+1jansen01 schreef:Ernie C. schreef:De druk van een Gesink wegnemen door lage verwachtingen uit te spreken in de pers getuigd sowieso niet van sterke leidinggevende capaciteiten want:
a je spreekt geen vertrouwen in je personeel uit (zowel renners als begeleiding)
b je hebt onvoldoende respect voor je klanten (kijkers en sponsoren), die hebben namelijk wel een ander verwachtingspatroon
Een beetje meer bravoure mag echt wel, zonder meteen van de daken te schreeuwen dat je de tour wel eventjes gaat winnen.
of vanuit ander perspectief bekeken:
C: gezien zijn blessure en daarmee afwijkende trainingspatroon kan men niet goed inschatten hoe hij gaat rijden
D: men tracht geen hoge verwachtingen te scheppen zodat het 'publiek' (media of wie dan ook) niet achteraf/tijdens de rit de Rabo's kan afrekenen op (te) hoge verwachtingen/doelstellingen
E: druk wegnemen kan de prestaties juist wél ten goede komen (doelstellingen die worden uitgesproken, kunnen 'intern' anders zijn)
Tour de France 2012
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120625_088" onclick="window.open(this.href);return false;jansen01 schreef:Rabo kappen met ploeg; inside information? is pas verlengd als ik me niet vergis (http://www.rabosport.nl/t:nederland/nie ... n_met_2016" onclick="window.open(this.href);return false;)
Die andere doelstelling van Rabobank kan ik in komen (vooral met Harold Knebel aan het roer) alleen ik vind nog steeds dat de manier waarop van Houwelingen deze doelstelling naar buiten brengt erg vreemd. Het getuigd niet echt van vertrouwen in je renner. Ik denk ook dat ze bij Rabobank een wat meer tactvolle woordkeuze meer hadden gewaardeerd. Als je immers betaald voor klassementsrenners dan hoop je toch wel op meer dan mogelijk top 10.jansen01 schreef: Om een lang verhaal kort te maken: Rabo heeft gewoon andere doelstellingen dan jij als sporter/liefhebber liever ziet.
ps Een ambitie is zeker een doelstelling, niet iedere doelstelling een ambitie
Campagnolo Ultra Dork
@ theov: in het artikel wordt expliciet verwezen naar negatieve reclame, hier wordt niet gesproken over sportieve prestaties (waar het de laatste berichten over ging in dit topic)
@ Ernie C. tactvolle woordkeuze; vergeet niet dat deze personen gewoon 'in dienst' zijn en politiek correcte antwoorden prevaleren boven oneliners
Al met al: zaterdag is het aan de Rabo-mannen
@ Ernie C. tactvolle woordkeuze; vergeet niet dat deze personen gewoon 'in dienst' zijn en politiek correcte antwoorden prevaleren boven oneliners
Addict R1
En dat ze dit soort discussies maar snel laten verstommen (alhoewel ik een pittige discussie met een goede opponent zeker wel kan waarderen).jansen01 schreef:@ theov: in het artikel wordt expliciet verwezen naar negatieve reclame, hier wordt niet gesproken over sportieve prestaties (waar het de laatste berichten over ging in dit topic)
Het wordt zaterdag tijd dat zij de benen laten spreken en de ploegleiders gaan doen waar ze goed in zijn: het serveren van hapjes en drankjes vanuit de auto.
Campagnolo Ultra Dork
En door naar de witte trui: De beste jongeren volgens Cyclingnews: Van Garderen, Poels, Taaramae, Kruiswijk en Pinot. Daarbij lijken ze het meest gecharmeerd van de Kruiswijk, immers de meest succesvolle jongere in de Tour. Kan een spannend klassement worden... Het hangt er, zoals altijd, vanaf of ze een beschermde status hebben. Voor Van Garderen zou het goed uitkomen als Evans zaterdag tegen een Luikse boom rijdt. Kruiswijk zou in de bergen best wel eens wat werk moeten verrichten. Daarom hebben ze ook oog voor Poels; heeft geen kopman voor het klassement (Westra; laten we effe reeel blijven he...) en kan dus vrij voor zijn klassement rijden.
Zaterdag: Proloogje voor Boom, Westra, Tjallingi?
Zaterdag: Proloogje voor Boom, Westra, Tjallingi?
Volgens mij heeft LL Sanchez vorig jaar een etappe gepakt, en was in 2009 Garate de sterkste op de Ventoux. Dat waren ook Rabobankers, weliswaar geen Nederlanders, maar dat maakt voor de Rabobank niet uit. In 2010 met een podium van Menchov en een top 5 van Gesink was dat ook geen slechte tour.de zwarten schreef:Het principe is blijkbaar niet heilig, want de Rabo denkt eraan te kappen met de ploeg.
Feit is dat er meer in zit, en dat er aanvallender kan gekoerst worden dan nu. Ze mikken in de Tour op ritzeges, ik hoop dat die er dan ook een keer komen vanuit Nederlandse hoek (het is al van Weening geleden dat een Rabobanker in Rabo tenu nog een tourrit heeft gepakt).
Als een podium niet realistisch is, kan Gesink beter de Tour laten voor wat het is, en naar de Vuelta en/of WK mikken.
Daarbij denk ik dat, met de ploeg die ze nu sturen, een podiumplek inderdaad een stap te ver is, daarvoor zijn er betere renners met sterkere ploegen.
Of de seizoenstactiek van de Raboploeg een juiste is, dat is iets wat ik wel in twijfel trek. Maar als ze straks met 2 renners in de top 10 staan, vindt iedereen het een verstandige keuze geweest. Om in de laatste maand nog het programma om te gooien getuigt wat mij betreft van een slechter management dan nu aangeven dat een podium niet haalbaar is.
- Een dag later al won Rabobanker Michael Rasmussen de etappede zwarten schreef:(het is al van Weening geleden dat een Rabobanker in Rabo tenu nog een tourrit heeft gepakt).
- In 2006 wonnen Óscar Freire, Denis Menchov en Michael Rasmussen een etappe
- In 2007 won Rasmussen twee etappes
- In 2008 Óscar Freire een etappe
- In 2009 won Juan Manuel Gárate een etappe
- In 2011 won Luis León Sánchez een etappe
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- de zwarten
- Forum-lid HC
ik bedoelde natuurlijk een Nederlander (het is trouwens overall de laatste!).
Nu, met die nieuwe taktiek (ritten winnen) valt er hopelijk nog eens een keer eentje uit de bus. Wie weet zit er op die manier ook nog een trui in (bollen voor Gesink?)
Nu, met die nieuwe taktiek (ritten winnen) valt er hopelijk nog eens een keer eentje uit de bus. Wie weet zit er op die manier ook nog een trui in (bollen voor Gesink?)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Precies, als geen enkele Nederlander in die jaren een etappe wist te winnen, ongeacht hun truitje, maar Rabo wint van 2005 tot en met 2011 wel tien etappes dan kun je het moeilijk op het conto van die bank schuiven dat de Nederlanders niet presteren in de Tour. Dit jaar gaan "we" er met achttien renners naartoe, in de recente geschiedenis een ongekende luxe en mij dunkt dat ze nu toch echt iets moeten laten zien: maar dat ligt veel breder dan alleen de Raboploeg.
fietsen doe ik net als een prof,
-
- Forum-lid HC
Haha, ik denk idd dat Boom de proloog gaat winnen. Zou wel heeel erg knap zijnponsteen schreef:Zaterdag: Proloogje voor Boom, Westra, Tjallingi?