Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Shimano / Campagnolo

bazz
Forum-lid

bazz 18 sep 2006 02:06

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 17 September 2006

Wat je met je eerste zin probeert te speculeren, kan je misschien beter in een ander topic droppen. En wat de tweede zin betreft: je zette zelf Record bovenaan op de eerste rang, zonder enige concurrentie. En vlak daaronder plaatste je Chorus en Dura Ace keurig op de tweede rang...
Quote: Origineel geplaatst door bazz op 17 September 2006

1. Record <> niks
2. Chorus <> Dura Ace
3. Centaur <> Ultegra
4. Veloce <> 105
5. Mirage <> Tiagra
6. Xenon <> Sora
7. ...   <> 2200 (troep)Dit lijkt mij de juiste vergelijking

Maar daarom is DA geen minderwaardige groep, alleen qua prijs en duurzaamheid staat record er een beetje boven.                                      En wat betreft de eerste zin, als jij de voorzet geeft dan moet hij de'r gewoonweg ingekopt worden.

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 sep 2006 02:21

Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 18 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 17 September 2006

Wat je met je eerste zin probeert te speculeren, kan je misschien beter in een ander topic droppen. En wat de tweede zin betreft: je zette zelf Record bovenaan op de eerste rang, zonder enige concurrentie. En vlak daaronder plaatste je Chorus en Dura Ace keurig op de tweede rang...

1. Record <>   Dura Ace
2. Chorus 
                        Ultegra
3. Centaur 
4. Veloce <> 105
5. Mirage <> Tiagra
6. Xenon <> Sora
7. ...   <> 2200 (troep)Dit lijkt mij de juiste vergelijking

Maar daarom is DA geen minderwaardige groep, alleen qua prijs en duurzaamheid staat record er een beetje boven.                                      En wat betreft de eerste zin, als jij de voorzet geeft dan moet hij de'r gewoonweg ingekopt worden.

Zo klopt het beter volgens mij ! 't is niet omdat record duurder is dan dura-ace dat het daarom ook op een hoger niveau zit hé, ze passen perfect tov elkaar !!!Ultegra situeert zich meer ts de chorus & centaur groep (wel meer naar de centaur neigend)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 18 sep 2006 02:39

Nou kijk eens aan, een goed artikeltje, een degelijk overzicht van beide groepen erbij.
Complimenten!
Dus als ik het nu goed heb, is een racefiets die afgemonteerd is met Ultegra: ondergeschikt aan Dura Ace, vergelijkbaar met het gemiddelde van Chorus en Centaur. Dus best een goede keuze voor amateuristisch gebruik, nietwaar?

ronengels
Forum-lid

ronengels 18 sep 2006 03:10

Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 17 September 2006

@ Ron
Een goed artikel, maar als je een stukje uit het duits vertaalt, dan moet je wel correct blijven. In het artikel wordt gerefereerd naar 'oudere fietsliefhebbers die een lange fietshistorie hebben'. Dit vertalen naar goed geïnformeerde fietsers doet toch enigszins de strekking van het artikel geweld aan.

"überdurchschnittlich gut informiert" betekent volgens mij toch echt 'bovengemiddeld goed geïnformeerd'.

Harde wind is meestal tegen.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 sep 2006 03:33

Quote: Origineel geplaatst door bazz op 18 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 17 September 2006Wat je met je eerste zin probeert te speculeren, kan je misschien beter in een ander topic droppen. En wat de tweede zin betreft: je zette zelf Record bovenaan op de eerste rang, zonder enige concurrentie. En vlak daaronder plaatste je Chorus en Dura Ace keurig op de tweede rang...
1. Record <> niks2. Chorus <> Dura Ace3. Centaur <> Ultegra4. Veloce <> 1055. Mirage <> Tiagra6. Xenon <> Sora7. ...   <> 2200 (troep)
Dit lijkt mij de juiste vergelijking
Maar daarom is DA geen minderwaardige groep, alleen qua prijs en duurzaamheid staat record er een beetje boven. En wat betreft de eerste zin, als jij de voorzet geeft dan moet hij de'r gewoonweg ingekopt worden.
Die voorzet heb je niet van mij gehad, hoor. Die komt volledig uit je eigen koker. Bovendien heb je ‘m ver naast gekopt. Kan gebeuren.

spinningfreak
Forum-lid

Gebruikersavatar spinningfreak 18 sep 2006 11:25

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 18 September 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Spinningfreak op 17 September 2006

@ Ron
Een goed artikel, maar als je een stukje uit het duits vertaalt, dan moet je wel correct blijven. In het artikel wordt gerefereerd naar 'oudere fietsliefhebbers die een lange fietshistorie hebben'. Dit vertalen naar goed geïnformeerde fietsers doet toch enigszins de strekking van het artikel geweld aan.

