Pagina 11 van 12
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 jan 2015 20:52
door Stuntman Mike
Nee, maar denk erover om eens een set te proberen.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 jan 2015 21:13
door JasperGR
Geeft campagnolo wel garantie op de remrand?
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 jan 2015 21:17
door peter1981
campa zegt zelf dat de remrand uiteindelijk wel blank word
Echter is de rand hard geadoniseerd en de rand zou pas blank worden bij ver gevorderde slijtage.
Wel i.cm. de blauwe campa rembloken
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 jan 2015 21:57
door monsieurpinot
om alleen met droog weer met de exalith randen te rijden is natuurlijk ook een beetje te veel van het goede. Denk toch wel dat ik ga proberen ze te laten verangen, alleen al voor het zicht. (en weer een goede aanleiding om een wintersetje ernaast te kopen)
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 jan 2015 23:23
door ddetaey
Heb ondertussen een setje Fulcrum Racing Zeo Nite aangekocht. Maar, deze blijven netjes aan de kant tot het zomerseizoen begint.
Aangzien zomerseizoen gelijk staat met Ardense klimmetjes en ook met het echte klim- en vooral daalwerk in Franse/Italiaanse cols, vrees ik dat de velgen ook daar reeds hardhandig worden aangepakt.
Ik moet er niet aan denken om er nu in de winter mee te rijden, gezien al de smurrie op de wegen.
Echte gebruikersfeedback zal ik dus pas na de zomer kunnen geven.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 26 jan 2015 21:57
door Stuntman Mike
Het USP van de Campa/Fulcrum NITE uitvoeringen is onder andere dat je niet van blokken hoef te wisselen tussen deze en Carbon velgen? Klopt dat? Het leek mij niet erg aannemelijk...
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 26 jan 2015 23:00
door daclimber
peter1981 schreef:Echter is de rand hard geadoniseerd en de rand zou pas blank worden bij ver gevorderde slijtage.
Wel i.cm. de blauwe campa rembloken
Freudiaanse verspreking?
Sorry voor de off-topic, maar kon deze echt niet laten liggen.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 09 feb 2015 23:27
door geertjeb
Kennelijk waren ze het bij Mavic wel met me eens dat een setje SLE's van een halfjaar oud niet zo snel mag slijten. Heb dus een nieuw achterwiel gekregen.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 04 apr 2015 08:32
door Der Schlucht
Iemand ervaring met de werking van Exalith 2 remblokken op standaard alu velgen? binnenkort heb ik wedstrijden en ik vraag me af of ik dan probleemloos verder kan met een wiel dat ik van de wagen krijg.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 04 apr 2015 08:45
door JasperGR
Volgens mij moet dit wel werken alleen moet je de blokken erna weggooien omdat er een kans is dat er aluminium splinters in de blokken achterblijven.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 20 apr 2015 13:33
door Der Schlucht
Der Schlucht schreef:Iemand ervaring met de werking van Exalith 2 remblokken op standaard alu velgen? binnenkort heb ik wedstrijden en ik vraag me af of ik dan probleemloos verder kan met een wiel dat ik van de wagen krijg.
Eerlijk gezegd ben ik niet echt kapot van de remwerking van de Exalith 2 setup. Dit weekeinde meerdaagse in Ardennen gereden en noodgedwongen op de reservefiets gemoeten. Geen tijd om de blokken om te zetten, maar wel om de wielen te wisselen. Met standaard Shimano remblokken veel meer remwerking dan met de speciale Exalith blokken ook na behoorlijk wat afdalingen, waar er in groep best veel geremd moest worden, geen enkel spoor van gebruik op de blokken (had ergens gelezen dat normale blokken opgevreten zouden worden door de velgen) voor mij voortaan dus gewoon standaard alu remblokken.
Re: Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
Geplaatst: 25 mei 2015 21:54
door mugman
Even een vraag, heb nu eental keer regen op m'n donder gehad en dan heb ik in mijn voorwiel (naaf) een enorm krassend geluid.
Het klinkt als een aluminium gekras, alsof er een ring los ligt.
Kan het zijn dat er water (en zand) via de spaken bij het lager komen?
Is het droog, dan hoor je niks.
Is die kap bij je naaf er ook makkelijk af te halen?
En kun je hier zelf iets aandoen?
Wielen zijn van januari 2015.
Alvast bedankt voor jullie hulpvolle tips