Pagina 11 van 12
Geplaatst: 25 jan 2008 19:21
door t.odb
Mijn museeuw van vorig seizoen.
Geplaatst: 01 nov 2009 17:13
door jowolar
Om de hele Museeuw discussie een nieuwe lading te geven;
Ik vond ze prachtig op Bikemotion. Er stond een apparaat dat de frames flink onderhanden nam. Enorme krachten werden er op los gelaten...
Geplaatst: 07 dec 2009 21:23
door coureurke01
Ik vind ze ook wel mooi! De modellen met vlascarbon vind ik wel héél duur! Maar bv de MC6 in het blauw zou ik wil in m'n bezit willen hebben! :p
Wat zijn eigenlijk de gewichten van de frames? Ik vind ze niet terug op hun website..
En zijn er mss mensen met ervaring van deze fietsen? pos/ neg?
Museeuw MF 3
Geplaatst: 07 dec 2009 22:06
door Lcsmet
Vandaag een Museeuw MF 3 gekocht.
Wit met zwarte tekening "To Feel is To Believe".
Ik moet hem wel nog afmonteren.
Full Ultegra
Dura Ace wielen
3 T stuur en stuurpen
Time RXS pedalen
Ik hou jullie op de hoogte.
Deze is het.
Geplaatst: 23 dec 2009 18:56
door Lcsmet
Hier een foto van mijn fiets.
De stuurbuis moet nog ingekort worden.
[img=
http://farm5.static.flickr.com/4004/417 ... f5ae_o.jpg]
Geplaatst: 24 dec 2009 10:58
door mouse
Geplaatst: 24 dec 2009 11:00
door mouse
Museeuw moet rustig doorzetten, en als het mogelijk wordt een grotere ploeg sponsoren. Dan volgt de doorbraak vanzelf.
Geplaatst: 24 dec 2009 11:34
door de zwarten
mouse schreef:Museeuw moet rustig doorzetten, en als het mogelijk wordt een grotere ploeg sponsoren. Dan volgt de doorbraak vanzelf.
mooie woordspeling. Zijn er al wat langetermijn ervaringen met de vlasvezelframes? De 'specifications' op de (gelikte) website zijn, om het een beetje 'tongue-in-cheek' te zeggen: vaag: geen gewichten of cijfers, wel vage termen (thin wall technology, integrated seatpost) die niet echt bijdragen tot meer inzicht in het product.
Geplaatst: 24 dec 2009 11:36
door Livio Livius
de zwarten schreef:mouse schreef:Museeuw moet rustig doorzetten, en als het mogelijk wordt een grotere ploeg sponsoren. Dan volgt de doorbraak vanzelf.
mooie woordspeling. Zijn er al wat langetermijn ervaringen met de vlasvezelframes? De 'specifications' op de (gelikte) website zijn, om het een beetje 'tongue-in-cheek' te zeggen: vaag: geen gewichten of cijfers, wel vage termen (thin wall technology, integrated seatpost) die niet echt bijdragen tot meer inzicht in het product.
Even een paar pagina terug lezen
.
Geplaatst: 24 dec 2009 17:17
door Lcsmet
de zwarten schreef: Zijn er al wat langetermijn ervaringen met de vlasvezelframes? De 'specifications' op de (gelikte) website zijn, om het een beetje 'tongue-in-cheek' te zeggen: vaag: geen gewichten of cijfers, wel vage termen (thin wall technology, integrated seatpost) die niet echt bijdragen tot meer inzicht in het product.
Van een nieuw product kunnen er natuurlijk nog geen langetermijn ervaringen zijn. Gelukkig genoeg zijn er indertijd ook mensen op carbon frames beginnen rijden, anders zouden we nu nog altijd op echte stalen rossen rijden.
Ik heb mijn MF-3 gewogen, zie foto hierboven:
maat XL (= 62 cm)
Frame: 1270 gram compleet met boutjes voor drinkbushouders, regelvijsjes versnellingskabels en nok voor voorderailleur.
Vork: 365 gram stuurbuis nog niet afgezaagd.
Ik heb mijn frame en vork gewogen op een weegschaal voor brievenpost met een mogelijke afwijking van 5 gram.
Geplaatst: 24 dec 2009 17:24
door nieuweling
Vlas is sowieso een zwaarder materiaal dan carbon. Een mc 6 zou door toevoeging van vlas in voor en achtervork al 1300 gram wegen.
Geplaatst: 24 dec 2009 17:29
door amclassic-fan
Vlas heeft juist een lagere dichtheid dan carbon (ong 30% lager). Echter de stijfheid en sterkte zijn pak 'm beet een factor 6 lager, waardoor als je iets even stijf (of sterk) van vlas wilt maken je product ong 4x zo zwaar is.