Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Tolheffing Belgie

davey
Forum-lid

davey 24 jan 2007 12:19

net of je die belgen hier nooit ziet

ze moete het gewoon houden zoals nu

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jan 2007 12:44

Quoten: Origineel geplaatst door Thomskie op 23 Januari 2007

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 23 Januari 2007

Het ergste is dat die lui elkaar amper verstaan. De een lult Duits (!) de ander Frans en het beste deel van Belgie spreekt Vlaams, een soort Nederlands.

Er zijn er ook die de landstalen vlot beheersen. Frans, Nederlands(mijn moedertaal), Duits. Geen een van allen vormt voor mij een probleem. Bijkomstig vind ik dat je eerst ook in eigen boezem moet kijken voor te alluderen op talen(of dialecten). Laten we eens kijken naar het Fries of het Limburgs(Duitse invloeden). Ik ben er zeker van dat velen hier het Fries niet verstaan.

Ik heb het niet over dialecten, maar de officiële talen in een land. Ook in Vlaanderen wonen mensen met een bijna onverstaanbaar dialect heb ik gemerkt. In Nederland leert IEDEREEN de Nederlandse taal en of je nu Fries of Limburger bent, iedereen kan met iedereen communiceren in het Nederlands. Dat is in België nog steeds een groot probleem omdat velen in Walonië het vertikken of te dom zijn om Nederlands te leren. Wie herinnert zich niet die affaire rondom die burgemeester die Nederlands moest leren maar dat niet kon of wilde? Er wordt zeker en vast (!) een vignet in 3 talen ingevoerd in één land!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jan 2007 12:51

Quoten: Origineel geplaatst door trise op 23 Januari 2007

@macaroni
ik hoop dat jij niet in de buurt van een bos woont want er zou geen boom meer recht staan....zagen dat jij kan

Nee, dat bos heb ik al helemaal afgezaagd, Trise
Heerlijk toch op dit café! t Houdt de geest scherp en als je de humor ervan maar blijft inzien is het best leuk! Neem alles met een flinke korrel zout . Nu zijn de Belgen even het mikpunt, de volgende keer weer anderen.

thomskie
Forum-lid

thomskie 24 jan 2007 13:07

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 24 Januari 2007

Ik heb het niet over dialecten, maar de officiële talen in een land. Ook in Vlaanderen wonen mensen met een bijna onverstaanbaar dialect heb ik gemerkt. In Nederland leert IEDEREEN de Nederlandse taal en of je nu Fries of Limburger bent, iedereen kan met iedereen communiceren in het Nederlands. Dat is in België nog steeds een groot probleem omdat velen in Walonië het vertikken of te dom zijn om Nederlands te leren. Wie herinnert zich niet die affaire rondom die burgemeester die Nederlands moest leren maar dat niet kon of wilde? Er wordt zeker en vast (!) een vignet in 3 talen ingevoerd in één land![/P

Jammergenoeg moet ik toegeven dat de meeste walen inderdaad geen moeite doen om een andere officële taal te   leren. Misschien moeten we een topic openen met vlaanderen onafhankelijk

Idd, binnenkort zijn de Nederlanders het mikpunt hier op het forum als blijkt dat zij voor België, met een soort van vergoeding voor hun wegen,op de proppen komen.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 jan 2007 13:14

Wie voor een tolheffing op alle wegen in een land is denkt echt niet na:
't komt er op neer dat je gewoon de schatkisten in europa spijst en de man die nog een uitstapje met zijn auto doet leegzuigt.
Met den duur gaat iedere europeaan die wat rondrijdt in Europa   (nederlander, belg , duitser of wat dan ook) gewoon meer belastingen (tolheffing)betalen.   
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

delirium
Forum-lid

delirium 24 jan 2007 15:59

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 24 Januari 2007

't komt er op neer dat je gewoon de schatkisten in europa spijst en de man die nog een uitstapje met zijn auto doet leegzuigt.
Met den duur gaat iedere europeaan die wat rondrijdt in Europa   (nederlander, belg , duitser of wat dan ook) gewoon meer belastingen (tolheffing)betalen.   

Als groene jongen kan ik eigelijk alleen maar zoveel mogelijk autobelasting goedkeuren! Hoog tijd dat het allemaal wat mindert toch? Pas als we ons echt arm gaan rijden , gaan we alternatieven gebruiken. Dus laat maar komen die taksen, en aan alle nederlanders, doe gewoon mee! Vraag 120 euries voor een vignet, kom ik wel gewoon met de trein volgende keer, olé!

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jan 2007 17:41

Lang leve de EU en lang leve de euro!  Wij zijn er geweldig op vooruit gegaan!Ipv grenzen nu tolheffingen!Nu nog een fietsbelastingplaatje!Fietspaden vignet!
Wie kent er nog meer?????

plakker
Forum-lid

plakker 24 jan 2007 17:48

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 24 Januari 2007

Lang leve de EU en lang leve de euro!  Wij zijn er geweldig op vooruit gegaan!Ipv grenzen nu tolheffingen!Nu nog een fietsbelastingplaatje!Fietspaden vignet!
Wie kent er nog meer?????

Op de (eu) markt is uw euro een gulden waard !

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 24 jan 2007 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door delirium op 24 Januari 2007

Als groene jongen kan ik eigelijk alleen maar zoveel mogelijk autobelasting goedkeuren! Hoog tijd dat het allemaal wat mindert toch? Pas als we ons echt arm gaan rijden , gaan we alternatieven gebruiken. Dus laat maar komen die taksen, en aan alle nederlanders, doe gewoon mee! Vraag 120 euries voor een vignet, kom ik wel gewoon met de trein volgende keer, olé!

Denkt die groene jongen wel goed na? Als dat zou worden uitgevoerd dan rijdt alleen het "kapitaal"nog in een auto. Jan Kaas-Modaal mag dan weer in de zeikregen op een bus gaan staan te wachten om naar zijn werk te "mogen gaan ".
Verder is de personenauto maar voor een klein percentage verantwoordelijk voor de uitstoot van "broeikasgassen". Veel meer komt er uit de schoorstenen van fabrieken, electr. centrales en niet te vergeten de zeescheepvaart. Die braken met hun zware dieselmotoren méér uit dan men denkt.Wat denk je verder van alle zware (20-30 ton)  vrachtautoverkeer dat continu containers van de Rotterdamse en Amsterdamse havens naar het achterland vervoert? Ook naar België! Verder naar Duitsland en andere EU landen.Die uitstoot krijgen wij (gratis) omdat onze buurlanden goederen via onze havens krijgen.
Brent mij op een idee. ALLE vrachtverkeer met bestemming BUITEN Nederland gaat hiervoor extra betalen wegens luchtverontreiniging!
Hoe krijgen de groene jongens hun voedsel? Via mensen die per auto naar de landbouwers worden gaan, de produkten oogsten die naar de veiling gaan, dan weer naar de supers, allemaal per vrachtauto! Vraagt de groene jongen eerst of die produkten per kruiwagen zijn vervoerd van de landerijen naar de veilingen en dan naar de super?

thomskie
Forum-lid

thomskie 24 jan 2007 19:03

de oplossing dan is een progressieve tolheffing...

Plaats reactie