Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

gert-j0
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:37

gert-j0 11 apr 2012 21:01

Ik heb mijn Sensa binnen met de volgende specs
Sensa Giulia DI2, Supra RC58 met conti4000s, Deda Alenera/Superzero

Via cc5311, dit is de eerste die geleverd is in de maat 61.
Hij is via luchtpost ingevlogen ivm lange wachttijden door Sensa Almelo. Dus ook al duurt het lang, over de service valt niet te klagen ;)

foto's zie: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 294&type=3

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27897
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 apr 2012 21:07

Mooie bak hoor. Stickers zou ik van de wielen halen, net zoals de bel ;)

Je overtreedt trouwens behoorlijk wat regels van het ongeschreven fotoreglement ;) Bidons, knapzak en Garmin mogen er wel af voor de foto. Fiets op 50x12.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 apr 2012 22:19

Erg nette fiets toevallig vandaag in een medium gezien :)

En even een flauwe grap ......... heb je een bel op je wielen :O:O:O













hehe sorry kon het niet laten
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 12 apr 2012 13:40

Ik zie groen.
Ben zelf ook in afwachting van mijn Giulia DI2.
Je foto's zijn prachtig, en heeft mij aan het denken gezet.

De mijne wordt ook met shimano ultegra pendalen afgeleverd, maar na het zien van je foto vind in een chroom pendaal op een zwarte crank eigenlijk niet zo mooi.
Ga proberen of ik dit nog kan veranderen.

Dat deda stuur met zadelpen is echt helemaal te gek en maakt de fiets helemaal af.
Zit daarom te twijfelen om ook deze aan te schaffen, maarja echt goedkoop istie niet.

Moet zelf nog geduld hebben, mijn FM heeft contact gehad met Almelo en daar gaan ze ervan uit dat over 2 a 3 weer nieuwe frames worden geleverd.
In ieder geval enorm gefeliciteerd met je fiets, al met al denk ik niet dat je erg lang exclusief rondrijd op een Guilia DI2.
Fietsen zijn zo mooi en goed geprijsd dat ik denk dat er vele zullen volgen.
op een waterfiets kom je ook vooruit

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 12 apr 2012 19:15

moet je donkere Ultegra pedalen erop zetten ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

gert-j0
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:37

gert-j0 12 apr 2012 21:50

havana schreef:Mooie bak hoor. Stickers zou ik van de wielen halen, net zoals de bel ;)
Je overtreedt trouwens behoorlijk wat regels van het ongeschreven fotoreglement ;) Bidons, knapzak en Garmin mogen er wel af voor de foto. Fiets op 50x12.
Oeps: ik ken het (ongeschreven) foto-reglement niet, kun je helpen door deze regels aan me te vertellen

gert-j0
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:37

gert-j0 12 apr 2012 21:59

peter1981 schreef:Erg nette fiets toevallig vandaag in een medium gezien :)

En even een flauwe grap ......... heb je een bel op je wielen :O:O:O

hehe sorry kon het niet laten
In welk medium heb je deze gezien.
haha, jaloers ???

gert-j0
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:37

gert-j0 12 apr 2012 22:18

tosstheboss schreef:Ik zie groen.
Ben zelf ook in afwachting van mijn Giulia DI2.
Je foto's zijn prachtig, en heeft mij aan het denken gezet.

De mijne wordt ook met shimano ultegra pendalen afgeleverd, maar na het zien van je foto vind in een chroom pendaal op een zwarte crank eigenlijk niet zo mooi.
Ga proberen of ik dit nog kan veranderen.

Dat deda stuur met zadelpen is echt helemaal te gek en maakt de fiets helemaal af.
Zit daarom te twijfelen om ook deze aan te schaffen, maarja echt goedkoop istie niet.

Moet zelf nog geduld hebben, mijn FM heeft contact gehad met Almelo en daar gaan ze ervan uit dat over 2 a 3 weer nieuwe frames worden geleverd.
In ieder geval enorm gefeliciteerd met je fiets, al met al denk ik niet dat je erg lang exclusief rondrijd op een Guilia DI2.
Fietsen zijn zo mooi en goed geprijsd dat ik denk dat er vele zullen volgen.
Hoe bedoel je; ik zie groen ?

