Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 26 mar 2007 22:12

Ik weet niet of het iets zegt over de stijfheid, maar ze worden ook als standaard wielset voor de cyclocrossfietsen van Rose gebruikt.
Zelf heb ik ze nu ook al weer een half jaar, en ik vindt ze prima fietsen. Ik heb ook bij sprintjes nergens problemen mee. Ik vind ze trouwens ook erg mooi!

sjoerdvm
Forum-lid

sjoerdvm 26 mar 2007 23:36

Quoten: Origineel geplaatst door driebiebu op 26 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 22 Maart 2007

Trouwens, ze hebben daar ook de X-treme Lightwheels getest... Wat iedereen al een beetje had verwacht: Ze zijn flink aan de slappe kant (zijdelingse stijfheid). Ze raden aan ze in het Custom programma in te wisselen voor iets anders.

Daar sta ik toch van te kijken. Ik kan me herinneren dat er in de "Fiets" meerdere keren werd bericht dat de Xtreme Lightwheels zeer stevig waren.
Ik wilde binnenkort een Sl-3000 met Lightwheels gaan kopen (aangezien ik maar 70 kg weeg). Dan toch maar andere wielen kiezen ?

jaaa ik hem m'n fiets afgelopen zaterdag opgehaald en nu zo'n 150 km erop gereden. Tot nu toe geen klachten. Afgelopen zaterdag nog in de biketown Roseversand gevraagd of ik nog andere wielen eronder kan laten zetten omdat ik hoorde dat die xtreme light wheels stijf waren. de wielen zijn perfect tot een gewicht van 85kg, onder dat gewicht zou je echt geen problemen moeten hebben. Ben zelf nu 73kg, en ook echt geen problemen gevoelt. dus ben nog zeer tevreden, al is 150 km nog wat vroeg om conclusies te trekken. Wel een voordeel, namelijk 5 jaar garantie!
ik zeg, gewoon top/goede velgen als je onder de 85kg blijft.

sjoerdvm
Forum-lid

sjoerdvm 26 mar 2007 23:41

Forumleden, Red Bull vrienden, hier is mijn fiets!
Een PRO-SL 3000Aafgemonteerd met Ultegra 10 speed. Look Keo Sprint Rood. Shimano Flightdeck Selle Italia Flite Gel Flow Ti316 RoodContinental GP4000 Rood

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 mar 2007 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 26 Maart 2007

Ik weet niet of het iets zegt over de stijfheid, maar ze worden ook als standaard wielset voor de cyclocrossfietsen van Rose gebruikt.
Zelf heb ik ze nu ook al weer een half jaar, en ik vindt ze prima fietsen. Ik heb ook bij sprintjes nergens problemen mee. Ik vind ze trouwens ook erg mooi!

Het blijft tobben met die wielentesten. Theorie en praktijk kunnen zover uit elkaar liggen. En testen onderling... En de wielen onderling. Zo kreeg Mavic (Aksium) een opdoffer met de opmerking dat ze nu en dan ondermaats in elkaar waren gezet (met een standaard 'slag' van 8 mm), terwijl de Aksiums zeer goed uit de FIETS en TOUR test kwamen.

sjoerdvm
Forum-lid

sjoerdvm 27 mar 2007 02:08

Quoten: Origineel geplaatst door Sjoerdvm op 26 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door driebiebu op 26 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 22 Maart 2007

Trouwens, ze hebben daar ook de X-treme Lightwheels getest... Wat iedereen al een beetje had verwacht: Ze zijn flink aan de slappe kant (zijdelingse stijfheid). Ze raden aan ze in het Custom programma in te wisselen voor iets anders.

