Pagina 11 van 18

Geplaatst: 03 jun 2008 17:17
door tomz
Heb mijn fiets ook bij Vos gekocht. Kwam voor een rooie trek, die hadden ze niet meer, maar voor hetzelfde geld, 750 e, iets met een 105 groep. Dat was een groep beter. Rij nu op een Gitane 1800 triple met carbon voor en achter.

De fiets bevalt me prima, ik kan zelf het een en ander, en wou per se die dag een fiets. Dus ja, dan is de keuze snel gemaakt.

Overigens klapperde er na 1100 km wel wat, bleek de lockring van mn cassette, die ik zelf heb aangedraaid. Ik zou niet heel snel mijn fiets terugbrengen voor een servicebeurt, maar dat is meer luiigheid, en als ik van Amsterdam B&L naar Zwanenburg rij, fiets ik liever door naar Bloemendaal.

De leukste FM van Amsterdam: Aandewiel, op de Admiraal de Ruyterweg. Daar ben ik mn nieuwe oude fiets mee aan het maken. dat wil zeggen dat ik daar onderdelen koop, en een instructie krijg.

Geplaatst: 03 jun 2008 19:14
door marijn_
groenie schreef:maar ik ben ook nog op zoek naar een FM rond Amsterdam waar de medewerkers wel aardig zijn!


Bij Presto op de Haarlemmerstraat staan best vriendelijke mensen hoor. Stap er es binnen... ;)

Geplaatst: 03 jun 2008 23:09
door rabbit
Hoe iedereen ook over Vos denkt , hij bediend een markt waar veel vraag naar is : bekende merken tegen prijzen waar winkeliers lees de reguliere vakman het haast niet voor kunnen inkopen.

Iedereen loopt te klagen over Vos dat ze onbeschoft zijn geen verstand van zaken hebben etc etc.
Daar ben ik het voor een groot gedeelte mee eens maar de mensen die klagen over Vos zijn vaak dezelfde mensen die het internet lopen af te struinen om spullen tegen de laagste prijs te krijgen.
Daar is niets mis mee ik ben nl net zo,maar dan kom je heel vaak bij dit soort zaken uit zoals Vos.
Je kan natuurlijk ook naar een vakman gaan die een uur voor je uittrekt en zit te lullen over stijfheden en wat al niet meer maar hoeveel mensen willen een paar 100 euro meer betalen voor dit soort service.
De fietsenmaker die de prijzen hanteert van Vos en de service en aandacht geeft als een specialist moet nog geboren worden.
Want dat is commercieel niet haalbaar.

Dus niet verwachten van een dozenschuiver zoals Vos en voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten dat je behandeld word als een koning.

Heb geen belang in Vos maar ik heb zelf mijn Orca daar gekocht voor de laagste prijs die ik maar kon vinden op internet !

Rabbit

Geplaatst: 03 jun 2008 23:16
door colnagofreak
Rabbit schreef: bekende merken tegen prijzen waar winkeliers lees de reguliere vakman het haast niet voor kunnen inkopen.


Helemaal mee eens, maar als je dan problemen heb met je racekarretje moet je ook niet bij die reguliere vakman aankloppen voor service, of dan vreemd opkijken als hij je helemaal niet wil helpen!

Geplaatst: 03 jun 2008 23:18
door w0uter
Amen!

Geplaatst: 03 jun 2008 23:18
door optico
Mee eens. Je krijgt waar naar je geld.

Wel denk ik dat service minder geld kost dan men vaak geloofd. Geen service kost altijd geld.

Geplaatst: 04 jun 2008 10:24
door mspoon
Ben en een keer terug geweest voor een garantie gevalletje, blaasje op mijn remhandel.
Werd direct vervangen, binnenband vervangen liep langzaam leeg, kreeg gelijk een service beurtje.
Kosten nul.