Goede tip over de chrome pendalen irt een zwart krankstel. Aangezien de trappers nog nageleverd worden heb ik direct gevraagd of ze deze ook in een donkere versie kunnen leveren. Dank je wel :D

Heb je de special edtion of de custom met optie DI2. Reden: De special wordt alleen in deze editie geleverd. Opties niet mogelijk af fabriek; of je FM moet creatief zijn

Deda stuur/zadelpen is zeker niet goedkoop; maar ik zou wel goed nadenken achteraf bestellen is nog veel duurder. In de custom zit een stuur en zadelpen van 15 piek. Ik heb op internet gekeken wat de deda los kost en das veel meer als de optie-prijs en dan heb ik het nog niet over de ombouwkosten cq zelf doen, wat natuurlijk ook niet gewoon zal zijn bij DI2.

Exclusief: weet ik niet. Ik heb de mijne begin november 2011 besteld in maat 61 bij CC5311 en ik kan je vertellen, dat deze een behoorlijke voorkeursbehandeling genieten met Intersense in Almelo (waar Sensa gemaakt wordt). De frames komen echter uit Taiwan en aangezien mij beloofd was door de eigenaar van Sensa zelf, dat de in 4 weken konden leveren ben ik ze gaan "stalken". Dit is de eerste 61 die uit de mal ik gekomen. Dit weet ik omdat ze eerst eind februari hadden toegezegd, maar de testresultaten gaven aan dat de mal aangepast moesten worden. Ivm lange doorlooptijd hebben ze het frame op het vliegtuig gezet ipv op de boot (scheelde 3 weken). Ik hoop dus voor jou deze inderdaad op korte termijn geleverd wordt. Daarnaast gaven ze bij CC5311 aan dat dit voor hen de eerste levering was van DI2. Ik vroeg dus: nog geen verkocht. Antwoord: genoeg, maar nog niet geleverd. Ik heb maar niet gevraagd waarom; dit kon ik immers zelf wel invullen; ik heb ook zo lekker mogen wachten.

Goed geprijsd? in mijn perceptie (DI2 special 2.999) is volgens mij toch niet echt het segment dat ze in grote getalen de deur uitgaan, maar wie ben ik :roll:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 apr 2012 10:19

Heren, pendalen, trappers, die dingen heten: pedalen.

De Ultegra pedalen zijn overigens op de afwerking/kleur na exact 't zelfde dan de 105 pedalen. Ik verslijt meer dan 1 set SPD-SL pedalen per seizoen, dus ik hou 't zelf bij de 105's.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 apr 2012 11:00

amclassic-fan schreef:Heren, pendalen, trappers, die dingen heten: pedalen...
+1!
amclassic-fan schreef:...De Ultegra pedalen zijn overigens op de afwerking/kleur na exact 't zelfde dan de 105 pedalen..
Doch het is ook: '...De Ultegra pedalen zijn overigens op de afwerking/kleur na exact 't zelfde als de 105 pedalen' (i.p.v. ...dan de 105 pedalen...) ;)

'Back on topic' maar weer...
60 x Ventoux

tosstheboss
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21

tosstheboss 13 apr 2012 21:13

amclassic-fan schreef:Heren, pendalen, trappers, die dingen heten: pedalen.

De Ultegra pedalen zijn overigens op de afwerking/kleur na exact 't zelfde dan de 105 pedalen. Ik verslijt meer dan 1 set SPD-SL pedalen per seizoen, dus ik hou 't zelf bij de 105's.
Dit is bijna een eigen topic waardig.
1 set pedalen per seizoen, hoe krijg je het voor elkaar.

@ gert-jo: ooit komt een specialdeal framemaat 61 sensa mijn richting uit.

zoals eerder vermeld, moet nog minstens 3 weken wachten, en wachten kan soms lang zijn.
op een waterfiets kom je ook vooruit

gert-j0
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 13 jan 2010 20:37

gert-j0 13 apr 2012 21:48

tosstheboss schreef:
amclassic-fan schreef:@ gert-jo: ooit komt een specialdeal framemaat 61 sensa mijn richting uit.
zoals eerder vermeld, moet nog minstens 3 weken wachten, en wachten kan soms lang zijn.
Ik hoop het, hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten, maar als je een special deal hebt kun je volgens mijn geen alternatieven/opties af fabriek bestellen, dus geen stuur/wielen/etc. Das toch jammer als je nu twijfelt, in prijs maakte het in mijn vergelijks immers niets uit of ik nu de special liet verbouwen door de FM of de custom aanpaste aan mijn wensen

Plaats reactie