De nederlandse berg
De berg moet er over een jaartje of 20 zijn. Meer info: http://www.diebergkomter.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Van de week las ik een raport wat de politieke steun wel eens teniet zou kunnen doen.
Kwam er op neer dat je door zo'n berg het klimaat in de noordoostpolden drastisch gaat wijzigen met alle gevolgen van dien. Er werd gesproken van 2 tot 3 maal zo veel neerslag dan nu. (Water wil naar beneden, dus wateroverlast aan de voet van de berg),
Kwam er op neer dat je door zo'n berg het klimaat in de noordoostpolden drastisch gaat wijzigen met alle gevolgen van dien. Er werd gesproken van 2 tot 3 maal zo veel neerslag dan nu. (Water wil naar beneden, dus wateroverlast aan de voet van de berg),
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Maar dan neemt de reistijd (en waarschijnlijk de reiskosten) zodanig toe dat de meesten liever naar een echt bergachtig gebied gaan.pmx schreef:daarom moet je dat ding ook niet op het vasteland zetten, maar in zee, ergens een flink end het continentaal plat op.
Ik wel tenminste.
.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Zelfs Flevonice is niet rendabel te krijgen en moet van 5km naar 3km terug ( http://schaatsen.nl/nieuws/2011-11-09-f ... -kilometer" onclick="window.open(this.href);return false; ), en er zijn, denk ik, minstens zoveel schaatsers in Nederland als fietsers. En dat terwijl schaatsers al gewend zijn om te betalen voor het draaien van rondjes op een kunstijsbaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18 jul 2011 20:09
Heb (had) toch twijfels bij dit hele project, lijkt toch meer een publiciteitsstunt of zo.
Dankzij het "nieuwe" forum mijn vorige account kwijt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Vanochtend bij evers staat op (radio 538) http://eversstaatop.radio538.nl/fragmen ... g-klimaat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat dus niet alleen om de berg, er zijn ook andere plannen om er nog bij de berg te doen. Dat zijn voornamelijke groene projecten, daardoor denkt Thijs Zonneveld, dat ze redelijk makkelijk de benodigde vergunningen kunnen krijgen.
Verder schijnt het ook nog wel redelijk winstgevende project te zijn, op zowel economisch als groen gebiedt.
Het gaat dus niet alleen om de berg, er zijn ook andere plannen om er nog bij de berg te doen. Dat zijn voornamelijke groene projecten, daardoor denkt Thijs Zonneveld, dat ze redelijk makkelijk de benodigde vergunningen kunnen krijgen.
Verder schijnt het ook nog wel redelijk winstgevende project te zijn, op zowel economisch als groen gebiedt.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is allemaal wat Thijs ons wil laten geloven. Dat hele verhaal over het verbouwen van groente en dergelijke in de berg is puur toekomst muziek, we zien immers ook geen flat gebouwen vol met groente staan.
Een wolkenkrabber als Taipei 101 kost 2 miljard Dollar om neer te zetten. Een berg van 1500 meter hoog is niet alleen 3 keer zo hoog, maar ook bijna oneindig veel breder. Oftewel de constructie kost op z'n minst tientallen miljarden. Hoe de boel zich ooit terug moet verdienen is mij een raadsel. De exploitatie kosten zullen al aanzienlijk zijn, dat moet 1e opgebracht worden voor er ook maar iets van de investering terug komt. Natuurlijk zal het wat extra toeristen opleveren, maar ik zie de Belgen echt niet massaal naar Flevoland toe komen. Hoeveel wil jij betalen om die berg een keertje op te rijden? €10, €100?
Een wolkenkrabber als Taipei 101 kost 2 miljard Dollar om neer te zetten. Een berg van 1500 meter hoog is niet alleen 3 keer zo hoog, maar ook bijna oneindig veel breder. Oftewel de constructie kost op z'n minst tientallen miljarden. Hoe de boel zich ooit terug moet verdienen is mij een raadsel. De exploitatie kosten zullen al aanzienlijk zijn, dat moet 1e opgebracht worden voor er ook maar iets van de investering terug komt. Natuurlijk zal het wat extra toeristen opleveren, maar ik zie de Belgen echt niet massaal naar Flevoland toe komen. Hoeveel wil jij betalen om die berg een keertje op te rijden? €10, €100?
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 19 nov 2011 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
De kans dat die berg er komt is waarschijnlijk erg klein, maar als niemand ooit gelooft in grote projecten liepen we nu nog met pijl en boog rond. Ben benieuwd hoe de Chinezen reageerden toen de Chinese keizer besloot een muur te bouwen van ruim 6200 km. Of toen Kennedy aankondigde dat de mensen naar de maan zouden reizen. Waarschijnlijk hebben velen destijds hun wenkbrauwen gefronst.
Laat Thijs lekker dromen en wat is er tegen om met hem mee te dromen. Als het niet lukt merken we dat vanzelf. Er zijn duizenden redenen om het niet te doen en daarom heb ik bewondering voor de doorzetters die tegen de stroom in toch blijven geloven in hun droom.
Laat Thijs lekker dromen en wat is er tegen om met hem mee te dromen. Als het niet lukt merken we dat vanzelf. Er zijn duizenden redenen om het niet te doen en daarom heb ik bewondering voor de doorzetters die tegen de stroom in toch blijven geloven in hun droom.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
+1Herman_N schreef:De kans dat die berg er komt is waarschijnlijk erg klein, maar als niemand ooit gelooft in grote projecten liepen we nu nog met pijl en boog rond. Ben benieuwd hoe de Chinezen reageerden toen de Chinese keizer besloot een muur te bouwen van ruim 6200 km. Of toen Kennedy aankondigde dat de mensen naar de maan zouden reizen. Waarschijnlijk hebben velen destijds hun wenkbrauwen gefronst.
Laat Thijs lekker dromen en wat is er tegen om met hem mee te dromen. Als het niet lukt merken we dat vanzelf. Er zijn duizenden redenen om het niet te doen en daarom heb ik bewondering voor de doorzetters die tegen de stroom in toch blijven geloven in hun droom.
Bikers are not alone