Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Droomfiets

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 04 feb 2005 18:09

Wel als je met je spijkerbroek oid op deze fiets stapt. Maar het snelle frame vraagt toch om een strakke broek lijkt me.
Het verbaast me overigens wel een beetje dat deze kettingloop gebruikt is, erg handig ziet het er niet uit
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 04 feb 2005 18:19

Wat dacht je van het smeren? Moet je om de keer nieuw smeersel kopen . Er gaat lijkt me ook aardig wat kracht verloren in zo'n gigantisch lange ketting, ben je met een racefiets toch echt beter af als het om trapkracht/omzetting gaat.
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 04 feb 2005 19:09

Je koopt zo'n fiets toch niet om op te fietsen man.

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 04 feb 2005 21:42

Quote: Origineel geplaatst door stefann op 04 Februari 2005
Je koopt zo'n fiets toch niet om op te fietsen man.

Waarom zou je dan iets van €1000 (het is maar een schatting van wat een beetje fiets kost) uitgeven aan iets wat je niet gebruikt? Lijkt me een beetje zonde, hé...
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 04 feb 2005 21:51

Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 04 Februari 2005


Quote: Origineel geplaatst door stefann op 04 Februari 2005

Je koopt zo'n fiets toch niet om op te fietsen man.

Waarom zou je dan iets van €1000 (het is maar een schatting van wat een beetje fiets kost) uitgeven aan iets wat je niet gebruikt? Lijkt me een beetje zonde, hé...

Volgens mij wil je als je die fiets hebt niet het risico lopen om hem stuk te laten gaan.

beginnertje
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 14 sep 2004 17:29

beginnertje 04 feb 2005 21:54

Quote: Origineel geplaatst door stefann op 04 Februari 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Beginnertje op 04 Februari 2005Quote: Origineel geplaatst door stefann op 04 Februari 2005
Je koopt zo'n fiets toch niet om op te fietsen man.



Waarom zou je dan iets van €1000 (het is maar een schatting van wat een beetje fiets kost) uitgeven aan iets wat je niet gebruikt? Lijkt me een beetje zonde, hé...

Volgens mij wil je als je die fiets hebt niet het risico lopen om hem stuk te laten gaan.



Wil je dat risico dan wel lopen met een racefiets? Komt volgens mij op het zelfde neer... Bij niks wil je het risico lopen dat het stuk gaat maakt niet uit wat het is: een auto, een fiets, een...
<a target="_blank" href= "http://img279.imageshack.us/img279/1934 ... .jpg">Mijn fietsje</a> <a target="_blank" href= "http://www.toervereniging-zoetermeer77.nl/?TB=1">Mijn clubje</a><br>
<br>
<b><i>Doe mee met het Fiets-forum shirt

lowracer
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 feb 2005 12:12

lowracer 05 feb 2005 00:05

Wat de kettingloop betreft, het is net beter dat ie in 1 rechte lijn loopt dan enkele 'tussenstations' tegenkomt, zo win je net meer snelheid.  Qua kledij is het idd aangeraden een strakke broek te gebruiken, wat dacht je?  Het is een racefiets voor iets..  Ik rij dagelijks naar m'n werk en doe er (mss stom maar) elastiekjes rond, zo heb ik er helemaal geen last van. 

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 05 feb 2005 18:44

Ik kwam gisteren een ligfiets tegen en die haalde ik dus in met relatief lage snelheid. Toen ging hij achter me rijden en op een gegeven moment weer voorbij, hij ging steeds harder en harder. Op een gegeven moment reden we 45-50 km/h.
Ik al mijn krachten verzamelen om naast hem te gaan rijden. En hij keek me aan alsof hij aan het spelen was. Dus hij zet nog een keer aan en weg was hij. En ik viel als een baksteen stil.
En het erge was, hij reed in spijkerbroek en trui!!!!!........ en ik kan niet zeggen dat hij er getraind uit zag.
Kan je zien dat bij lage snelheden de energie ongeveer even groot zal zijn. In begin reed hij 30 en ik 34 (heel stoer doen alsof dat mijn normale snelheid is ). Maar zodra we de snelheid opvoerden had hij duidelijk meer voordeel.
Hij zal wel naar huis aan het rijden zijn op een lekker gemakkelijk tempo,  voor hem dus 30 of zo en wilde even aan die ''stoere'' wielrenner (ik dus) laten zien dat hij nog helemaal niet zo hard ging.
Opnieuw deuk in mijn ego, hoewel dat het een ligfietser was maakt een hoop goed.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

lowracer
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 feb 2005 12:12

lowracer 14 feb 2005 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 05 Februari 2005


