is dat misschien ook wel verstandig..

@soloist: Ik begreep laatst dat de harige 'huggy-bears' helemaal in zijn in de gay-scene. Misschien gaan we dit fenomeen ook meemaken in de fietswereld? :-D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie