Mijn stiekeme hoop is om de Alpe binnen het uur te doen, volgens die site moet dat kunnen, maar de betrouwbaarheid daarvan staat dus ter discussie?
Verder bedacht ik mij nog dat mijn vetpercentage 15,4% was, dus er kan nog wel wat af
Ik hoop voor het einde van het jaar onder de 70kg te gaan. Om op 10% te komen zou ik 4.4kg vet kwijt moeten spelen, moet kunnen.
Omslagpunt.
Tsja, zon site is leuk maar het zegt niets.. Je moet het gewoon ervaren en goed indelen op de Alp. Als je onder de 70kg komt zou het zeker moeten lukken, met dit gewicht zal het denk ik redelijk lastig worden. Klimmen is toch altijd anders dan op het vlakke fietsen.
Voor de rest heb je een redelijk pitten programma. Croix de Fer en Col du Glandon, ga je ze allebei afzonderlijk beklimmen en van welke kant? De Sarenne en col de La Morte zijn ook lekker pittige klimmetjes ! Ornon is dan weer een heerlijk opwarmertje. Veel succes iig daar! Ik ben er net 2 weekjes geweest en ga over 4 weekjes weer. Reed hem nu in een uurtje naar boven en werd elke dag beter, nog 2 weken hard trainen, dan wat rust en dan hoop ik voor een tijd rond de 57 min te gaan. (Liefst 55 natuurlijk).
Voor de rest heb je een redelijk pitten programma. Croix de Fer en Col du Glandon, ga je ze allebei afzonderlijk beklimmen en van welke kant? De Sarenne en col de La Morte zijn ook lekker pittige klimmetjes ! Ornon is dan weer een heerlijk opwarmertje. Veel succes iig daar! Ik ben er net 2 weekjes geweest en ga over 4 weekjes weer. Reed hem nu in een uurtje naar boven en werd elke dag beter, nog 2 weken hard trainen, dan wat rust en dan hoop ik voor een tijd rond de 57 min te gaan. (Liefst 55 natuurlijk).
Ik heb gisteren weer een groot SMO gedaan/laten doen, dit keer in Papendal. M'n omslagpunt werd vastgesteld op ongeveer 190. In januari 2010 heb ik een inspanningstest gedaan in Heerenveen, en toen werd m'n omslaggebied op 179-181 vastgesteld. Ik weet dat je omslagpunt enigszins kan veranderen (vooral bij nog niet zo goed getrainde sporters), maar vond het toch wel opvallend.
Ik kan wel een paar argumenten bedenken waarom de waarde van 190 redelijk goed in de richting zit: Betere conditie dan vorig jaar (afgelopen jaar voor het eerst enigszins gericht getraind), veel beter uitgerust nu (toen had ik 2 nachten erg slecht geslapen) en de laatste weken had ik tijdens trainingen al het gevoel dat m'n zones veel te laag lagen. Nu is dat laatste nogal subjectief, maar gekoppeld aan de uitkomsten van gisteren valt het e.e.a wel op z'n plaats.
Eigenlijk vind ik het wel lekker zo, kan ik harder trainen (gevoelsmatig dan).
Wat denken jullie hiervan? Overigens was m'n max nu 206 (vorig jaar 202). Ook speelt nog een beetje mee dat het Centrum in Papendal volgens mij wat meer expertise heeft dan die in H'veen.
Ik kan wel een paar argumenten bedenken waarom de waarde van 190 redelijk goed in de richting zit: Betere conditie dan vorig jaar (afgelopen jaar voor het eerst enigszins gericht getraind), veel beter uitgerust nu (toen had ik 2 nachten erg slecht geslapen) en de laatste weken had ik tijdens trainingen al het gevoel dat m'n zones veel te laag lagen. Nu is dat laatste nogal subjectief, maar gekoppeld aan de uitkomsten van gisteren valt het e.e.a wel op z'n plaats.
Eigenlijk vind ik het wel lekker zo, kan ik harder trainen (gevoelsmatig dan).
Wat denken jullie hiervan? Overigens was m'n max nu 206 (vorig jaar 202). Ook speelt nog een beetje mee dat het Centrum in Papendal volgens mij wat meer expertise heeft dan die in H'veen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dit is een oud topic, maar ik wou hem toch weer even ophalen. Ik heb namelijk na 2 jaar weer een test gedaan, 26 juni jl.steven250 schreef:Ik heb vandaag een groot SMO gehad in Deventer, mijn eerste. Iedere minuut ging de weerstand met 25W omhoog. De VO2 waarde werd met een mondkapje op gemeten.
Dit waren mijn resultaten in het kort. Ik krijg nog een volledige rapportage:
Leeftijd: 24jr
Geslacht: Man
Gewicht: 74,6kg (met normale kleding aan)
Lengte: 182,5 cm
HR Max: 200
Omslagpunt: 175 (Vorig jaar kwam ik met de 'zitvlees test' op 168)
VO2/kg max: 56,7
VO2/kg omslag: 48.6
Max Watt: 400w
Watt omslag: 325w
Watt/kg: 5,36
Watt/kg omslag: 4,35
Verdere exacte waarden komen nog, maar alle lichaamsfuncties waren in orde, bloed in orde, bloedruk goed. Hij gaf aan dat ik met deze waard uit kom op "Duursporter, regionaal niveau" dus ik ben tevreden. Ik ga deze zomer op fietsvakantie in de alpen en dit was voor mij even een check of ik gezond was en wat mijn daadwerkelijke omslagpunt is.
Nu ben ik wel benieuwd wat ik bijvoorbeeld met deze waarde mag verwachten op de Alpe d' Huez?
Ik doe deze in mijn vakantie 2 keer (met een paar fietsdagen er tussen) daarnaast in die 6 dagen de Croix de Fer, Col du Galibier(met Telegrahpe), Col de la Morte, Les Deux Alpe, Col du Glandon, Col de Sarenne en Col d'Ornon.
Leeftijd: 26jr
Geslacht: Man
Gewicht: 65,7kg
Lengte: 182,5 cm
Vet: 11%
Hemoglobine 8,7 mmol/L
Cholesterol 4,17 mmol/l
Bloeddruk rust: 100/60
Bloeddruk max; 170/60
HR 'rust': 49
HR Max: 189
Omslagpunt: +/- 172
Max Watt: 400w
Watt omslag: 325w
Watt/kg: 6,08
Watt/kg omslag: 4,94
Ik had gehoopt op meer vermogen, maar aangezien mijn gewicht nog weer flink gedaald is maar ik nog evenveel Watt max lever ben ik er in w/kg goed op vooruit gegaan
Normaal heb ik zelf het gevoel dat ik snel verzuur. Ik rij wel veel km, maar altijd alleen, duur vermogen heb ik volgens mij wel, heb vorig weekend nog zonder probleem een duurtraining van 6 uur gereden, maar boven omslag ben ik vrij snel opgebrand