Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cervelo R3

hagalicious
Forum-lid

hagalicious 01 sep 2006 10:27

misschien een gekke vraag maar stel m toch. ik ben aant twijfelen over een cervelo R3 of een pinarello F4:13.
Echter mijn budget is niet ongelimiteerd en zou de R3 het liefste willen hebben. Alleen dan heb ik niet het geld om mijn favoriete velgen (bora ultra of racing speed) aan te schaffen bij aankoop. Dan zullen het dus eurussen worden of fulcrum racing 1. (of is easton tempest II carbon een goede vervanger?) 
Staat dat eigelijk wel op de R3 of rij je toch een beetje voor paal met lage velgen?

speric
Forum-lid HC

speric 01 sep 2006 12:22

Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 01 September 2006

misschien een gekke vraag maar stel m toch. ik ben aant twijfelen over een cervelo R3 of een pinarello F4:13.
Echter mijn budget is niet ongelimiteerd en zou de R3 het liefste willen hebben. Alleen dan heb ik niet het geld om mijn favoriete velgen (bora ultra of racing speed) aan te schaffen bij aankoop. Dan zullen het dus eurussen worden of fulcrum racing 1. (of is easton tempest II carbon een goede vervanger?) 
Staat dat eigelijk wel op de R3 of rij je toch een beetje voor paal met lage velgen?

En Corima ? daar hoor ik hier ook goede verhalen over..
En. als de R3 je droomframe is, dan koop je die toch en later je droom- wielen ?
Ander wil je over een ( paar) jaar toch dit frame kopen, kost je altijd meer geld aan het eind vd rit.
Ik zit met hetzelfde ' probleem ' en koop eerst het frame ( carbon soloist) en bouw het dan langzaam op. Zoals Mensma zijn Bianchi heeft opgebouwd.

bigm
Forum-lid

bigm 01 sep 2006 12:24

als jij liever een r3 koopt maar dat niet doet omdat je dan je favoriete wielen niet kan kopen krijg je later spijt en ben je duurder uit
koop het frame wat je mooi vindt die wielen kunnen altijd later nog
die eurus wielen zijn ook mooie wielen ik vind het onzin om te zeggen dat je dan voor paal rijdt imho

r3_velo
Forum-lid

r3_velo 15 sep 2006 19:27

Ik weet niet wat jij onder 'laag' verstaat, maar Tempest II vind ik nog redelijk hoog.
Ik zou zeggen ga voor de R3 met Tempest II. Ik heb op verschillende R3 gereden voor ik tot aanschaf over ging en de Tempest II liepen heerlijk!
Als je wil kan ik wel een foto van mijn karretje plaatsen, kun je zien hoe het staat.

Grtz

mensma
Forum-lid

mensma 15 sep 2006 19:51

Ik heb precies hetzelfde gedaan. Het frame gekocht en opgebouwd rond Eurus wielen (heeft zeker een jaar geduurd voor ie compleet was). Ben nu aan het sparen voor Lightweights. Kan je in de tussentijd mooi fietsen op je droomframe en uitkijken naar het kopen van je droomwielen. Je moet ook wat te dromen houden!

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 15 sep 2006 23:47

ik heb op het moment Ksyrium SL's onder mijn R3, is optisch volgens mij niet veel mis mee !
Wat denk jij ervan BigM

dream-plus
Forum-lid

dream-plus 16 sep 2006 00:41

Quoten: Origineel geplaatst door R3_velo op 15 September 2006

Ik weet niet wat jij onder 'laag' verstaat, maar Tempest II vind ik nog redelijk hoog.
Ik zou zeggen ga voor de R3 met Tempest II. Ik heb op verschillende R3 gereden voor ik tot aanschaf over ging en de Tempest II liepen heerlijk!
Als je wil kan ik wel een foto van mijn karretje plaatsen, kun je zien hoe het staat.

Grtz

Zou je die foto willen plaatsen.

bigm
Forum-lid

bigm 16 sep 2006 02:55

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 September 2006

ik heb op het moment Ksyrium SL's onder mijn R3, is optisch volgens mij niet veel mis mee !
Wat denk jij ervan BigM

nee is zeker niets mis mee zag er goed uit maar misschien zijn de nieuwe eastons ook een optie staan nog niet op de site trouwens van veltec
ps boekje vergeten
die Trek madone 5.5 zag er ook super uit

subsea
Forum-lid

subsea 06 okt 2006 00:59

Kijk eens op de site www.gravity-zero.com.au . hele mooie lichte en betaalbare carbon draadband velgen.
Heb zojuist een setje uit Australië laten overkomen , heel mooi.

koersklak
Forum-lid

koersklak 06 okt 2006 12:49

Quoten: Origineel geplaatst door Subsea op 05 Oktober 2006

Kijk eens op de site www.gravity-zero.com.au . hele mooie lichte en betaalbare carbon draadband velgen.
Heb zojuist een setje uit Australië laten overkomen , heel mooi.

Wat noem je betaalbaar? Verzendkosten?
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

subsea
Forum-lid

subsea 18 okt 2006 06:48

Inclusief verzend kosten 1208 Euro.
 maadagmiddag verzonden uit Melbuorne, woensdagochtend 8 uur op de stoep van mijn huis.

elpatino
Forum-lid

elpatino 25 okt 2006 18:38

hallo,is er soms iemand die een foto kan posten of photoshoppen van een R3SL met lightweight wielen?
ik kan moeilijk mijn keuze maken tussen de R3 en de R3SL.
het is niet echt het gewicht die me doet twijfelen maar de kleur,ik heb nog geen fotos gezien van de R3SL met lightweights in maar wel al van de R3
alvast bedankt
cervélo S2 campa super record leightweight
specialized s-works carbon mavic crossmax

Plaats reactie