"überdurchschnittlich gut informiert" betekent volgens mij toch echt 'bovengemiddeld goed geïnformeerd'.

Je hebt gelijk. Ik heb net dat ene stukje gemist. Neemt niet weg dat een groot deel van het artikel volgens mij toch weergeeft dat de reden dat de Record groep zo goed verkoopt onder meer welgestelde oudere mannen, dezelfde is dat Cabrio's en Harley Davidsons het bij diezelfde doelgroep zo goed doen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 sep 2006 00:54

Dan is er een nummer 3 die problemen heeft met mijn manier van modereren. Een shimano/Campagnolo topic openen is het meest vreselijk wat je zo'n beetje kunt doen op een wielrenforum, er zijn er alle tientallen voor jouw tijd gefunctioneerd waarvan je een gedeelte niet meer kan terugvinden, maar er blijven er nog altijd genoeg over.
Die opmerking was waarschijnlijk toch wel gekomen, als je al een opmerking maakt dat ik tijd te veel heb oid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2006 19:04

@ Amclassic-fan
Eens te meer klaag ik bij 'Fiets' aan hoe jij je moderator-statuut misbruikt om  personen, die jij met je minieme intelligentie niet aankan, telkens opnieuw te viseren (o.a. Max29 en Dutchflandrien zullen dit maar al te zeer beamen). 
Ik daag je bij deze uit om de jou verleende almacht nu eens te gebruiken om een topic te openen, waarin forum-leden jouw stommiteiten kunnen kopiëren; alleen al met je taalfouten kan een heel forum worden gevuld. Zodra het onderwerp pure fiets-techniek overstijgt, blijft jouw inbreng beperkt tot wild om je heen schoppen in vulgaire terminologie en tot vliegensvlug het slot gooien op  discussies, die jouw niveau te boven gaan. Dergelijke uitdaging durf je gegarandeerd niet aan, want dan zou je liedje bij 'Fiets' binnen de kortste keren zijn uitgezongen.
Om het voor één keer met jouw taalgebruik (het enige dat je machtig bent) te zeggen: je bent een arrogante debiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Raff, kwakzalver is allicht wat lomp uitgedrukt, maar het is in feite wel gewoon wat je doet. Dat iedereen een negatief beeld heeft bij een kwakzalver tja..
Ik ben prima in staat om foutloos Nederlands op papier te zetten, maar ik ben hier geen juridisch correcte brieven aan het schrijven waar geen fouten in mogen zitten. Ik geef enkel mijn mening of een klein beetje feitenkennis op een manier dat in veruit de meeste gevallen zonder enig probleem te begrijpen is voor iedereen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken dat ik het Nederlands niet goed machtig ben.
Ik ben bang voor je dat de webredacteur van Fiets anders over mij denkt dan jij. Ik kreeg vanochtend nog een mailtje van hem en hij heeft het met geen woord over jouw gehad. Als je moeite met 1 persoon heb is het allicht wel zo netjes om dan gewoon te mailen. Ik zal verder in dit topic er ook niet meer op in gaan, je mailt maar als je hierop nog verder wilt gaan.
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 sep 2006 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door Raff op 14 September 2006

1 Sedert enkele maanden bezoek ik het Fiets-forum en heb tot nogtoe amper oog gehad voor "Fietscafé". Wegens mijn interesse voor dat onderwerp heb ik op 04/09/06 op het forum "Techniek" de discussie "Shimano versus Campagnolo" geopend, waarop amper een half uurtje later door Amclassic-fan op denigrerende wijze het slot werd gegooid. Ik getuigde  nl. van weinig originaliteit en moest mijn info maar elders op het forum zoeken.
2 Via een mailtje naar het forum heb ik dan gevraagd waar ik het antwoord op mijn vraag dan wel kon vinden, doch hierop is nooit reactie gekomen. Nu bots ik toevallig bij "Fietscafé" op de discussie "Shimano/Campagnolo". Hoewel ik alle bijdragen heb gelezen, heb ik nergens een concreet antwoord gevonden op mijn vraag van 04/09/06, die door iedereen nog kan worden bekeken (tenzij Acf nu alles snel verwijdert natuurlijk!).
3 Ik laat bij deze weten dat ik dergelijke houding allerminst apprecieer en het  van een schrijnend gebrek aan hoffelijkheid t.o.v. nieuwe forumbezoekers getuigt zonder meer zijn macht als moderator te misbruiken om het slot op een pas geopende discussie te gooien zonder enig fatsoenlijk woordje informatie, noch via dit forum, noch via mail (hoewel om dit laatste dus uitdrukkelijk werd verzocht). De topic in kwestie is trouwens veeleer op zijn plaats onder "Techniek" dan wel onder "Fietscafé", dat wordt voorgesteld als het forum waar men terechtkan voor onderwerpen die niet echt over fietsen hoeven te gaan (als "groepen" al niet meer onder fietsen worden gecatalogeerd, wat dan wel?).
4 Ik richt mij dan ook tot alle forum-bezoekers met de vraag of nergens resultaten te vinden zijn van objectieve vergelijkende prijs/kwaliteitsstudies tussen de diverse Campagnolo- en Shimano-groepen? Mogelijk zijn die ooit in het tijdschrift "Fiets" veschenen, maar dan vertikken de moderators van dit forum het alleszins ernaar te verwijzen! 

