Pagina 11 van 38

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 17 jul 2006 22:22
door rombaft
hoe belachelijk, iedereen met een compact, ikzelf heb nu een triple en een mens kan toch niet makkelijker zijn zekers, met die 30 raak je overal op, die 42 is een fantastisch blad en die 53 is leuk voor meewind en bergaf.
 

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 17 jul 2006 22:24
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 17 Juli 2006

Wat een discussie kan dat weer opleveren zeg als campa zig al gaat bemoeien met het tripple of compact verhaal. ...


Boa... een aanbod is altijd een stuk stellingname hé. Shimano heeft dat ook gedaan door geen Compact op Dura-Ace niveau aan te bieden, en wel meer in de triple te geloven. 't Is niet per se "bemoeienis", eerder een visie op wat er in de toekomst zal zijn en gekozen worden, en je aanbod daarnaar richten. Ik ben dan zo vrij (of noem het "eerlijk") dit te vertalen als een stellingname, en het niet te verbloemen.
Je hebt het trouwens helemaal fout als je zegt dat de kettinglijn van een triple eenvoudiger is... je zou 'ns moeten weten hoe absurd scheef de meerderheid hun ketting legt (hoe je 't draait of keert, de gepassioneerden die op een fietsforum zitten is een kleine minderheid; de meesten denken niet zo na over hun kettinglijn).
 
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Juli 2006

Je hebt wel een 180 graden draai gemaakt als het gaat om je mening over compact crankstellen in de afgelopen 2 maanden. Probleem blijft nog steeds met compact dat je al je duurtrainingen op de groten plaat moet afwerken omdat een 36 gewoon te klein is, laat staan een 34. ...


Klopt dat ik vroeger helemaal niet overtuigd was door het compact gedoe... 'k had er eigenlijk nooit over nagedacht en dacht zoals veel renner nogal "macho" dat een 50T maar niets is.
Dat van je binnenblad hangt natuurlijk af van de cassette die je achteraan legt hé... en raar, ik train wel m'n duurtrainingen op de 34 (dus een 36 zou helemaal leuk zijn), en een toptriatleet die ik ken doet net hetzelfde.
 
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Juli 2006

In de scott addict (nieuw voor 2007 790 gram nice!) staan de nieuwe neutrons voor 2007! Ook nice!


Je blijft me verbazen, XLR8R. Als ik die fiets op www.fiets.nl bekijk, zie ik toch gewoon Hyperons erin zitten. Meer nog, er komen in 2007 geen nieuwe Neutrons; integendeel, er wordt over nagedacht om de Neutrons op termijn uit het gamma te nemen. Voor 2007 verandert er niets in het Campa-wielengamma (muv. de nieuwe Khamsin, die er deze maand is, en de nieuwe Record naven).
 
Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 17 Juli 2006

hoe belachelijk, iedereen met een compact, ikzelf heb nu een triple en een mens kan toch niet makkelijker zijn zekers, met die 30 raak je overal op, die 42 is een fantastisch blad en die 53 is leuk voor meewind en bergaf.


Heb je op wielertoerist.be al gezegd. En de triple verdwijnt dus niet hé. Alleen legt Campa de klemtoon bij de compact, die Shimano verwaarloost.
 

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 17 jul 2006 22:38
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Juli 2006

In de scott addict (nieuw voor 2007 790 gram nice!) staan de nieuwe neutrons voor 2007! Ook nice!


Je blijft me verbazen, XLR8R. Als ik die fiets op color=#c80303www.fiets.nl bekijk, zie ik toch gewoon Hyperons erin zitten. Meer nog, er komen in 2007 geen nieuwe Neutrons; integendeel, er wordt over nagedacht om de Neutrons op termijn uit het gamma te nemen. Voor 2007 verandert er niets in het Campa-wielengamma (muv. de nieuwe Khamsin, die er deze maand is, en de nieuwe Record naven
 
Gelukkig ik kan Casran blijven verbazen! ik vind ze behoorlijk afwijken van hyperons en volgens mij zitten er gp4000 bandjes op. Maar kunnen dan natuurlijk clinchers zijn. Na dat ik de foto heb vergoot is het voor mij nog niet duidelijk of er hyperon of neutron staat. Maar als U zegt dat er geen nieuwe neutrons komen dan geloof ik dat direct.
Hoewel ik mij absoluut kan voorstellen dat campa met nieuwe bijpassende grapics komt in zijn low profile wielen gamma. U bent een insider bij campa dus heb het grootste vertrouwen in uw berichtgeving. Ik lees graag in een PM waarover ik U zoveel verbaas.
A deo XLR8R

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 17 jul 2006 23:09
door sharkman
Heel moeilijk is het toch niet neutrons hebben echt zilveren remvlakken en die op de foto hebben de zwarte van de Hyperons.

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 17 jul 2006 23:28
door rombaft
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Juli 2006

In de scott addict (nieuw voor 2007 790 gram nice!) staan de nieuwe neutrons voor 2007! Ook nice!


Je blijft me verbazen, XLR8R. Als ik die fiets op color=#c80303www.fiets.nl bekijk, zie ik toch gewoon Hyperons erin zitten. Meer nog, er komen in 2007 geen nieuwe Neutrons; integendeel, er wordt over nagedacht om de Neutrons op termijn uit het gamma te nemen. Voor 2007 verandert er niets in het Campa-wielengamma (muv. de nieuwe Khamsin, die er deze maand is, en de nieuwe Record naven
 
Gelukkig ik kan Casran blijven verbazen! ik vind ze behoorlijk afwijken van hyperons en volgens mij zitten er gp4000 bandjes op. Maar kunnen dan natuurlijk clinchers zijn. Na dat ik de foto heb vergoot is het voor mij nog niet duidelijk of er hyperon of neutron staat. Maar als U zegt dat er geen nieuwe neutrons komen dan geloof ik dat direct.
Hoewel ik mij absoluut kan voorstellen dat campa met nieuwe bijpassende grapics komt in zijn low profile wielen gamma. U bent een insider bij campa dus heb het grootste vertrouwen in uw berichtgeving. Ik lees graag in een PM waarover ik U zoveel verbaas.
A deo XLR8R

o.a. de vento wielen gaan terug in het zwart verkrijgbaar zijn

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 20 jul 2006 13:59
door xlr8r
Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 17 Juli 2006

In de scott addict (nieuw voor 2007 790 gram nice!) staan de nieuwe neutrons voor 2007! Ook nice!


Je blijft me verbazen, XLR8R. Als ik die fiets op color=#c80303www.fiets.nl bekijk, zie ik toch gewoon Hyperons erin zitten. Meer nog, er komen in 2007 geen nieuwe Neutrons; integendeel, er wordt over nagedacht om de Neutrons op termijn uit het gamma te nemen. Voor 2007 verandert er niets in het Campa-wielengamma (muv. de nieuwe Khamsin, die er deze maand is, en de nieuwe Record naven).
 
HMM wat moet ik zeggen?
Casran je bent een echte insider blijkbaar!
http://www.procycling.be/?page=nieuws&nieuwsID=350

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 20 jul 2006 14:48
door matiz
Wat lelijk die kleuren .
Matiz

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 20 jul 2006 15:36
door bike_add1ct
Quote: Origineel geplaatst door Matiz op 20 Juli 2006
Wat lelijk die kleuren .Matiz


Ja ik hoop dat die wielen ook in andere kleuren beschikbaar komen. Wel een zeer mooie gewicht verder zeg.

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 20 jul 2006 16:44
door pietalala
Wel mooie wielen, maar zoals op roues artisanales weegt een setje (ambrosio f 20 velgen tune naven en cx ray spaken) zelfs nog een stuk minder, en dan kan je ook over alles rijden,...
 
En idd ik hoop dat er andere kleuren komen..
 
greets

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 22 jul 2006 18:29
door carbar
Zag nu juist Landis met een nieuw crank rijden in de TdF.Misschien zal dit ook ooit op de markt komen.Ik vond het alleszinds machtig!!

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 22 jul 2006 19:07
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door carbar op 22 Juli 2006

Zag nu juist Landis met een nieuw crank rijden in de TdF.Misschien zal dit ook ooit op de markt komen.Ik vond het alleszinds machtig!!


Dat komt nooit op de markt. Het is een Campagnolo Record crankstel met daarop een volledige carbon constructie die de aerodynamica ten goede komt. Gemaakt door ingenieurs die met BMC samenwerken; andere kettingbladen steken is meteen onmogelijk.Het probleem zit er hem ook in dat dit een aerodynamische kap is die niet structureel is... bijgevolg sterk betwistbaar of het UCI reglementair is!!

Fietsnieuws 2007

Geplaatst: 22 jul 2006 19:36
door rombaft
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door carbar op 22 Juli 2006

Zag nu juist Landis met een nieuw crank rijden in de TdF.Misschien zal dit ook ooit op de markt komen.Ik vond het alleszinds machtig!!


Dat komt nooit op de markt. Het is een Campagnolo Record crankstel met daarop een volledige carbon constructie die de aerodynamica ten goede komt. Gemaakt door ingenieurs die met BMC samenwerken; andere kettingbladen steken is meteen onmogelijk.Het probleem zit er hem ook in dat dit een aerodynamische kap is die niet structureel is... bijgevolg sterk betwistbaar of het UCI reglementair is!!



en de ingenieurs die dit reop gemaakt hebben zijn eigenlijk ingenieurs uit de formule 1 autosport (dit even ter info) .
persoonlijke smaak, mooi voor op een tijdritfiets, maar niet echt mooi op een normale koersfiets denk ik