Daar sta ik toch van te kijken. Ik kan me herinneren dat er in de "Fiets" meerdere keren werd bericht dat de Xtreme Lightwheels zeer stevig waren.
Ik wilde binnenkort een Sl-3000 met Lightwheels gaan kopen (aangezien ik maar 70 kg weeg). Dan toch maar andere wielen kiezen ?

jaaa ik hem m'n fiets afgelopen zaterdag opgehaald en nu zo'n 150 km erop gereden. Tot nu toe geen klachten. Afgelopen zaterdag nog in de biketown Roseversand gevraagd of ik nog andere wielen eronder kan laten zetten omdat ik hoorde dat die xtreme light wheels stijf waren. de wielen zijn perfect tot een gewicht van 85kg, onder dat gewicht zou je echt geen problemen moeten hebben. Ben zelf nu 73kg, en ook echt geen problemen gevoelt. dus ben nog zeer tevreden, al is 150 km nog wat vroeg om conclusies te trekken. Wel een voordeel, namelijk 5 jaar garantie!
ik zeg, gewoon top/goede velgen als je onder de 85kg blijft.

trouwens, nu zijn de 2007 modellen op de markt en daar zitten standaard de Xtreme AERO wheels onder, dus een duurdere versie, maar het is maar net waar je prettig bij voelt.

trise
Forum-lid

trise 29 mar 2007 22:06

Heeft Rose alle modellen in voorraad in hun winkel? Of moet je je bestelling op voorhand doorgeven? Ik zou er binnen 2 weken een fiets willen gaan kopen en zou niet met lege handen nr huis willen want moet een serieus eind rijden.
thx

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 29 mar 2007 22:22

Ik heb op mijn fiets een maand moeten wachten. Ik heb daar in samenwerking met een Nederlandstalige medewerker mijn fiets uitgezocht, onderdelen besproken, en me laten opmeten. Ik kon hem zoals gezegd een maand later komen ophalen. Ik weet niet hoe het werkt als je alles via de webwinkel gaat doen, maar ik neem aan dat je dan wel een standaardmodel uit de voorraad kunt krijgen. Of het slim is durf ik te betwijfelen, omdat een fiets toch beter te beoordelen is als je er bij bent.

rezne
Forum-lid

rezne 29 mar 2007 23:20

hmm zo wil ik het ook een beetje gaan doen. Ik wil dan het X-light Carbon frame, Chorus groep en ik denk Campa Eurus wielen (evt. zonda). Overige onderdelen voornamelijk Ritchey spul. Dan zal wel moeten lukken voor €3000 toch?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

driebiebu
Forum-lid

driebiebu 30 mar 2007 00:10

Ik wilde vorige week vrijdag naar Rose afreizen om zo'n nieuwe Pro SL 3000 te gaan bestellen, onderdelen uitzoeken en de maten opmeten.
Eerst wel effe gebeld met de vraag hoe lang het zou gaan duren voordat ik de fiets daarna kon gaan ophalen, en die gozer vertelde mij toen dat het zo'n 2 a 3 weken duurt voordat de nieuwe frames binnen zouden komen.
Blij dat ik nog niet was gegaan...
Ja, da weet ik toch nie !!

rezne
Forum-lid

rezne 30 mar 2007 09:41

Bedoel je hiermee dat ze de nieuwe frames/fietsen nog niet in de 'showroom' hebben staan?
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

drifer
Forum-lid

drifer 30 mar 2007 12:34

Je kunt de nieuwe frames er wel zien, maar dit zijn nog proto modellen.De frames voor de normale produktie komen meestal pas enkele weken later.

sjoerdvm
Forum-lid

sjoerdvm 30 mar 2007 14:45

Quoten: Origineel geplaatst door Sjoerdvm op 26 Maart 2007

Forumleden, Red Bull vrienden, hier is mijn fiets!
Een PRO-SL 3000Aafgemonteerd met Ultegra 10 speed. Look Keo Sprint Rood. Shimano Flightdeck Selle Italia Flite Gel Flow Ti316 RoodContinental GP4000 Rood

Op deze heb ik twee weken moeten wachten. Eerst alles laten opmeten en daarna de hele fiets zelf samengesteld. Toen ik na twee terug kwam was me fiets al helemaal op mijn meetresultaten afgesteld. Top serivce!

Plaats reactie