1 Ik neem aan dat het nu onderhand wel duidelijk is waarom ik die discussie op slot heb gedaan? We zijn meer dan 100 berichten verder hier waarvan zeker 80 berichten helemaal niets met fietsen of wielrennen te maken had. Campagnolo versus Shimano discussies starten op fietsfora is gewoon totaal not-done. Overal kan je lezen dat het allebij goed spul, ieder jaar staat het ook wel een paar keer in Fiets. (Bijv bij de grote lezerstest altijd in het voorjaar, dat de persoonlijke voorkeur tussen Campa en Shimano nog al speelt, maar dat het allebij prima is).
2 Dat mail adres is van webadmin en niet van mij. Het is een heel openbaar adres, er komt dus een ontiegelijke hoeveelheid rotzooi op binnen en Roelof Stuurwold (de site admin) heeft wel wat beters te doen dan al die mailtjes beantwoorden. (Daar zou hij een dagtaak aan hebben waarschijnlijk). Mijn e-mail adres staat daarentegen toch vrij duidelijk in mijn profiel, maar daar heb ik tot op heden nog niets van je mogen ontvangen. Die laatste zin van je staat me niet echt aan. Ik verwijder namelijk helemaal nooit iets, behalve als het spam is. Als er iemand gaat schelden edit ik het bericht om het onleesbaar te maken en dubbelposts doe ik op slot zodat ze gewoon wegzakken naar beneden toe.
3 Ik heb deze discussie hier niet eens neer gezet (ik ben het er wel mee eens), maar dat heeft Tyr W gedaan, mijn (slapende) mede-moderator. Dit topic hoort absoluut niet thuis onder techniek, want het gaat over alles behalve fietstechniek: Auto's, Hifi, cultuur, originaliteit, enz. Voor de rest zie punt 1 en 2.
4 Beide merken zijn gewoon prima zolang je van de goedkoopste groepen af blijft, simply as easy. Wat wil je nog meer weten? Dat Campa shifters langer mee gaan dan Shimano shifters, maar dat veel mensen Shimano shifters fijner in de hand vinden liggen dan Ergopowers, maar voor weer andere ligt dat andersom. Enfin je hebt meteen weer een compleet doelloze discussie die al vele malen eerder is gevoerd. (helaas zijn die topics verdwenen bij de site upgrade).
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 sep 2006 00:11

@ Amclassic-fan
Eens te meer klaag ik bij 'Fiets' aan hoe jij je moderator-statuut misbruikt om  personen, die jij met je minieme intelligentie niet aankan, telkens opnieuw te viseren (o.a. Max29 en Dutchflandrien zullen dit maar al te zeer beamen). 
Ik daag je bij deze uit om de jou verleende almacht nu eens te gebruiken om een topic te openen, waarin forum-leden jouw stommiteiten kunnen kopiëren; alleen al met je taalfouten kan een heel forum worden gevuld. Zodra het onderwerp pure fiets-techniek overstijgt, blijft jouw inbreng beperkt tot wild om je heen schoppen in vulgaire terminologie en tot vliegensvlug het slot gooien op  discussies, die jouw niveau te boven gaan. Dergelijke uitdaging durf je gegarandeerd niet aan, want dan zou je liedje bij 'Fiets' binnen de kortste keren zijn uitgezongen.
Om het voor één keer met jouw taalgebruik (het enige dat je machtig bent) te zeggen: je bent een arrogante debiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om hier nog even op terug te komen. Heb je mij ooit iemand zien uitschelden? Ik kan het nergens vinden!
Je zegt: "en tot vliegensvlug het slot gooien op discussies", wat heb ik zoal nog meer op slot gedaan wat niet had gemoeten volgens jouw. Je zeurt trouwens over mijn Nederlands, heb je dat van je zelf nog niet gelezen.
Ik zal waarschijnlijk zo dadelijk een topic openen over m'n nieuwe mtb, zullen we zien of je gelijk krijgt.
Uitspraken als "die jij met je minieme intelligentie niet aan kan" zeggen vooral wat over jouw. Als jij je bij dat soort uitspraken goed voelt moet je daar vooral mee doorgaan, maar ik ga er echt niet door stoppen met studeren oid.
Afbeelding

Plaats reactie