Ik kwam gisteren een ligfiets tegen en die haalde ik dus in met relatief lage snelheid. Toen ging hij achter me rijden en op een gegeven moment weer voorbij, hij ging steeds harder en harder. Op een gegeven moment reden we 45-50 km/h.
Ik al mijn krachten verzamelen om naast hem te gaan rijden. En hij keek me aan alsof hij aan het spelen was. Dus hij zet nog een keer aan en weg was hij. En ik viel als een baksteen stil.
En het erge was, hij reed in spijkerbroek en trui!!!!!........ en ik kan niet zeggen dat hij er getraind uit zag.
Kan je zien dat bij lage snelheden de energie ongeveer even groot zal zijn. In begin reed hij 30 en ik 34 (heel stoer doen alsof dat mijn normale snelheid is ). Maar zodra we de snelheid opvoerden had hij duidelijk meer voordeel.
Hij zal wel naar huis aan het rijden zijn op een lekker gemakkelijk tempo,  voor hem dus 30 of zo en wilde even aan die ''stoere'' wielrenner (ik dus) laten zien dat hij nog helemaal niet zo hard ging.
Opnieuw deuk in mijn ego, hoewel dat het een ligfietser was maakt een hoop goed.

Tja.. ligfietsers en wielrenners zijn niet de beste maatjes geloof ik..  Ik vind het anderzijds wel leuk om me te vergelijken met hen (wielrenners).  Even zien wat ik eruit kan halen.  Misschien moet je maar is een ligfiets proberen coulthard?  Als je dat gewend bent, wil je niets anders meer, geloof me maar.  Het mag dan niet erg populair zijn, vaak onthaald worden op wat gelach, als je er eentje ziet rijden, drijf er dan best de spot niet mee ;-)

wibo
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 okt 2004 03:55

wibo 14 feb 2005 01:39

De nadelen van een ligfiets blijven vrij groot. In de stad en in heuvelachtig en bochtig terrein zit je beter op de gewone racefiets. 's Zomers richting kust is het ook al extra oppassen geblazen met het moeten ontwijken van fietsers. Rijden in de zomer en nazomer met de ligfiets over bochtige stukken door de polder is ook niet aan te bevelen (de ligfietsers steken dan niet/nauwelijks met de hoofden boven de berm uit). Is toch het meest geschikt voor grote open stukken zoals in Zeeland, kop van Noord Holland en Friesland. Rondneuzen op de site van de ligfietsers, color=#800080www.ligfiets.net, kan ik iedereen aanbevelen. Veel technische zaken, ook wordt aandacht geschonken aan politieke ontwikkelingen rond het fietsen. Zo werd enkele maanden terug aandacht besteed aan een serieuze en inmiddels dankzij een tegenstem van Polen (voorlopig?) afgeslagen EU-aanval op het optreden van de on-line shops (sterke verhoging van prijzen werd verwacht i.v.m. licentiekosten voor van alles, o.m. publicaties op internet).

wibo
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 30 okt 2004 03:55

wibo 14 feb 2005 01:47

Kleine toevoeging op het bovenstaande: huur er eens een een dag. Soms zijn er ook opendagen van verkopers. Dan vriendin, eega, kinderen, en fototoestel meenemen. Wat een ervaring! 

lowracer
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 feb 2005 12:12

lowracer 14 feb 2005 12:41

Nochtans, wat mijn vader niet voor mogelijk hield deed ik toch.  Met een ligfiets op de Col derates (Spanje) (juiste spelwijze ontgaat me effe) is een waar genot.  Men dacht dat het niet te best ging lukken, maar toch ieders verbazing ging het erg vlot en zette ik enkele mountainbikers/wielrenners op minuten achterstand.  Bergop vormde geen enkel probleem, en bergaf.. tja eenmaal 74 per uur op een stukje dat ik goed ken, maar de bocht toch verkeerd ingeschat en ondanks bruusk remmen achterband weggeslibt.. Nochtans als je van een coureursfiets valt, heb je in mijn inziens veel meer kans op je hoofd terecht te komen.  Ikzelf ben al verschillende malen onderuit gegaan, omwille van de gladde ondergrond, maar viel telkens nooit op m'n hoofd (ik draag zowiezo geen helm buiten wedstrijden)  Bewuste keuze, ik rijd sinds m'n 16e met de ligfiets, ben er bijna 22.

Plaats reactie