Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 15 mei 2009 04:58

Ik kwam door die foto van het rijtje frames op het idee om mijn projectjes ook nog even op de foto te zetten, voordat er 1 naar de spuiter gaat en een andere word opgebouwd. Vind het zelf wel een grappige foto geworden. Mooi blauw is niet lelijk, zelfs als het oud en een tikje versleten is.

(hoe #$%&*(%#$ krijg je die foto's nou drect zichtbaar......?) dan maar via linkje weer.

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 15 mei 2009 05:00

ben gelukkig handiger met een fiets..........

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 15 mei 2009 11:06

Héél mooie collectie, heb je geen maatje 58 op overschot...

Wat zijn de plannen ?
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Gebruikersavatar
newd
Forum-lid
Berichten: 336
Lid geworden op: 12 nov 2007 10:33

Gebruikersavatar newd 15 mei 2009 11:26

Dat verdient een zichtbaar plekje in dit topic ;)

de collectie van johnelst:
Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 16 mei 2009 23:24

pleegzusterbloe schreef:En als het goed is verschijnen hier vanavond de foto's van mijn GIOS......



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 17 mei 2009 02:50

Héél mooi geworden Pleegzuster...! Misschien nog leuk om de GT-gravering op de vorkkroon rood in te kleuren (met bouwpakketverf), zo werden ze oorspronkelijk ook geleverd.
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

erikvdn
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 15 aug 2008 21:45

erikvdn 17 mei 2009 12:36

Pleegzuster... Wat een schitterende fiets dit! Alles klopt gewoon. Dit vind ik weer
een klassiek voorbeeld hoe tijdloos mooi die Gios frames zijn.

Qua kleur onovertoffen. Zo mooi!

Ooit hoop ik zelf nog eens een Gios te rijden. Vind de Compact pro erg mooi!

Heel veel plezier ermee!

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 17 mei 2009 16:37

...klopt, de graveringen moet ik nog even rood maken. Doe dit trouwens met een autolakstift. Wel iets duurder, maar ook wat weerbestendiger.
Ik heb geprobeerd de fiets zo klassiek mogelijk te houden, maar door een Campagnolo 8-speed te monteren met een paar eerste generatie shifters toch wat "modern" comfort mee te geven. Wat helaas niet goed te zien is op de foto's, is dat de groep een soort bronzen glans heeft. De onderdelen zijn dus niet glimmend metaalkleurig, maar wat gedekter qua kleur. Dit staat in het echt verschrikkelijk chique!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 mei 2009 16:51

pleegzusterbloe schreef:Ik heb geprobeerd de fiets zo klassiek mogelijk te houden

De fiets schreeuwt om klassieke banden (zwart loopvlak met beige flanken) ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 17 mei 2009 18:58

pleegzusterbloe schreef:En als het goed is verschijnen hier vanavond de foto's van mijn GIOS......
Afbeelding


Mooi, heel erg mooi zelfs! Morgen eerst Brady maar eens bellen of de verf van mijn GIOS al droog is.
Wat voor stuur zit er op deze GIOS? Lijkt mij een stuur met een behoorlijke drop, of vertekenen de foto's?

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 18 mei 2009 02:44

Rocketboy schreef:Héél mooie collectie, heb je geen maatje 58 op overschot...

Wat zijn de plannen ?


Ik heb inderdaad een 58 (en een 56, 59 en 60........), heb met 2 nu plannen.

De Super Record in maat 60 met originele vork (met muntjes) word deze week gespoten. Spannend of de kleur goed is, maar word door een kenner gedaan. Daarna krijgt ie z'n eigen volledige originele groepje weer terug. Alleen nog de wielen laten omspaken met andere record naafjes op de originele Mavic's met tubes.

De meest gave van het stel is de Super Record 58, deze ga ik komende weken opbouwen met een originele groep en passende wielset. Dus is dan weer een mooie originele gebruikte.

De Brooklyn hang ik voorlopig aan de muur om naar te kijken. Het frame en transfers hebben helaas veel gebruiksporen. Niet raar voor een ex wedstrijdframe. mocht ik weer een groep bij elkaar hebben, dan word het in de toekomst vast wel weer een fiets.

De plannen met de 56 Super Record zijn nog een vraagteken. De originele vork is er niet meer bij en de lak heeft wel wat plekjes (geen roest). Had er een koper voor maar die laat niks meer van zich horen, maar dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg, houd m wel gewoon zelf.

Ik post natuurlijk een fotootje als er weer 1 rijklaar is.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 18 mei 2009 14:21

johnelst schreef: De Brooklyn hang ik voorlopig aan de muur om naar te kijken. Het frame en transfers hebben helaas veel gebruiksporen. Niet raar voor een ex wedstrijdframe.


Ik heb zelf sinds kort ook een Gios Super Record Brooklyn met hetzelfde euvel. Het Frame heeft om het subtiel te stellen de nodige "patina"; oppervlakkige roestplekjes en versleten transfers. Aanvankelijk had ik het idee om het lekker zo te laten. Onder het mom van: dan krijg je tenminste geen pijn in je buik van wat extra krassen of steenslag.

Onlangs toch maar replica stickers (de blauwe) gekocht bij Mario Verhoeven. Nu zijn dit helaas vrij dikke vinyl stickers, terwijl de originele van die watergedragen transfers zijn. Ook de bovenbuis-sticker (tekst: Gios Super Record) heeft een witte ondergrond, wat dus eigenlijk niet hoort bij dit model. Eigenlijk zou ik de originele transfers willen hebben, zodat deze aangebracht kunnen worden na het spuiten van de kleur en voor het aanbrengen van de blanke aflak.

Is er iemand die weet waar je de originele transfers kunt krijgen?
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie