Shimano Fiets Challenge 2007?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
mooi, ik ga voor goud! Gok dr op dat je dus zo'n half uur na de winnaar mag binnenkomen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 04 Mei 2007
mooi, ik ga voor goud! Gok dr op dat je dus zo'n half uur na de winnaar mag binnenkomen.
100-115 procent van de tijd van de winnaar: goud115-140 procent: zilver140 procent en meer: brons
En nou maar hopen op een trage winnaar!!!(zal er zelf niet bij zijn)
Denk zelf voor de winnaar rond de 4u.00 a 4u.15 afhankelijk van de wind!Dan zou je net uit moeten komen met dat half uurtje!
mooi, ik ga voor goud! Gok dr op dat je dus zo'n half uur na de winnaar mag binnenkomen.
100-115 procent van de tijd van de winnaar: goud115-140 procent: zilver140 procent en meer: brons
En nou maar hopen op een trage winnaar!!!(zal er zelf niet bij zijn)
Denk zelf voor de winnaar rond de 4u.00 a 4u.15 afhankelijk van de wind!Dan zou je net uit moeten komen met dat half uurtje!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De winnaar doet het niet in 4 uur, dat zou ik knap vinden. Reken maar op 4.15. (kun je trouwens ook een leuke poll van maken)
4 uur 15 + 15% = 4 uur 53. En dat is dan weer een iets reeelere tijd.
4 uur 15 + 15% = 4 uur 53. En dat is dan weer een iets reeelere tijd.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 04 Mei 2007
De winnaar doet het niet in 4 uur, dat zou ik knap vinden. Reken maar op 4.15. (kun je trouwens ook een leuke poll van maken)4 uur 15 + 15% = 4 uur 53. En dat is dan weer een iets reeelere tijd.
Het verleden leert dat de FietsChallenge altijd korter is dan 150 km, mocht deze werkelijk 150 km zijn, dan is inderdaad 4.15 een beter uitgangspunt.In het verleden zat de winnaar altijd rond de 4 uur.
Hierdoor is het in de FietsChallenge vrij straf goud te halen, vergeleken met andere cyclo's.
De winnaar doet het niet in 4 uur, dat zou ik knap vinden. Reken maar op 4.15. (kun je trouwens ook een leuke poll van maken)4 uur 15 + 15% = 4 uur 53. En dat is dan weer een iets reeelere tijd.
Het verleden leert dat de FietsChallenge altijd korter is dan 150 km, mocht deze werkelijk 150 km zijn, dan is inderdaad 4.15 een beter uitgangspunt.In het verleden zat de winnaar altijd rond de 4 uur.
Hierdoor is het in de FietsChallenge vrij straf goud te halen, vergeleken met andere cyclo's.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als je toch niet meedoet, net zoals ik, is dit op dit moment wel erg leuk!!
http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=1380
http://www.ttsm.com/tripview.php5?t=1380
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vrees dat dit topic nog wel eens een paar pagina's kan gaan groeien, maar niet met jubelverhalen.... Wat was dat slecht!
Mijn relaas over de SFC.
De organisatie was WAARDELOOS!!!! En niet een beetje waardeloos maar zeer waardeloos.
Dag 1, de ATB cyclo.
Mijn maatje en ik waren ruim op tijd aanwezig omdat het onderweg allemaal lekker opschoot en zodoende stonden we vooraan de startlijn. Het startvak 101-200 was nergens te bekennen, dus maar lekker in 1-100 gaan staan.......(elk nadeel hep s'n foordeel ) Het eerste wat we zagen: een scherpe bocht met allemaal paaltjes 40m na de start. Ojee, als dat maar goed is gegaan achterin het peloton…
Wij waren snel weg en met een bloedvaart (continu 33+) vlogen we over de losse gravelpaden bovenop de Vaalserberg. Even rustig inrijden was er niet bij, want als je op het hoogste punt van Nederland start kun je maar 1 kant op: naar beneden!! En dan wil je niet in het peloton zitten…. Helaas had ik de stomme pech aan het begin van de afdaling in het stof en de drukte een flinke steen niet te zien en stond ik na 15min al aan de kant met een stootlek. Snel band gewisseld maar uiteraard ingehaald door vrijwel het hele startveld. De afdaling was verder een drama, veel voetjes aan de grond door drukte en gebrek aan stuurmanskunst. Dan begint de grote inhaalrace. Vreselijk veel mensen weer ingehaald, dat was eigenlijk nog wel leuk om te toen. De reden waarom ik zoveel mensen in kon halen was echter minder leuk: een zeer groot deel van de route bestond uit asfalt en gravelwegen. Het feit dat ik 26,7km/uur heb gereden op 60km atb-en zegt waarschijnlijk genoeg. Ik had letterlijk beter een cyclocrosser mee kunnen nemen dan de ATB. De lockout op de voorvork heb ik er nog nooit zo vaak op gehad. Ook enige creativiteit hadden de organisatoren niet losgelaten op het parcours. Er is 100% gebruik gemaakt van 2 bestaande routes.
Verder waren kruisingen niet of nauwelijks beveiligd (ook niet als je zo uit het donkere bos een grote weg op reed) en stonden er geen gevaarsborden oid. In vergelijking met de even dure BartBrentjesChallenge was dit een grof schandaal! Daar stond bij elke overgang een signaleur, waren er snelheidsremmers ingebouwd in snelle afdalingen vlak voor de weg, etc. Oja, de achtervolgende groep achter de koplopers is de verkeerde kant op gestuurd door een motorrijder die de route niet goed wist. Daar gaat je klassering....
Ook de bevoorrading was zeer matig: een DTC-achtig EAS standje met alleen sportdrank, niet eens ook gewoon water. Kortom, een aanfluiting. Ik heb inderdaad slechts 1 post gezien met water op exact 20km. Te vroeg als je het mij vraagt.
De afsluiter was helemaal mooi. OP de site van de SFC staat letterlijk: Voor aanvang van de Mountainbike Cyclo kunt u uw auto (voor deelnemers van de Shimano Fiets Challenge gratis) parkeren bovenop de Vaalserberg.” Wat schetst onze verbazing: “dat is dan 2 euro meneer”. Een lange discussie volgt die door de parkeerwacht wordt afgedaan met “foutje in de communicatie van de organisatie. Alleen P1 is gratis”. P1 en P2 zijn identiek en je wordt naar beide parkeerterreinen geleid om de stroom auto’s netjes te kunnen verwerken. Dus ik ben achteruit gereden en na goed voorbeeld van een ander de dranghekken tussen P1 en P2 verwijderd zodat we via de open slagboom van P1 konden vertrekken.
Dag 2, de racecyclo.
De ervaring van de ATB cyclo in ons hoofd hebbende verwachtten we van alles, behalve een goed lopende cyclo. En jawel hoor. Een korte bloemlezing: geen signaleurs bij gevaarlijke plekken (het tunneltje!!!), zelden signaleurs bij kruisingen, slechts 1 zeer simpel DTC-achtig EAS standje met alleen sportdrank en net als de 2e groep bij de ATB cyclo ben ik nu de verkeerde kant op gestuurd. Ik heb dan ook slechts ongeveer 133km gereden waarna we vlak voor de Wolfshaag weer werden ingehaald door de kopgroep
Verder vind ik het niet fair dat er teams als Veltec, Gaul, etc met eigen verzorging rijden. Door het moeten stoppen ivm water bij de tussenstop (waar letterlijk 95% doorknalde omdat ze voorzien waren) heb ik de grote snelle 3e groep (met daarin de klassementsdames als Laura Verhoeven en Anneleen Winters) moeten laten gaan. We reden op dat moment 33,7 gemiddeld!! Gelukkig kon ik bij de achtervolgers aansluiten (ook nog steeds 33,2 gem) zodat ik lekker de gang er in kon houden.
Alles bij elkaar heerlijk gefietst dit weekend, maar absoluut niet door de SFC. Die hebben er alles aan gedaan om gefrustreerd te raken. Ze moeten wel met hele goede argumenten komen wil ik volgend jaar weer starten.
Oja en over die profs: wij hebben zeker het startgeld voor de profs betaald?? Ze hadden dat geld beter in een goede organisatie kunnen steken...
Sorry FIETS, ik vind het een hele, hele, hele grote misser zo!! Ben ook zeer benieuwd naar jullie artikel in het blad volgende maand.
Mijn relaas over de SFC.
De organisatie was WAARDELOOS!!!! En niet een beetje waardeloos maar zeer waardeloos.
Dag 1, de ATB cyclo.
Mijn maatje en ik waren ruim op tijd aanwezig omdat het onderweg allemaal lekker opschoot en zodoende stonden we vooraan de startlijn. Het startvak 101-200 was nergens te bekennen, dus maar lekker in 1-100 gaan staan.......(elk nadeel hep s'n foordeel ) Het eerste wat we zagen: een scherpe bocht met allemaal paaltjes 40m na de start. Ojee, als dat maar goed is gegaan achterin het peloton…
Wij waren snel weg en met een bloedvaart (continu 33+) vlogen we over de losse gravelpaden bovenop de Vaalserberg. Even rustig inrijden was er niet bij, want als je op het hoogste punt van Nederland start kun je maar 1 kant op: naar beneden!! En dan wil je niet in het peloton zitten…. Helaas had ik de stomme pech aan het begin van de afdaling in het stof en de drukte een flinke steen niet te zien en stond ik na 15min al aan de kant met een stootlek. Snel band gewisseld maar uiteraard ingehaald door vrijwel het hele startveld. De afdaling was verder een drama, veel voetjes aan de grond door drukte en gebrek aan stuurmanskunst. Dan begint de grote inhaalrace. Vreselijk veel mensen weer ingehaald, dat was eigenlijk nog wel leuk om te toen. De reden waarom ik zoveel mensen in kon halen was echter minder leuk: een zeer groot deel van de route bestond uit asfalt en gravelwegen. Het feit dat ik 26,7km/uur heb gereden op 60km atb-en zegt waarschijnlijk genoeg. Ik had letterlijk beter een cyclocrosser mee kunnen nemen dan de ATB. De lockout op de voorvork heb ik er nog nooit zo vaak op gehad. Ook enige creativiteit hadden de organisatoren niet losgelaten op het parcours. Er is 100% gebruik gemaakt van 2 bestaande routes.
Verder waren kruisingen niet of nauwelijks beveiligd (ook niet als je zo uit het donkere bos een grote weg op reed) en stonden er geen gevaarsborden oid. In vergelijking met de even dure BartBrentjesChallenge was dit een grof schandaal! Daar stond bij elke overgang een signaleur, waren er snelheidsremmers ingebouwd in snelle afdalingen vlak voor de weg, etc. Oja, de achtervolgende groep achter de koplopers is de verkeerde kant op gestuurd door een motorrijder die de route niet goed wist. Daar gaat je klassering....
Ook de bevoorrading was zeer matig: een DTC-achtig EAS standje met alleen sportdrank, niet eens ook gewoon water. Kortom, een aanfluiting. Ik heb inderdaad slechts 1 post gezien met water op exact 20km. Te vroeg als je het mij vraagt.
De afsluiter was helemaal mooi. OP de site van de SFC staat letterlijk: Voor aanvang van de Mountainbike Cyclo kunt u uw auto (voor deelnemers van de Shimano Fiets Challenge gratis) parkeren bovenop de Vaalserberg.” Wat schetst onze verbazing: “dat is dan 2 euro meneer”. Een lange discussie volgt die door de parkeerwacht wordt afgedaan met “foutje in de communicatie van de organisatie. Alleen P1 is gratis”. P1 en P2 zijn identiek en je wordt naar beide parkeerterreinen geleid om de stroom auto’s netjes te kunnen verwerken. Dus ik ben achteruit gereden en na goed voorbeeld van een ander de dranghekken tussen P1 en P2 verwijderd zodat we via de open slagboom van P1 konden vertrekken.
Dag 2, de racecyclo.
De ervaring van de ATB cyclo in ons hoofd hebbende verwachtten we van alles, behalve een goed lopende cyclo. En jawel hoor. Een korte bloemlezing: geen signaleurs bij gevaarlijke plekken (het tunneltje!!!), zelden signaleurs bij kruisingen, slechts 1 zeer simpel DTC-achtig EAS standje met alleen sportdrank en net als de 2e groep bij de ATB cyclo ben ik nu de verkeerde kant op gestuurd. Ik heb dan ook slechts ongeveer 133km gereden waarna we vlak voor de Wolfshaag weer werden ingehaald door de kopgroep
Verder vind ik het niet fair dat er teams als Veltec, Gaul, etc met eigen verzorging rijden. Door het moeten stoppen ivm water bij de tussenstop (waar letterlijk 95% doorknalde omdat ze voorzien waren) heb ik de grote snelle 3e groep (met daarin de klassementsdames als Laura Verhoeven en Anneleen Winters) moeten laten gaan. We reden op dat moment 33,7 gemiddeld!! Gelukkig kon ik bij de achtervolgers aansluiten (ook nog steeds 33,2 gem) zodat ik lekker de gang er in kon houden.
Alles bij elkaar heerlijk gefietst dit weekend, maar absoluut niet door de SFC. Die hebben er alles aan gedaan om gefrustreerd te raken. Ze moeten wel met hele goede argumenten komen wil ik volgend jaar weer starten.
Oja en over die profs: wij hebben zeker het startgeld voor de profs betaald?? Ze hadden dat geld beter in een goede organisatie kunnen steken...
Sorry FIETS, ik vind het een hele, hele, hele grote misser zo!! Ben ook zeer benieuwd naar jullie artikel in het blad volgende maand.
Less is bore
Bagger zooi deze hele Shimano Fietschallenge.
Onverantwoord om zo weinig verzorging te hebben bij de 150km cyclo. Deelnemers zaten echt te wachten op de verzorging van de laatst 40km die maar niet kwam. Denk niet dat ik hier nog aan mee doen.
Doe veel EBBT wedstrijden, Marathons, toertochtjes (Klimmen-Banneux-Klimmen) en bv Amstel Gold race, en daar heb je gewoon super enthousiaste medewerkers die je van alles toestoppen en je bidons in no-time hebben bijgevuld en je weer snel op weg helpen.
Dit is het meest armoedige evenement waar ik ooit aan mee heb gedaan !!!!
Sponsoren (Fiets & Shimano) & Organisatie: Ga je diep lopen schamen.
EDIT1: Volgend jaar gewoon zwart meerijden, betalen heeft immers toch geen toegevoegde waarde voor de deelnemers !!! Posten we onze tijden wel vrijwillig op een of ander forum.
EDIT2: Wel blij met de snelle on-line plaatsing van de 60km MTB.
Onverantwoord om zo weinig verzorging te hebben bij de 150km cyclo. Deelnemers zaten echt te wachten op de verzorging van de laatst 40km die maar niet kwam. Denk niet dat ik hier nog aan mee doen.
Doe veel EBBT wedstrijden, Marathons, toertochtjes (Klimmen-Banneux-Klimmen) en bv Amstel Gold race, en daar heb je gewoon super enthousiaste medewerkers die je van alles toestoppen en je bidons in no-time hebben bijgevuld en je weer snel op weg helpen.
Dit is het meest armoedige evenement waar ik ooit aan mee heb gedaan !!!!
Sponsoren (Fiets & Shimano) & Organisatie: Ga je diep lopen schamen.
EDIT1: Volgend jaar gewoon zwart meerijden, betalen heeft immers toch geen toegevoegde waarde voor de deelnemers !!! Posten we onze tijden wel vrijwillig op een of ander forum.
EDIT2: Wel blij met de snelle on-line plaatsing van de 60km MTB.