Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gemiddelde Snelheid over 30, 60 en 90 km

danny1407
Forum-lid

danny1407 02 okt 2009 18:28

Wat ik me afvraag.....(en ik bedoel dit echt serieus)

Hoe doet zo'n ligfiets het op een Cauberg of Mont Ventoux om maar een zijstraat te noemen?
En dan bedoel ik natuurlijk berg op.

Ik kan me daar niks bij voorstellen.
FacebookS3RSSite

tarzander
Forum-lid

tarzander 02 okt 2009 20:16

Ik vraag me dan af hoe zo'n ligfiets het zou doen in een afdaling, volgens mij ga je bij de eerste haarspeld rechtdoor het ravijn (of iets dergelijks in) ;), want ze lijken me gewoon niet zo handelbaar.

Heb er nog nooit mee gereden, dus zie ik dat fout of niet?
"Ink the future" | Freelance Ontwerper

danny1407
Forum-lid

danny1407 02 okt 2009 20:42

[quote="TarzAndeR"]Ik vraag me dan af hoe zo'n ligfiets het zou doen in een afdaling, volgens mij ga je bij de eerste haarspeld rechtdoor het ravijn (of iets dergelijks in) ;), want ze lijken me gewoon niet zo handelbaar.

Heb er nog nooit mee gereden, dus zie ik dat fout of niet?[/quote]

Ja, daar heb je ook een punt!

Ik heb ook nog nooit in een fiets gelegen en zie mezelf dat ook niet zo snel doen.
Maar om de snelheden te halen die met sommige van die fietsen mogelijk is, zou me denk ik toch best wel een beetje een kick geven.
Niet vergelijkbaar met een koersfiets of tijdritfiets, maar lijkt me toch een leuke beleving.
FacebookS3RSSite

reinreidsma
Forum-lid

reinreidsma 02 okt 2009 20:57

Ik rijd wel 49 km met een piemel van 98 cm en een Hartslag van 1800...
Wat een machogezeur zeg!
rein

danny1407
Forum-lid

danny1407 02 okt 2009 21:01

[quote="reinreidsma"]Ik rijd wel 49 km met een piemel van 98 cm en een Hartslag van 1800...
Wat een machogezeur zeg![/quote]

Ja, als ik 98 cm had hangen zou ik ook liever liggen op een fiets........
Dat gaat die flow in m'n Italia nooit redden.
FacebookS3RSSite

bingohome
Forum-lid

bingohome 02 okt 2009 22:19

[quote="Edwin01"] Net als vouwfietsen, die zijn om te vouwen....[/quote]

LOL!
Maar ik heb meer verstand van gitaren...

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 02 okt 2009 22:51

Soms rijdt er wel eens zo'n snijboon achter je aan als je een rondje aan t fietsen bent, als je dan vraagt of ie ook ff op kop wil gaan rijden / liggen, ho maar.

Let maar eens op als je ze passeert; lui op een ligfiets zijn in bijna alle gevallen vreemde flippo's.

Maar goed, als ze er blij mee zijn, lekker laten gaan.
Zolang je geen last er van hebt, mij best, en heb je gelijk een mooi onderscheid tussen 'normale' fietsers en lui met een 'afwijking' :)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gugi100
Forum-lid

gugi100 02 okt 2009 23:51

[quote="arjan916"]Soms rijdt er wel eens zo'n snijboon achter je aan als je een rondje aan t fietsen bent, als je dan vraagt of ie ook ff op kop wil gaan rijden / liggen, ho maar.

Let maar eens op als je ze passeert; lui op een ligfiets zijn in bijna alle gevallen vreemde flippo's.

Zolang je geen last er van hebt, mij best, en heb je gelijk een mooi onderscheid tussen 'normale' fietsers en lui met een 'afwijking' :)[/quote]
????? Hallo Arjan 916,
Bij ligfietsers zal je best vreemde flippo's hebben. Maar eeeuuuh een afwijking?
De meeste ligfietsers zijn niet zo heel goed getraind en fietsen er vooral op uit comfort overwegingen. Ik vind behalve het comfort het erg leuk om hard te fietsen. Ben je een vreemde flippo als je graag hard fietst? Dan qualificeer je zelf waarschijnlijk ook wel gezien de aerohelm. Zolals gezegd ik denk dat de overeenkomsten groter zijn dan de verschillen. Daarom lees ik ook altijd graag even hierop het forum. Mensen die enthausiast bezig zijn met hun hobby. Als ik iets van wielsets banden (tubes!) schoenen en andere fiets gerelateerde zaken wil weten is dit een heel fijn forum.

