Fixies
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13 apr 2005 21:47
Het kan wel een tijdje duren, maar ik ben ook maar druk aan het spuiten en verzamelen gegaan voor een fixie.
Ik twijfel echter nog welk stuur ik ga gebruiken tussen een klassieke racebocht en zoiets als hieronder.
Het frame was eerder te groot, dan te klein toen ik hem nog als gewone racefiets. gebruikte. Daarom fietst het met zo´n soort stuur en korte stuurpen wel zo fijn in big city enschede.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik twijfel echter nog welk stuur ik ga gebruiken tussen een klassieke racebocht en zoiets als hieronder.
Het frame was eerder te groot, dan te klein toen ik hem nog als gewone racefiets. gebruikte. Daarom fietst het met zo´n soort stuur en korte stuurpen wel zo fijn in big city enschede.
Wat zijn jullie ervaringen?
@Wervelwind. Nice ride. Maar er zit iets oranje's in je wielen:S.
@Woutre. Ik reed eerst met een flatbar en nu met een rizer (ong 40/45 cm breed) en dat vind ik wel prettig. Zeker in de stad, overal makkelijk tussen door. het is wel supernerveus!
@Woutre. Ik reed eerst met een flatbar en nu met een rizer (ong 40/45 cm breed) en dat vind ik wel prettig. Zeker in de stad, overal makkelijk tussen door. het is wel supernerveus!
-
- Forum-lid
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 13 apr 2005 21:47
@tiest Ik rijd er ook 's nachts mee van en naar het cafe en dergelijke, dan is een beetje zichtbaarheid wel prettig.
@woutre Ik heb mijn langster ook een weekje met een racebocht gereden, maar ik heb weer snel de flatbar teruggezet. voor korte stukken in de stad is het veel makkelijker.
@woutre Ik heb mijn langster ook een weekje met een racebocht gereden, maar ik heb weer snel de flatbar teruggezet. voor korte stukken in de stad is het veel makkelijker.
Even dit topic weer tot leven wekken .
Met dank aan forumlid Wouter92 heb ik nu ook een frame voor een fixie projectje:
http://img26.imageshack.us/img26/4928/g ... nframe.jpg
Maar omdat ik op het gebied van fixed en klassiek materiaal echt een leek ben (Met 9 en 10speed heb ik wel wat ervaring met opbouw en onderhoud, maar met ouder spul 0,0), komen er al direct een heel aantal vragen op:
- Cxp33 32spaaks wielen op ultegra 9v naven, kan ik deze ombouwen naar fixed? Uit de sites van M-gineering en Sheldon Brown maak ik op dat het mogelijk is, maar ideaal is het niet? Het freewheel moet sowieso verwijderd worden, en verder?
- Hoe kan ik zien wat voor schroefdraad er in het bracket zit? Heb een trapas (foto zie onderste link), die er niet in lijkt te passen, kan iemand uit deze foto's opmaken wat voor as dit is? Is van franse makelij (staat france op het afdichtingskapje en waarschijnlijk gemaakt door Stronglight aangezien er ook een "S" op staat en m'n balhoofd ook van Stronglight is (en omdat stronglight Frans is als ik me niet vergis?). Gebruikten de fransen vroeger ITA of BSC draad?
- Moet ik het achterpat op het frame nog verder uitvijlen (foto zie onderste link)?
- Is er een manier om bij deze cranks (zie onderste link) de kettingbladen eraf te halen? Op een of andere manier lijken ze vastgeklonken te zijn aan de spider.
Foto's van achterpad, cranks, en trapas
http://img13.imageshack.us/gal.php?g=pa ... olutie.jpg
Bvd:),
David
Met dank aan forumlid Wouter92 heb ik nu ook een frame voor een fixie projectje:
http://img26.imageshack.us/img26/4928/g ... nframe.jpg
Maar omdat ik op het gebied van fixed en klassiek materiaal echt een leek ben (Met 9 en 10speed heb ik wel wat ervaring met opbouw en onderhoud, maar met ouder spul 0,0), komen er al direct een heel aantal vragen op:
- Cxp33 32spaaks wielen op ultegra 9v naven, kan ik deze ombouwen naar fixed? Uit de sites van M-gineering en Sheldon Brown maak ik op dat het mogelijk is, maar ideaal is het niet? Het freewheel moet sowieso verwijderd worden, en verder?
- Hoe kan ik zien wat voor schroefdraad er in het bracket zit? Heb een trapas (foto zie onderste link), die er niet in lijkt te passen, kan iemand uit deze foto's opmaken wat voor as dit is? Is van franse makelij (staat france op het afdichtingskapje en waarschijnlijk gemaakt door Stronglight aangezien er ook een "S" op staat en m'n balhoofd ook van Stronglight is (en omdat stronglight Frans is als ik me niet vergis?). Gebruikten de fransen vroeger ITA of BSC draad?
- Moet ik het achterpat op het frame nog verder uitvijlen (foto zie onderste link)?
- Is er een manier om bij deze cranks (zie onderste link) de kettingbladen eraf te halen? Op een of andere manier lijken ze vastgeklonken te zijn aan de spider.
Foto's van achterpad, cranks, en trapas
http://img13.imageshack.us/gal.php?g=pa ... olutie.jpg
Bvd:),
David
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Hij rijd weer!!:
@David. Leuk frame.
Patten moet je gewoon proberen. uitvijlen kan altijd nog. Bladen lijken idd geklonken te zijn. Oplossing. Gratis af te halen crankje van MP nemen.
Je 9sp naven zijn om te bouwen maar das niet echt safe. beter is een echte fixed oplossing kiezen. En wel of een deore(xt) dicsnaaf ombouwen of een wielsetje met fixed naaf nemen.
Link naar xthub conversie
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36735
Link naar goedkoop en goed wielsetje:
http://www.chargebikes.com/products/par ... php?id=223
@David. Leuk frame.
Patten moet je gewoon proberen. uitvijlen kan altijd nog. Bladen lijken idd geklonken te zijn. Oplossing. Gratis af te halen crankje van MP nemen.
Je 9sp naven zijn om te bouwen maar das niet echt safe. beter is een echte fixed oplossing kiezen. En wel of een deore(xt) dicsnaaf ombouwen of een wielsetje met fixed naaf nemen.
Link naar xthub conversie
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36735
Link naar goedkoop en goed wielsetje:
http://www.chargebikes.com/products/par ... php?id=223