Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

[Poll] Benenscheerdilemma

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 jul 2012 14:25

daniel1975 schreef:Het is duidelijk dat het voorjaar nu echt is begonnen; dit topic wordt weer gekickt :)
Dus het moet nog zomer worden. :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 25 jul 2012 22:58

Prof, recreant, homo of travestiet,
vanaf begin oktober tot half maart scheer ik de beentjes niet.

In het voorjaar dan ziet de zon mijn beentjes bleek,
dan scheer ik deze 2x in de week.

Wat gij niet wil dat u geschied,
verwijt dat ook een ander niet.

En ja, ik vind het mooi.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 jul 2012 23:53

In de zomer fiets ik op de weg, in de winter op de baan. Altijd met gladde beentjes, vinnik mooier. Op zich zou ik het mentaal ook nog wel aankunnen om met behaarde poten op de fiets te stappen, alleen dat tussenstadium (stoppels!) dat trek ik dus echt niet. En dus gaat bij mij, vrijwel het hele jaar door, 2x per week het mes erover :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Pap in de benen
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:19

Gebruikersavatar Pap in de benen 26 jul 2012 21:52

Geen haar op mijn hoofd (en ook niet op mijn benen) die er aan denkt om mijn benen te scheren. En er zitten veel haren op mijn benen.

Ik vroeg mij opeens af, scheren jullie ook je armen, en zo nee, waarom dan niet?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 jul 2012 23:59

De benen worden hier wel geschoren, maar de armen scheren wordt niet veel gedaan. Ik heb daar nou ook weer niet zo veel haar. Wielrenners staan er nou niet om bekend dat ze armen hebben die gezien moeten worden, daar hoeft de aandacht niet te liggen. Er zijn ook niet veel profs die ook de armen scheren. Alleen die benen bijhouden is al genoeg werk. Op je armen zouden stoppels er ook vreselijk raar uitzien dus dat is echt een no go.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
hendriku
Forum-lid
Berichten: 255
Lid geworden op: 24 feb 2005 10:11
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar hendriku 02 aug 2012 09:52

Ik scheer mijn benen niet hoewel ik het esthetisch gezien wel mooier vind bij een wielrenner, tourist of amateur of prof. Bij de Maratona dit jaar waren wij overigens wel duidelijk de buitenbeentjes met al dat haar.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 aug 2012 09:59

havana schreef:Geschoren benen voor niet-profs, daarvoor zijn drie mogelijkheden

a. wannabee-prof / na-aper / meeloper
b. homoseksueel (let op: ik ben geen homofoob)
c. travestiet

:D
Ik haal deze waarheid maar weer eens van stal :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 aug 2012 10:06

Volgens mij kan je tijdens elke vorm van competitie toch echt niet met ongeschoren benen aankomen hoor. Daar hoef je geen prof voor te zijn. Elke renner die ik tot nu toe tegenkwam bij de amateurs had toch echt zijn benen geschoren. Probeer dan maar eens de enige te zijn die het niet doet, dan word je mooi voor paal gezet door de anderen. En terecht!
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 10:13

mrcoffee schreef:
havana schreef:Geschoren benen voor niet-profs, daarvoor zijn drie mogelijkheden

a. wannabee-prof / na-aper / meeloper
b. homoseksueel (let op: ik ben geen homofoob)
c. travestiet

:D
Ik haal deze waarheid maar weer eens van stal :)
d. ijdeltuit 8-)
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 02 aug 2012 10:20

thestudent schreef:Volgens mij kan je tijdens elke vorm van competitie toch echt niet met ongeschoren benen aankomen hoor. Daar hoef je geen prof voor te zijn. Elke renner die ik tot nu toe tegenkwam bij de amateurs had toch echt zijn benen geschoren. Probeer dan maar eens de enige te zijn die het niet doet, dan word je mooi voor paal gezet door de anderen. En terecht!
Havana's stelling was natuurlijk prikkelend ;) Geschoren benen horen bij wedstrijdwielrennen. Ik kom nog uit het tijdperk waar je als wedstrijdrenner verplicht een zwarte broek en witte sokken moest dragen en zelf hiervoor uit koers kon worden genomen als je hier niet aan voldeed. Tegenwoordig mag je ook gewoon met een roze broek en sokken rijden als je dat wilt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 02 aug 2012 10:20

daniel1975 schreef:
mrcoffee schreef:
havana schreef:Geschoren benen voor niet-profs, daarvoor zijn drie mogelijkheden

a. wannabee-prof / na-aper / meeloper
b. homoseksueel (let op: ik ben geen homofoob)
c. travestiet

:D
Ik haal deze waarheid maar weer eens van stal :)
d. ijdeltuit 8-)
e. vrouw

Gebruikersavatar
Pap in de benen
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:19

Gebruikersavatar Pap in de benen 02 aug 2012 11:15

knutmo schreef:
daniel1975 schreef:
mrcoffee schreef:
Ik haal deze waarheid maar weer eens van stal :)
d. ijdeltuit 8-)
e. vrouw
f. smoothie

Plaats reactie