De meeste ligfietsers zal Arjan 916 best voorbij rijden. Alleen als je een goed getrainde ligfietser treft zal je het waarschijnlijk in een tijdrit afleggen.
De onderstaande links verwijzen naar UCI wereldrecords per leeftijdsklasse.
Ken Harris
Jayson

Deze gasten rijden allemaal op state of the art UCI tijdrit fietsen. Ze hebben ook allemaal serieus getraind. (die Ken Bostick... wat moet dat toch een hulk zijn geweest!) Toch leggen ze het allemaal af tegen een 42 jarige ligfietser die op een helemaal kale ligfiets 50,4 km in een uur rijdt

30-34 47.7644 Curtis Gunn USA 20/11/04 Carson USA
35-39 48.317X Jayson Austin AUS 26/04/09 Sydney AUS
40-44 45.5871 Ken Harris USA 24/09/08 Trexlertown USA
45-49 49.3610 Kent Bostick USA 25/09/99 Manchester GBR
50-54 44.8900 Maas Van Beek NED 19/10/06 Amsterdam NED
55-59 44.5488 Stephen Lehman USA 22/09/02 Manchester GBR
60-64 43.6850 Kevin Gill GBR 19/08/07 Newport GBR
65-69 42.0450 Derek Hodgins GBR 23/03/99 Manchester GBR
70+ 39.6350 Frans Braat NED 2006 19/10/06 Amsterdam NED
(source wattagetraining)

Ik wil hier helemaal geen afbreuk doen aan de prestaties van deze heren. Ze hebben er allemaal hard voor gewerkt. Ik heb er net zo goed hard aan moeten werken om over de 50 te gaan.

Fietsen en daar bij je grenzen verleggen, daar zijn we toch allemaal mee bezig op dit forum?
Is er iemand op dit forum die bijvoorbeeld denkt sneller te kunnen rijden dan Ken Harris in de leeftijdsklasse 40-45? Dit record staat met 45,5 niet eens zo heel sterk. Sterker nog als ik mijn geleverde vermogen voor de 50,4 kmh omreken naar snelheid op een UCI tijdrit fiets dan ga ik het waarschijnlijk nog halen ook. Alleen moet ik dan wel zwaar op een UCI fiets gaan trainen. Dat is best een opgave en gaat niet vanzelf.

Misschien iets voor Arjan of Corniel? (geen idee hoe oud jullie zijn overigens)

Succes met fietsen allemaal. Er gaat niets boven een stukje lekker raggen op de pedalen.

Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.

simic
Forum-lid

simic 03 okt 2009 00:00

[quote="gugi100"][quote="arjan916"]Soms rijdt er wel eens zo'n snijboon achter je aan als je een rondje aan t fietsen bent, als je dan vraagt of ie ook ff op kop wil gaan rijden / liggen, ho maar.

Zolang je geen last er van hebt, mij best, en heb je gelijk een mooi onderscheid tussen 'normale' fietsers en lui met een 'afwijking' :)[/quote]
????? Hallo Arjan 916,
Bij ligfietsers zal je best vreemde flippo's hebben. Maar eeeuuuh een afwijking?
De meeste ligfietsers zijn niet zo heel goed getraind en fietsen er vooral op uit comfort overwegingen. Ik vind behalve het comfort het erg leuk om hard te fietsen. Ben je een vreemde flippo als je graag hard fietst? Dan qualificeer je zelf waarschijnlijk ook wel gezien de aerohelm. Zolals gezegd ik denk dat de overeenkomsten groter zijn dan de verschillen. Daarom lees ik ook altijd graag even hierop het forum. Mensen die enthausiast bezig zijn met hun hobby. Als ik iets van wielsets banden (tubes!) schoenen en andere fiets gerelateerde zaken wil weten is dit een heel fijn forum.

De meeste ligfietsers zal Arjan 916 best voorbij rijden. Alleen als je een goed getrainde ligfietser treft zal je het waarschijnlijk in een tijdrit afleggen.
De onderstaande links verwijzen naar UCI wereldrecords per leeftijdsklasse.
Ken Harris
Jayson

Deze gasten rijden allemaal op state of the art UCI tijdrit fietsen. Ze hebben ook allemaal serieus getraind. (die Ken Bostick... wat moet dat toch een hulk zijn geweest!) Toch leggen ze het allemaal af tegen een 42 jarige ligfietser die op een helemaal kale ligfiets 50,4 km in een uur rijdt

