Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Valpartijen

whocares
Forum-lid

whocares 26 apr 2006 09:11

@silvan , dat is nou het probleem met het gebruik maken van een sneller voertuig voor je , je weet niet wat voor persoon er in zit en wat bij hem door zijn hoofd schiet.
Ik vind het altijd gevaarlijk om achter dergelijke voertuigen te stayeren , zeker met de gedachte dat hij sneller kan remmen dan ikzelf.

Anderzijds moet je toch weten dat bumperkleven niet mag in het verkeer.

Natuurlijk is het wel een "klootzak" om zo te reageren op het feit dat je er achter rijd.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

silvan
Forum-lid

silvan 26 apr 2006 11:26

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 26 April 2006

Anderzijds moet je toch weten dat bumperkleven niet mag in het verkeer.

Inderdaad, ik had het er gister met een ploegmaat van me over. Die zij ook dat het eigenlijk mijn fout was. Ook al had ik wel iets gehad had hij niet hoeven betalen. Hij had gewoon kunnen zeggen dat hij voor een haas moest remmen en dat ik er veel te dicht opzat.Afijn, lichamelijke schade valt mee hoor. Ik zat gister gewoon weer op de fiets.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 apr 2006 15:58

Maar die ander heeft zich door het door rijden na een ongeluk wel strafbaar gemaakt. Volgens mij is de maximale straf zelfs een gevangenisstraf, maar tja aan dat remmen kan je weinig doen en dat je er dan bovenop vliegt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chevalier
Forum-lid

chevalier 28 apr 2006 13:33

Als ik al achter een brommer wil stayeren , vraag ik eerst of dat goed is. en inderdaad sommige type,s zijn alergisch voor wielrenners. ik heb ook wel een met 50 achter een busje gereden , eerst even gekeken of ze het goed vonden en dat vonden ze , en ze gaven optijd aan wanneer er geremd kon worden. Of achter een tractor die dik 40 rijd, maar die vinden dat meestal wel goed.

debolle
Forum-lid

debolle 29 apr 2006 11:19

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 09 Augustus 2005

Hoe vaak zijn jullie al gevallen en hoe erg was het dan?

vorige week heel lullig gevallen....
iedereen stapte op de fiets en had intentie om te vertrekken, ik klik in en zet af, klik mijn rechtervoet ook in, en op dat moment staan ze allemaal stilje raad het al, te laat uit de pedalen en viel vol met mijn onderarm op een houten paal, mijn frame stuiterden ook nog op een groot stuk hout...
achteraf blij dat het hout was, want als het op steen was geweest dan had het frame beschadigd geweest en nu gelukkig niks...
resultaat: onderkant van het stuurlint was gescheurd, bidonhouders krom (beide) onderarm bont en blauw, over al krassen en plekken van de takken waar ik in belanden....

dus eigenlijk een valpartijTJE
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

chrizll

chrizll 29 apr 2006 11:32

heb 2 keer gehad dat ik niet op tijd losklikte en stilstaand omviel. Zag er volgens mij best maf uit Allen stuurlint en zadel klein beetje beschadigd. Het 'echte vallen' moet ik nog ontekken als ik hier verhalen lees

whocares
Forum-lid

whocares 29 apr 2006 18:09

Quote: Origineel geplaatst door Chrizll op 29 April 2006
heb 2 keer gehad dat ik niet op tijd losklikte en stilstaand omviel. Zag er volgens mij best maf uit
Allen stuurlint en zadel klein beetje beschadigd. Het 'echte vallen' moet ik nog ontekken als ik hier verhalen lees

Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd.

Het hoort nu eenmaal bij dat je in het begin vergeet of te laat uitklikt en de grote valpartijen , vermijd ze.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

ridleyrijder
Forum-lid

ridleyrijder 14 mei 2006 17:08

Ik ben vandaag wederom eens overkop gegaan. Ik was net aan het eten, toen ik met een snelheid van 44km/u de controle over mijn stuur verloor en daarom mijn bocht niet meer kon houden. Ik ben op een oprit van een huis gereden die vol lag met grind, waar ik dan mezelf overkop zag vliegen tegen en in de haag die vol met doorens zat. Ik heb er een goed geschaaft en gesneden gat aan overgehouden en een kneuzing op mijn linkerarm. Verder heb ik nog merschijdene schaaf- en snij-wonden over de rest van mijn lichaam. De douche die ik thuis nam was dan ook zéér pijnlijk.
Excuse me while I kiss the sky

swind
Forum-lid

swind 14 mei 2006 18:38

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 14 Mei 2006

Ik ben vandaag wederom eens overkop gegaan. Ik was net aan het eten, toen ik met een snelheid van 44km/u de controle over mijn stuur verloor en daarom mijn bocht niet meer kon houden. Ik ben op een oprit van een huis gereden die vol lag met grind, waar ik dan mezelf overkop zag vliegen tegen en in de haag die vol met doorens zat. Ik heb er een goed geschaaft en gesneden gat aan overgehouden en een kneuzing op mijn linkerarm. Verder heb ik nog merschijdene schaaf- en snij-wonden over de rest van mijn lichaam. De douche die ik thuis nam was dan ook zéér pijnlijk.

Succes met je herstel!
Als ie gaar is kom ik terug

cor01
Forum-lid

cor01 14 mei 2006 23:42

Auw Ridley Rider...! Dan heb ik vandaag meer geluk gehad ! Hopelijk heb je er niet al te veel last van de komende dagen...!
Vandaag ook mijn eerste echte akkefietje gehad sinds ik weer op de fiets zit. Was op weg van Nuland richting de maasdijk en had in de polder pal de wind tegen. Ver voor me uit zag ik een man fietsen (geen racer). Wat ik niet had gezien was dat deze man extreem langzaam vooruit kwam. Ik ging eens goed voorover liggen en probeerde het het tempo voortdurend boven de 30 km p.u. te houden. Toen ik weer opkeek zag ik tot mijn schrik dat de man nog maar enkele meters voor me fietste. Net op tijd wist ik het stuur naar links te gooien maar ondanks dit raakte ik de man toch. Ik gaf hem een soort van "body check" waardoor hij de berm in gelanceerd werd en ik de andere kant op..... Hoe ik overeind wist te blijven is mij nu nog niet duidelijk maar om de een of andere reden klapte ik niet tegen het asvalt. Mijn "slachtoffer" helaas wel............! Heel dom en lullig.....! Tja en wat zeg je dan..... Gelukkig viel het achteraf nog allemaal mee. Hij had lichte schade aan zijn fiets maar kon gelukkig verder fietsen. Zelf had hij helemaal niets opgelopen. Uitgebreid mijn verontschuldigingen aangeboden en hem weer op weg geholpen. Gelukkig nam hij het allemaal sportief op.
Was natuurlijk een narrow escape....want als ik 1 sec. later opgekeken had.......

"Afstappen is geen optie"

neos
Forum-lid

neos 15 mei 2006 23:08

Ach arme sukkel toch
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie