Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het grote ergernissen toppic.

michael2757
Forum-lid

michael2757 14 feb 2011 14:53

Voor dieren rem ik altijd (eenden, duiven,waterhoentjes ed) zij hebben het al moeilijk genoeg tussen die dominante "diersoort" de mens....die steeds meer leefgebied van ze afneemt.
Ga toch fietsen...

wieltje
Forum-lid

wieltje 14 feb 2011 15:17

[quote="LVGH"]Ik verbaas me elke keer weer dat zelfs vooruit kijken teveel gevraagd is voor scholieren. [/quote]

Dat geldt ook voor groepen 55+'ers.
Waar ik me gisteren toch weer uitermate aan ergerde was wandelaars op een fietspad (met hond aan een lijntje) en die hebben met z'n tweeen toch echt een fietspad van 3 meter breed nodig. Als je er dan langs piept krijg je vervolgens een rotopmerking, of die hond schiet over en staat er een hondenriem strak over de weg gespannen... Nee, het was weer gezellig!
Fietsen? Ja, maar hard!

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 14 feb 2011 16:17

Gisteren tijdens het fietsen moest ik me echt inhouden om niet te ontploffen. Ik fiets op een breed fietspad, een tweerichtingsfietspad. Vanuit de verte zie ik al dat er twee mensen lopen met een hond. Ze liepen over de volle breedte van het pad, zodat er geen fietser langs kan, ook niet vanaf de andere kant. Tot zo ver nog geen enkel probleem. Aangezien ik geen bel heb op mijn crosser minder ik vaart tot ik bijna stil sta. Ik zeg duidelijk verstaanbaar, ik schreeuw ook niet want dat komt zo onvriendelijk over, pardon zou ik er even langs mogen. Nou en dan krijg ik me toch een scheldpartij over me heen. Ongelooflijk. Dat ik een teringlijer ben en dat ik maar moet bellen. Op dat moment zeg ik nog op nette toon, dat ik inderdaad geen bel heb, maar het wel vriendelijk vraag en dat ze bovendien zelf ook op een tweebaansfietspad lopen, dus dat als ze het over regels willen hebben ze zelf ook niet vrijuit gaan. Scheldpartij bleef maar doorgaan. Ik heb tot tien geteld en ben aangefietst, maar scheelde niet veel of ik was op de vuist gegaan. Dit is me al zo vaak overkomen dat ik me er steeds meer over ga opwinden en nee ik ga geen bel monteren. Ik vraag het echt heel beleefd en heb lang een bel op mijn fiets gehad, maar de reakties waren ook met bel vaak geen haar beter.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

moustache
Forum-lid

moustache 14 feb 2011 16:26

[quote="Franklin"]Gisteren tijdens het fietsen moest ik me echt inhouden om niet te ontploffen. Ik fiets op een breed fietspad, een tweerichtingsfietspad. Vanuit de verte zie ik al dat er twee mensen lopen met een hond. Ze liepen over de volle breedte van het pad, zodat er geen fietser langs kan, ook niet vanaf de andere kant. Tot zo ver nog geen enkel probleem. Aangezien ik geen bel heb op mijn crosser minder ik vaart tot ik bijna stil sta. Ik zeg duidelijk verstaanbaar, ik schreeuw ook niet want dat komt zo onvriendelijk over, pardon zou ik er even langs mogen. Nou en dan krijg ik me toch een scheldpartij over me heen. Ongelooflijk. Dat ik een teringlijer ben en dat ik maar moet bellen. Op dat moment zeg ik nog op nette toon, dat ik inderdaad geen bel heb, maar het wel vriendelijk vraag en dat ze bovendien zelf ook op een tweebaansfietspad lopen, dus dat als ze het over regels willen hebben ze zelf ook niet vrijuit gaan. Scheldpartij bleef maar doorgaan. Ik heb tot tien geteld en ben aangefietst, maar scheelde niet veel of ik was op de vuist gegaan. Dit is me al zo vaak overkomen dat ik me er steeds meer over ga opwinden en nee ik ga geen bel monteren. Ik vraag het echt heel beleefd en heb lang een bel op mijn fiets gehad, maar de reakties waren ook met bel vaak geen haar beter.[/quote]

+1
Zowel met bel als zonder bel blijf je dezelfde reactie krijgen.
Ik heb dit ook meerdere malen ondervonden.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 14 feb 2011 16:30

+1,
KUN JE NIET BELLEN!!
eens een bel gemonteerd.....
KUN JE NIET EVEN ROEPEN?!!!

En bij vriendelijk verzoeken even aan de kant te gaan blijft de grijze plaag vol genoegen met z'n 2en naast elkaar wring je je er inmiddels boos geworden maar bij langs, krijg je de meest walgelijke dingen over je heen!
mijn Flickr

corniel
Forum-lid HC

corniel 14 feb 2011 16:30

Daarnaast: een bel is het equivalent van een claxon. Het is niet toegestaan om deze te gebruiken bij het inhalen/passeren, maar enkel om te waarschuwen bij potentieel gevaar. Het gebruik van een bel om aan te geven dat je gaat inhalen/passeren is niet toegestaan.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 14 feb 2011 16:34

Maar ja, wat doe je eraan? Blijkbaar vinden de personen die op die manier reageren dat zij als grijze plaag het alleenrecht op de fietspaden hebben...
mijn Flickr

freakish
Forum-lid

freakish 14 feb 2011 16:52

Gisteren was het weer wandelweer in Zuid-Limburg. Fietspaden waren omgedoopt tot wandelpaden.
Of ik nu wel of geen bel op mijn fiets heb, volgens mij helpt bij sommige lui een gashoorn niet eens. Zelfs als je ze tegemoet komt rijden, hebben ze nog de gehele breedte van de weg nodig en gaan niet aan de kant. Voor mijn eigen veiligheid maar afgeremd en stapvoets erlangs. Ondertussen vriendelijk gevraagd waarom men niet aan de kant ging. Het antwoord was: "Omdat we daar geen zin in hebben...".

Volgende keer met + 40 km/u er langs stuiven.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 14 feb 2011 16:56

[quote="Corniel"]Daarnaast: een bel is het equivalent van een claxon. Het is niet toegestaan om deze te gebruiken bij het inhalen/passeren, maar enkel om te waarschuwen bij potentieel gevaar. Het gebruik van een bel om aan te geven dat je gaat inhalen/passeren is niet toegestaan.[/quote]
Tijd voor onopvallende videosurveillance die controleert op onnodig links rijden! En dan elke week een nieuwe aflevering van padmisbruikers of blik naast de weg. :p

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 14 feb 2011 16:57

Dat soort mensen moet je vol in de bek rochelen (in gedachten dan). En dan doorfietsen, op naar het volgende bejaarde obstakel.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 14 feb 2011 17:00

Afbeelding

Nog zo'n irritatie :D
mijn Flickr

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 14 feb 2011 17:03

Dat zijn speciale voorrangsvoertuigen, die hebben altijd voorrang. Verdomd handige karretjes

Plaats reactie