Geplaatst: 04 jun 2008 10:55
door sharkman113
Een dealer die kosteloos een lekke band vervangt, ik zeg allemaal meteen naar Vos!
En serieus: ik sluit me aan bij de mening van Rabbit, je krijgt waar je voor betaald (in Duitsland heb/had je een met Vos vergelijkbare zaak heette geloof ik Bornemann, was ook altijd goed voor een hele reeks aardige postings over wat klanten nu weer hadden meegemaakt...)

Geplaatst: 04 jun 2008 11:03
door rene1
colnagofreak schreef:
Rabbit schreef: bekende merken tegen prijzen waar winkeliers lees de reguliere vakman het haast niet voor kunnen inkopen.


Helemaal mee eens, maar als je dan problemen heb met je racekarretje moet je ook niet bij die reguliere vakman aankloppen voor service, of dan vreemd opkijken als hij je helemaal niet wil helpen!


En als jij een auto, zeg Volvo, koopt van je buurman, vind je het dan ook logisch dat een garage je niet wil helpen?
Ik heb mijn frame bij de fietsenmaker gekocht en de groep er zelf opgeklust. Mijn fietsenmaker wil me dolgraag helpen; gewoon netjes arbeidsloon betalen en wie weet kom ik tijdens het fiets bij hem brengen al snuffelend nog wat zaken tegen die ik bij hem koop...

Geplaatst: 04 jun 2008 11:04
door specliffeddes
Ik was een keer bij Vos met een verschoven stuurlintje. Wat denk je? Kreeg zo drie splinternieuwe Pina-frames, een jerrycan koffie en levenslange garantie op mijn stuurlint. De tiendaagse cruise naar de Caraïbische eilanden heb ik vriendelijk afgeslagen.

Geplaatst: 04 jun 2008 11:27
door mikebiker
Rabbit schreef:Hoe iedereen ook over Vos denkt , hij bediend een markt waar veel vraag naar is : bekende merken tegen prijzen waar winkeliers lees de reguliere vakman het haast niet voor kunnen inkopen.

Iedereen loopt te klagen over Vos dat ze onbeschoft zijn geen verstand van zaken hebben etc etc.
Daar ben ik het voor een groot gedeelte mee eens maar de mensen die klagen over Vos zijn vaak dezelfde mensen die het internet lopen af te struinen om spullen tegen de laagste prijs te krijgen.
Daar is niets mis mee ik ben nl net zo,maar dan kom je heel vaak bij dit soort zaken uit zoals Vos.
Je kan natuurlijk ook naar een vakman gaan die een uur voor je uittrekt en zit te lullen over stijfheden en wat al niet meer maar hoeveel mensen willen een paar 100 euro meer betalen voor dit soort service.
De fietsenmaker die de prijzen hanteert van Vos en de service en aandacht geeft als een specialist moet nog geboren worden.
Want dat is commercieel niet haalbaar.

Dus niet verwachten van een dozenschuiver zoals Vos en voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten dat je behandeld word als een koning.

Heb geen belang in Vos maar ik heb zelf mijn Orca daar gekocht voor de laagste prijs die ik maar kon vinden op internet !

Rabbit


Sorry, maar dit vind ik echt dogmatisch gezwam dat het beste van twee werelden niet bestaat. Waarom zou een deskundige specialist niet tegelijkertijd dozenschuiver kunnen zijn en andersom.
Ik heb zelf een zaak waar ik kom voor goedkopere spullen. Daar stonden 2 jaar geleden een paar arrogante nitwitts. Die staan er nu nog, maar inmiddels staan er ook mensen die zelf op hoog niveau fietsen en iets meer verstand van zaken hebben. Deze mensen zijn even duur als personeel en de service is hierdoor beter.
Bovendien gaat het bij veel van de posts niet over de pure deskundigheid maar meer de onbeschofte wijze van behandelen en willens en wetens bullshit verkopen (lees geciteerde uiteenzetting van de oude vos). Dat is iets anders dan dat jij bepleit.

De combinatie van een specialist en inventief ondernemer is best mogelijk m.i.

Geplaatst: 04 jun 2008 11:28
door de zwarten
heb je ergens een foto van je vos-fiets, mspoon? Ben wel geinteresseerd...