Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 04 jan 2008 19:53

Ik kan onder de huidige omstandigheden gerust beweren dat ik A zou kiezen. Ik bedoel, ik sta niet op het punt om een contract te missen, op 10 seconden de TdF te verliezen of iedere keer net geklopt te worden in de finale van een topklassieker.
Wat zou er gebeuren als ik wel in dat schuitje zat......?

Enne.... Dummy..... leuke binnenkomer.....

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 04 jan 2008 20:25

Tja, heeft zijn naam ook niet mee, die dummy

Poeh jongens, dat was zware kost, ben blij dat de discussie weer tot A en B geabstraheerd werd, want had het filosofisch/ethisch handboek er bijna bijgepakt.

Groet, een 'met de wind van vandaag' A-kiezer
Groet,
Mike

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 04 jan 2008 21:37

Nou, als ik het goed begrijp is meer dan de helft voor B
ik zelf zou ook voor eeuwige roem kiesen B dus, maar ik hoef gelukig niet meer te kiesen ik rij alleen nog maar cyclo's en als je daar doping gaat nemen ben je niet goed wijs
als profs dit doen kan ik het begrijpen, geld, roem, aandacht, wat wil je nog meer
zolang ze niet betrapt worden doen ze hun best maar


maar waar kan je het spul halen, ''O" sorry ik bedoel een half gesneden krentebrood
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jan 2008 21:42

de monsternaar schreef:ik rij alleen nog maar cyclo's en als je daar doping gaat nemen ben je niet goed wijs


Hoezo? Juist voor mezelf zou ik ook best eens eea willen proberen hoor! :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 jan 2008 21:47

Hoewel het weinig overtuigend zal overkomen, toch voor wat het waard is: ik heb geen account met de naam 'dummy' aangemaakt vandaag... :D

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 04 jan 2008 22:57

:rolleye: Mmm, jammer, dat zie ik nu ook. Ik wilde nog even leuk uit de hoek komen om het gedoe luchtig af te ronden. Beetje dom dat ik in mijn enthousiasme niet goed heb gekeken naar de registratiedatum. Ik zag 1 reactie en ging er dus vanuit dat het account vandaag aangemaakt zou zijn.

Maar om je gerust te stellen kan een moderator wellicht iets doen met het checken van IP-adressen of iets dergelijks? Ik weet de uitkomst in ieder geval...;)

Beetje jammer overigens dat dummy zich niet wat uitgebreider toont. Als er dit soort krasse uitspraken worden gedaan, zou het krachtiger overkomen als ze begeleid werden door ondersteunende argumenten. Nu is het vooral veel geschreeuw en weinig wol...

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 05 jan 2008 17:25

litespeed schreef:Mijn keuze is overduidelijk A! Zowel met verstand als gevoel gekozen zonder enige twijfel!

- Ik heb geen behoefte om mijn lichaam vol te stoppen met troep (waarvan alle bijverschijnselen, gevaren, etc. nog lang niet bekend zijn)
- Ik zou het niet willen/kunnen om mijzelf voor de gek te houden
- Ik zou het niet willen/kunnen om mijn familie/vrienden voor de gek te houden
- Ik zou het niet willen/kunnen om mijn collega-fietsers te naaien
- Ik zou het niet willen/kunnen om miljoenen liefhebbende kijkers van de wielersport voor de gek te houden
- Het geld en de glorie kunnen mij gestolen worden!

Wat een onzin dat risico acceptabel is t.o.v. de winst! Pure sport is het mooiste wat er is! Helaas bestaat dat (nagenoeg) nergens meer. Daarom beoefen ik de pure sport in m'n eentje op micro-niveau. Ik probeer op mijn heel beperkte niveau het maximale uit mijn lichaam te krijgen. Heerlijk als ik weer net iets harder kan, iets sneller tegen een pukkel op kan rijden, enz. Dan komen er gevoelens vrij die ik met het naaien van medesporters nooit zou kunnen krijgen!

Om er maar even een BN'er bij te halen: Ik vind het standpunt van GastheerG abject en infaam!


(of heb ik ergens wat smiley's over het hoofd gezien...?)

Sorry jongens, maar ik heb geen argumenten toegevoegd, simpelweg omdat Litespeed alle redenen zeer fraai benoemde, zoals o.a. in de bovenstaande post, en daar was eigenlijk nauwelijks iets aan toe te voegen.

Verder vind ik het werkelijk on-ge-lo-fe-lijk dat het merendeel hier vooralsnog voor optie-B kiest. Daar zitten bijvoorbeeld ook mensen tussen die al jarenlang ontzettend balen van alle dopingperikelen in het profpeloton, en dan vervolgens doodleuk verkondigen dat ze het zelf niet anders zouden doen: ook gewoon spuiten en slikken om zodoende in de geschiedenisboeken te geraken. Hoe diep kan je je hoofd in het zand steken eigenlijk?

Kennelijk wordt daarbij vergeten dat bijvoorbeeld Marion Jones alle medailles moest inleveren, en ook uit diezelfde boeken gescheurd zal worden. Ook Bjarne Riis is zijn vaal-gele trui inmiddels kwijt.

Die eeuwige roem is daardoor toch beperkt houdbaar, of niet soms? Voor mij hebben dergelijke sporters in ieder geval volledig afgedaan, alle respect is totaal vervlogen. Van mij mogen ze ook een mega-boete krijgen, ter hoogte van hun frauduleus-verkregen prijzengeld.

En wat betreft mijn licht-kritische noot richting mede-forumleden: is dat nog niet toegestaan dan? Staat er soms in de reglementen dat je eerst minimaal 25 zouteloze berichtjes moet plaatsen, voordat je je wat luidruchtiger mag opstellen? Overigens heb ik onder m'n vorige account wel wat meer geschreven, hoor. Meer bijvoorbeeld dan GastheerB, maar dat terzijde.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 jan 2008 17:36

Wat is je vorige account dan?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jan 2008 18:10

dummy schreef: Kennelijk wordt daarbij vergeten dat bijvoorbeeld Marion Jones alle medailles moest inleveren, en ook uit diezelfde boeken gescheurd zal worden. Ook Bjarne Riis is zijn vaal-gele trui inmiddels kwijt.


Ach, Virenque mag nog steeds zijn truien houden, Armstrong is puur op basis van slecht onderzoek er doorheen geglipt en zo zijn er nog wel wat te verzinnen.
Less is bore

Plaats reactie