30-34 47.7644 Curtis Gunn USA 20/11/04 Carson USA
35-39 48.317X Jayson Austin AUS 26/04/09 Sydney AUS
40-44 45.5871 Ken Harris USA 24/09/08 Trexlertown USA
45-49 49.3610 Kent Bostick USA 25/09/99 Manchester GBR
50-54 44.8900 Maas Van Beek NED 19/10/06 Amsterdam NED
55-59 44.5488 Stephen Lehman USA 22/09/02 Manchester GBR
60-64 43.6850 Kevin Gill GBR 19/08/07 Newport GBR
65-69 42.0450 Derek Hodgins GBR 23/03/99 Manchester GBR
70+ 39.6350 Frans Braat NED 2006 19/10/06 Amsterdam NED
(source wattagetraining)

Ik wil hier helemaal geen afbreuk doen aan de prestaties van deze heren. Ze hebben er allemaal hard voor gewerkt. Ik heb er net zo goed hard aan moeten werken om over de 50 te gaan.

Fietsen en daar bij je grenzen verleggen, daar zijn we toch allemaal mee bezig op dit forum?
Is er iemand op dit forum die bijvoorbeeld denkt sneller te kunnen rijden dan Ken Harris in de leeftijdsklasse 40-45? Dit record staat met 45,5 niet eens zo heel sterk. Sterker nog als ik mijn geleverde vermogen voor de 50,4 kmh omreken naar snelheid op een UCI tijdrit fiets dan ga ik het waarschijnlijk nog halen ook. Alleen moet ik dan wel zwaar op een UCI fiets gaan trainen. Dat is best een opgave en gaat niet vanzelf.

Misschien iets voor Arjan of Corniel? (geen idee hoe oud jullie zijn overigens)

Succes met fietsen allemaal. Er gaat niets boven een stukje lekker raggen op de pedalen.

Groet Gert-Jan

[/quote]

Evem serieus, zoiets kan toch niet comfortabel zijn? Lijkt me funest voor je nek. Net zoals als rijden op een Harley Davidson die toch lamme armen krijgen.

perik
Forum-lid

perik 03 okt 2009 00:01

Je zegt de hele tijd dat je alle respect hebt dus laat ik dat ook maar doen. Met alle respect, als je meent dat werelduurrecord wel even te gaan verbreken zou ik je voorstellen dat ook te gaan proberen! Hoeveel vermogen moest je op (in) een ligfiets leveren om 50,4km te halen?

corniel
Forum-lid HC

corniel 03 okt 2009 00:09

Ik ben een talentloze krabber, dus ik gaan werelduurrecord poging ondernemen. Maar Ik vergelijk mijn snelheden ook niet met zwemmers, of hardlopers. Da's een hele andere tak van sport waar snelheden van een andere orde bij horen. Ik stel voor dat dit topic verder weer gewoon gebruikt wordt door mensen om aan te geven hoe hard ze fietsen op 'reguliere' racefietsen. Er is vast wel een topic (te starten) over sigaren en ongestroomlijnde ligfietsen.

gugi100
Forum-lid

gugi100 03 okt 2009 00:17

[quote="perik"]Je zegt de hele tijd dat je alle respect hebt dus laat ik dat ook maar doen. Met alle respect, als je meent dat werelduurrecord wel even te gaan verbreken zou ik je voorstellen dat ook te gaan proberen! Hoeveel vermogen moest je op (in) een ligfiets leveren om 50,4km te halen? [/quote]

Hallo Perik,

Zo rond de 380 Watt. Daar moet je hard voor werken.

Om dat ook op een UCI fiets te leveren is nog niet zo een twee drie gedaan. Ik gebruik net andere spiergroepen. Bijv. de quadriceps is bij mij zwaarder belast en ontwikkeld dan goed is voor een UCI fiets. Zo zijn er waarschijnlijk in mijn rug en armen veel spieren zwaar onderontwikkeld om op een UCI fiets voldoende diep te kunnen zitten (au au au dat gaat pijn doen, ben ik dan toch lui?). Diep zitten ga je echt wel nodig hebben om hard te gaan. Daarmee is de hoek tussen bovenlichaam en benen heel anders, dat gaat flink tijd kosten om aan te wennen. Chris Boardman kon echt heel diep zitten. Hij beschreef die houding als zeer oncomfortabel.

Maar zoals gezegd op zich is dat record van Ken Harris in het rijtje niet eens zo heel scherp. Het zou mij niets verbazen als met seieuze training een forumlid in staat is dit te breken.

Wie wil?

Groet Gert-Jan
Redelijk snel fietsen is best grappig.

Plaats reactie