Garantie(s) van een 'gewone' winkel? zero-nul! ja echt!
Voor laatstgenoemde een tip; Via een 'gewone' winkel zou ik bij aanbetaling van een groot bedrag* een bankgarantie afsluiten; kost je een paar tienjes. Stel dat dan de winkel binnen levertijd failliet gaat, krijg je je geld wel terug, via de curator of course.
een tip voor aankopen bij een webwinkel heb ik niet... helaas.
* onder "groot bedrag" versta ik 1000, 2000, 3000 euro of meer
leg eens uit..
Heb ik het zo bont gemaakt? Nou ja, het is en blijft waar.
Misschien uitleggen aan de hand van een voorbeeld.
In 2000 zou ik mijn eerste computer aanschaffen, ben gaan informeren, via telefoon en winkelbezoek. Kwam terecht bij een winkelzaak "de grote 1" meende ik dat die tent heette. Om het verhaal kort te houden, het kwam er uiteindelijk op neer dat ik een aanbetaling moest doen van 2500 gulden van de 4500 in totaal. Allemaal zuurverdiend vakantiewerk-geld. Ik heb de aanbetaling gelukkig niet gedaan. Maar goed ook want een week later - en alle goede bedoelingen (contacten enzo) ten spijt - was die computertent failliet.
Wat ik dus bedoel is: als ik dan op dat moment geen bankgarantie had afgesloten, kon ik fluiten naar mijn centen.
Is dat een goed antwoord op jouw vraag Evers?
Is bikepartsrus.nl een spooksite?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat heeft niets met garantie te maken, maar meer met Nederlanders die veel te makkelijke enorme aanbetalingen doen. Je betaald nog meer dan de verkoopprijs aan, het risico voor de winkel als jij niet terug zou komen is misschien nog 800 gulden, maar dat wordt toch ruimschoots gedekt doordat ze al dat spul nog kunnen verkopen. Tja jouw risico is 2500 gulden...
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Augustus 2006
Dat heeft niets met garantie te maken, maar meer met Nederlanders die veel te makkelijke enorme aanbetalingen doen. Je betaald nog meer dan de verkoopprijs aan, het risico voor de winkel als jij niet terug zou komen is misschien nog 800 gulden, maar dat wordt toch ruimschoots gedekt doordat ze al dat spul nog kunnen verkopen. Tja jouw risico is 2500 gulden...
Dat heeft alles met "bankgarantie" te maken in de zin van krijg ik mijn geld terug bij een faillissement. De curator bekijkt dan met aftrek van alle schulden of er iets over blijft. Blijft er niets over, dan kun je fluiten na je centen. Ik ben geen verzekeringsdeskundige, maar misschien is er iemand anders die dat wel is, gaat wellicht te ver in het kader van dit forum
Hoe kom je trouwens bij 800 euro? 4500 min 2500 is bij mij nog altijd 2000 gulden. En niet terugkomen als je aanbetaald hebt? Wie doet nou zoiets?
Je hebt gelijk dat er teveel Nederlanders zijn die te gemakkelijk aanbetalingen doen. Het lijkt me voor een paar tientjes extra, vooral beter dat niet jij, maar de bank opdraait voor het aanbetaalde geld.
Dat heeft alles met "bankgarantie" te maken in de zin van krijg ik mijn geld terug bij een faillissement. De curator bekijkt dan met aftrek van alle schulden of er iets over blijft. Blijft er niets over, dan kun je fluiten na je centen. Ik ben geen verzekeringsdeskundige, maar misschien is er iemand anders die dat wel is, gaat wellicht te ver in het kader van dit forum
Hoe kom je trouwens bij 800 euro? 4500 min 2500 is bij mij nog altijd 2000 gulden. En niet terugkomen als je aanbetaald hebt? Wie doet nou zoiets?
Je hebt gelijk dat er teveel Nederlanders zijn die te gemakkelijk aanbetalingen doen. Het lijkt me voor een paar tientjes extra, vooral beter dat niet jij, maar de bank opdraait voor het aanbetaalde geld.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 Augustus 2006
Omdat die winkel niet voor 4500 gulden aan inkoop heeft gedaan, in die 4500 zit een behoorlijke winstmarge, 800 is misschien wat weinig, maar 2000 is het zeker niet.
Ok. En je dacht dat daar de curator cq. registeraccountant vanuit zal gaan? Ja, verkoop en inkoop verschillen vaak. Maar niets blijft aan de strijkstok hangen, om het zo maar eens te zeggen. Die zal kijken naar wat er overblijft om de schulden te saneren; hoe hij de gedupeerden tegemoet kan treden. Omzet minus lasten, verkoop minus inkoop en dat soort zaken.
Omdat die winkel niet voor 4500 gulden aan inkoop heeft gedaan, in die 4500 zit een behoorlijke winstmarge, 800 is misschien wat weinig, maar 2000 is het zeker niet.
Ok. En je dacht dat daar de curator cq. registeraccountant vanuit zal gaan? Ja, verkoop en inkoop verschillen vaak. Maar niets blijft aan de strijkstok hangen, om het zo maar eens te zeggen. Die zal kijken naar wat er overblijft om de schulden te saneren; hoe hij de gedupeerden tegemoet kan treden. Omzet minus lasten, verkoop minus inkoop en dat soort zaken.
-
- Forum-lid
Om ook even een iets minder negatief woordje te doen als iemand met een postcount hoger dan 1 :Ik had bij een eerdere bestelling ook geen problemen en kreeg destijds heel snel antwoord op vragen, vandaar dat ik met een gerust hart deze nieuwe bestelling plaatste. Ik heb toentertijd ook al gegoogled en hier onder "Discussie: goede site voor online kleding,onderdelen" gevraagd of iemand ervaring had met deze winkel. Verder was/ben ik ook niet van plan om grote bestellingen op deze manier te doen.Bij de eerste bestelling vond ik het wel opvallend, dat het niet helemaal professioneel en vrij informeel overkwam, vooral geleid door enthousiasme.En met enthousiasme kom je een heel eind, maar ik denk dat ze dus toch op problemen zijn gestuit door tegenslag/gebrek aan kennis op het zakelijke gebied.Van mijn laatste bestelling is iig het geld ook teruggestort. En of dit nu komt door al deze internet aandacht of niet, ik denk niet dat dit alles bewust als zakkenvullerij bedoelt was...Maar dit is slechts mijn gevoel en ze komen nog met een officiële uitleg op http://www.internetoplichting.nl/cgi-bi ... 68/150#150
Mijn fiets is bezeten!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als consument kan je het in zo'n geval wel schudden want als 1e komen altijd de grootste geldeisers en dat zijn 9 van de 10 keer de bank en de belastingdienst. Tja en daarna is het geld meestal op of je krijgt nog 1 of ander lullig bedragje terug.
hmm jongens.. onze julian is weer actief met verkoop van onderdelen.. Is alles hierin opgelost of hoe zit dat?
Zou een FSA K-force crankstel kunnen kopen en kwam er later achter dat het om hem ging.. wil dus even weten hoe of wat..
Zou een FSA K-force crankstel kunnen kopen en kwam er later achter dat het om hem ging.. wil dus even weten hoe of wat..
Train ze!