WK 2011 Kopenhagen
Gelukkig gaan we volgend jaar weer op een echt WK-parkoers koersen.
Ik vond er geen fluit aan vandaag. 3 weken geleden riep ik al dat Cavendish zou winnen en dat het een saaie koers zou gaan worden. Gelijk krijgen is dan wel leuk, een mooie spannende koers waarbij ik voortdurend op het puntje van mijn stoel zit, is veel leuker.
Ik vond er geen fluit aan vandaag. 3 weken geleden riep ik al dat Cavendish zou winnen en dat het een saaie koers zou gaan worden. Gelijk krijgen is dan wel leuk, een mooie spannende koers waarbij ik voortdurend op het puntje van mijn stoel zit, is veel leuker.
Live fast; die young. mijn blog
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom moet die post nu weer zo om Gilbert zo te betitelen? Jij mag zeker iedereen voor alles en nog wat uitmaken maar oh wee als jij kritiek krijgt.superrose schreef:Ik twijfel ook of het een cav aankomst is, ik reken op het pukkelkoppie van de buren
On topic. Sublieme sprint van Cav. De Belg zei dat 'als Goss' de deur had dichtgegooid dan........Bewust of niet maar Goss deedt dat niet en het siert hem. Je ziet dat Cav met verve alles en iedereen eruit knalde. Maar damn, wat was die final nerveus. Ik vewachtte echt een valpartij.
Ik begrijp alleen niet hoe zo'n parcours WK waardig is bevonden. Een WK parcours moet natuurlijk een mix van diverse disciplines zijn maar hier hadden ze ook het WK Pool Biljard op kunnen houden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De meeste WK's zijn de sprinters kansloos, dan zitten dus ook niet alle 'disciplines' in 't parcours verweven.
Spannend was de koers toch wel, je had 500 meter voor de streep nog geen idee wie er ging winnen. Lang geleden dat er een massasprint met zoveel grote namen en dat 't zo spannend was. Ze reden over de volledige breedte van de weg naast elkaar.
@Scepticus, met die malloten van de UCI weet je 't nooit he. Bontrager schoenen verbieden omdat er een flapje over de veters zit. Over die SRAM R2C shifters deden ze ook heel moeilijk (ze wilde de volledige lengte van de shifter mee tellen met de lengte van de extension...). Maar een plastic kap over je helm terwijl 't perfect weer was en dus zuiver voor de aerodynamica was wel accepteren.
Spannend was de koers toch wel, je had 500 meter voor de streep nog geen idee wie er ging winnen. Lang geleden dat er een massasprint met zoveel grote namen en dat 't zo spannend was. Ze reden over de volledige breedte van de weg naast elkaar.
@Scepticus, met die malloten van de UCI weet je 't nooit he. Bontrager schoenen verbieden omdat er een flapje over de veters zit. Over die SRAM R2C shifters deden ze ook heel moeilijk (ze wilde de volledige lengte van de shifter mee tellen met de lengte van de extension...). Maar een plastic kap over je helm terwijl 't perfect weer was en dus zuiver voor de aerodynamica was wel accepteren.
Ja, maar dit was eentje van het extreme geval (zeker voor profs). Er zat uberhaupt geen mix in. Je gaat het WK ook niet organiseren op het Marmotte parcours.amclassic-fan schreef:De meeste WK's zijn de sprinters kansloos, dan zitten dus ook niet alle 'disciplines' in 't parcours verweven.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
zorroi schreef:Ja, maar dit was eentje van het extreme geval (zeker voor profs). Er zat uberhaupt geen mix in. Je gaat het WK ook niet organiseren op het Marmotte parcours.amclassic-fan schreef:De meeste WK's zijn de sprinters kansloos, dan zitten dus ook niet alle 'disciplines' in 't parcours verweven.
In principe zou dat wel terecht zijn. Alle renners moeten kans kunnen maken op een wereldkampioenstitel. Dus afwisselen tussen een vlakke rit, een heuvelrit en een bergetappe, wat mij betreft.
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.
Ik voorvoelde al een herhaling van Cipollini "op Zolder" dus ik heb er geen meter van gezien: heerlijk op deze warme nazomerdag met m'n fietsgroepje 120 km weggetrapt tussen Amsterdam, Noordwijk en Bloemendaal. Geen moment het gevoel dat ik iets gemist heb.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
dat groen in Parijs heeft hij ook alleen gekregen omdat:
- hij heeeel hard kan sprinten
- de tour organisatie perse wilde dat Cav groen won. En dus zeer mild was met de tijdslimieten in de Alpen.
- hij heeeel hard kan sprinten
- de tour organisatie perse wilde dat Cav groen won. En dus zeer mild was met de tijdslimieten in de Alpen.
Live fast; die young. mijn blog
Zelfde gedaan, heerlijk 165 km weggetrapt en geen meter van de koers gezien, heb ook niet gevoel dat ik iets spannends gemist heb. Wel het gevoel dat ik geprofiteerd heb van een mooie dag.timo2.0 schreef:Ik voorvoelde al een herhaling van Cipollini "op Zolder" dus ik heb er geen meter van gezien: heerlijk op deze warme nazomerdag met m'n fietsgroepje 120 km weggetrapt tussen Amsterdam, Noordwijk en Bloemendaal. Geen moment het gevoel dat ik iets gemist heb.
de laatste keer dat ik mij herinner was het WK in sallanches in 1980 toen een sublieme BH de tegenstand vernederde. De laatste die er af moest was GB denk ikjummeltje schreef:zorroi schreef:Ja, maar dit was eentje van het extreme geval (zeker voor profs). Er zat uberhaupt geen mix in. Je gaat het WK ook niet organiseren op het Marmotte parcours.amclassic-fan schreef:De meeste WK's zijn de sprinters kansloos, dan zitten dus ook niet alle 'disciplines' in 't parcours verweven.
In principe zou dat wel terecht zijn. Alle renners moeten kans kunnen maken op een wereldkampioenstitel. Dus afwisselen tussen een vlakke rit, een heuvelrit en een bergetappe, wat mij betreft.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.