Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM

pinaf4:13
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2008 15:27

pinaf4:13 10 sep 2008 20:05

michelvd schreef:Mijn fietsmaatje heeft nu een nieuwe fiets met voor het eerst een campa groep, maar hij heeft regelmatig last van het feit dat als hij rustig fiets rustend op de shifters/ remhendels dat jij per ongeluk de knoppen aan de binnenkant aankomt. Het gevolg is dan dat hij ongewild schakelt.
Zijn er meer mensen met dit probleempje of is dit op te lossen. Zal wellicht vooral een kwestie van wennen zijn denk ik.


Als je hiervoor Shimano of Sram heb gehad dan zal het inderdaad een kwestie van wennen zijn!!! Ik zou eerlijk gezegd niet weten waardit anders door zou kunnen komen.
Always do right. This will gratify some people and astonish the rest.

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 14 sep 2008 00:27

Omdat ik meestal ook het stuur bij de shifters/remhendels vastpak durf ik niet over te stappen naar campa.Mijn idee was namelijk ook dat ik ongewild aan deze knopjes zou komen en me dan verschakel.

berniev
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:30

berniev 15 sep 2008 09:45

sjefjanssen schreef:Omdat ik meestal ook het stuur bij de shifters/remhendels vastpak durf ik niet over te stappen naar campa.Mijn idee was namelijk ook dat ik ongewild aan deze knopjes zou komen en me dan verschakel.


En als je zou overstappen dan ga je tenminste bij het remmen niet meer de neiging hebben om te schakelen :rolleye:

Zoals al eerder aangehaald is het een kwestie van gewoonte en aanpassen in het begin :)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 15 sep 2008 15:16

Bernie V schreef:
sjefjanssen schreef:Omdat ik meestal ook het stuur bij de shifters/remhendels vastpak durf ik niet over te stappen naar campa.Mijn idee was namelijk ook dat ik ongewild aan deze knopjes zou komen en me dan verschakel.


En als je zou overstappen dan ga je tenminste bij het remmen niet meer de neiging hebben om te schakelen :rolleye:
Wat een aparte motoriek heb jij dan. Als je wilt remmen trek je de hendel naar je toe. Als je wilt schakelen, beweeg je de hendel loodrecht op die richting.

Ik fiets nog maar een jaar of 3-4, maar het ongewild schakelen bij een remactie moet ik nog meemaken. Ik wacht vol spanning op dat moment...

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 18 sep 2008 16:01

een simpele vraag, wanneer komt de nieuwe campagnolo 2009 groepen uit?
ik ben van plan me de superrecord groep aan te schaffen, maar ik vind nergens echt een datum dat deze groep zou uitkomen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 sep 2008 23:26

Als je niet meer weet waar je je geld kwijt moet raken: op Ebay.de staat 1 groep, die voor de hoofdprijs weg gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9105
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 sep 2008 00:49

FreakyOlivier schreef:een simpele vraag, wanneer komt de nieuwe campagnolo 2009 groepen uit?
ik ben van plan me de superrecord groep aan te schaffen, maar ik vind nergens echt een datum dat deze groep zou uitkomen


Volgens mij (en volgens de respectievelijke websites) nu al te koop bij Hopmans en Salden!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 19 sep 2008 00:58

sjefjanssen schreef:Omdat ik meestal ook het stuur bij de shifters/remhendels vastpak durf ik niet over te stappen naar campa.Mijn idee was namelijk ook dat ik ongewild aan deze knopjes zou komen en me dan verschakel.


Ik kom nooit ongewild aan knopjes... Al helemaal niet aan die van m'n Record shifters. Heb hier echt nog nooit last van gehad (of gehoord dat hier iemand problemen mee had).

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 21 sep 2008 00:46

53x11 schreef:
FreakyOlivier schreef:een simpele vraag, wanneer komt de nieuwe campagnolo 2009 groepen uit?
ik ben van plan me de superrecord groep aan te schaffen, maar ik vind nergens echt een datum dat deze groep zou uitkomen


Volgens mij (en volgens de respectievelijke websites) nu al te koop bij Hopmans en Salden!


centaur zie ik te koop staan maar nog niet echt supperrecord...

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 21 sep 2008 17:06


sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 01 okt 2008 20:10

Roger68 schreef:
sjefjanssen schreef:Omdat ik meestal ook het stuur bij de shifters/remhendels vastpak durf ik niet over te stappen naar campa.Mijn idee was namelijk ook dat ik ongewild aan deze knopjes zou komen en me dan verschakel.


Ik kom nooit ongewild aan knopjes... Al helemaal niet aan die van m'n Record shifters. Heb hier echt nog nooit last van gehad (of gehoord dat hier iemand problemen mee had).


Ik denk dat ik bij bestelling van mijn tweede fiets , de centaur groep zal nemen.
Als het zover is volgt de foto.

Gr.Sjef

pro-cycling
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2008 13:55

pro-cycling 15 okt 2008 17:36

Hallo

kben van plan mij een ZANNATA Z81 te kopen!

kben wel ge intereserd in de SRAM RIVAL

Wat denke julei drvan?

(kben eerste jaars nieuweling ...)

Plaats reactie