Bijna de gehele etappe op kop rijden, 'de overwinning van je leven' kunnen behalen, de laatste klim beginnen met een redelijk grote voorsprong en dan, .....dan ga je op 90% gaan rijden, voor het geval dat de grote jongens er nog een klap op willen geven en je eventueel zouden achterhalen, opdat je nog wat over hebt om hen te verrassen op de streep... Lijkt me niet!! Het was inderdaad een merkwaardig einde, misschien dat een type als Sagan zo gedacht zou kunnen hebben, maar zeker niet de gemiddelde wielrenner, die trapt zich de longen uit het lijf met de finish in zicht.Gastheerg schreef:Ik denk het niet. Hij zal zelf na een dergelijke ontsnapping wel helemaal in het rood hebben gezeten. Hij was er ook niet op uit om de etappe te winnen maar om zo'n groot mogelijk gat te slaan. Rabottini heeft denk ik een paar km op 90% gefietst omdat hij bang was dat dit ging gebeuren. Rodrigeuz zat duidelijk op 100% toen hij Rabottini inhaalde.kxlight schreef:Gaf Rodriguez de zege nu weg, of werd hij in de laatste bocht verrast door Rabottini?
Daarnaast zal Rodrigeuz tevreden zijn geweest met het resultaat en met de tweede plaats kunnen leven. Is iets anders dan weggeven!
Overigens een slot van een mooie etappe waar volgens mij een ieder prima mee kan leven.
GIRO ! !
-
- Forum-lid
Rabottini was leeg. Kon je zien aan hoe hij op z'n fiets zat en het verzet dat hij draaide. Hij kon alleen nog maar met een blik op oneindig datzelfde tempo blijven rijden.
Ik denk dat hij oprecht geen trap harder had gekund moest hij daar alleen gebleven zijn. Maar als zo'n Rodriguez dan passeert komt er toch wat extra's los. Je fietst niet de hele dag op kop om vervolgens op 350 meter van de streep te worden ingerekend. Veel zat er niet meer achter en ik denk dat Rodriguez hem wel had kunnen verslaan moest hij echt hebben gewild. Maar er lagen geen bonificaties en hij heeft er niet voor in de remmen hoeven knijpen. Bovendien had hij al een rit en gaat het hem nu op de roze trui. Dan heb je nog maar een heel klein beetje inlevingsvermogen nodig om die jongen niet alsnog te counteren en de rit te nemen.
Ik zat gewoon echt gespannen te kijken en zag het drama al voltrekken. Was gewoon echt oprecht blij dat hij er nog terug over kwam!
Ik denk dat hij oprecht geen trap harder had gekund moest hij daar alleen gebleven zijn. Maar als zo'n Rodriguez dan passeert komt er toch wat extra's los. Je fietst niet de hele dag op kop om vervolgens op 350 meter van de streep te worden ingerekend. Veel zat er niet meer achter en ik denk dat Rodriguez hem wel had kunnen verslaan moest hij echt hebben gewild. Maar er lagen geen bonificaties en hij heeft er niet voor in de remmen hoeven knijpen. Bovendien had hij al een rit en gaat het hem nu op de roze trui. Dan heb je nog maar een heel klein beetje inlevingsvermogen nodig om die jongen niet alsnog te counteren en de rit te nemen.
Ik zat gewoon echt gespannen te kijken en zag het drama al voltrekken. Was gewoon echt oprecht blij dat hij er nog terug over kwam!
Zo, ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten! Eigenlijk nog een sterk staaltje dat Rabottini aan wist te pikken bij een vol rijdenende Rodriquez want die zat daar echt niet even rustig te peddelen. Die laatste bocht was sowieso een "do or die" poging van Rabottini en hij had de mazzel dat Rodriguez ook aardig uitgepierd was want ik denk niet dat Rodriguez voornemens was om de etappe op voorhand weg te geven.tennisser schreef:Bijna de gehele etappe op kop rijden, 'de overwinning van je leven' kunnen behalen, de laatste klim beginnen met een redelijk grote voorsprong en dan, .....dan ga je op 90% gaan rijden, voor het geval dat de grote jongens er nog een klap op willen geven en je eventueel zouden achterhalen, opdat je nog wat over hebt om hen te verrassen op de streep... Lijkt me niet!! Het was inderdaad een merkwaardig einde, misschien dat een type als Sagan zo gedacht zou kunnen hebben, maar zeker niet de gemiddelde wielrenner, die trapt zich de longen uit het lijf met de finish in zicht.Gastheerg schreef:Ik denk het niet. Hij zal zelf na een dergelijke ontsnapping wel helemaal in het rood hebben gezeten. Hij was er ook niet op uit om de etappe te winnen maar om zo'n groot mogelijk gat te slaan. Rabottini heeft denk ik een paar km op 90% gefietst omdat hij bang was dat dit ging gebeuren. Rodrigeuz zat duidelijk op 100% toen hij Rabottini inhaalde.kxlight schreef:Gaf Rodriguez de zege nu weg, of werd hij in de laatste bocht verrast door Rabottini?
Daarnaast zal Rodrigeuz tevreden zijn geweest met het resultaat en met de tweede plaats kunnen leven. Is iets anders dan weggeven!
Overigens een slot van een mooie etappe waar volgens mij een ieder prima mee kan leven.
Verder is het een Giro van de tweede garnituur ronderenners maar dat maakt het wel leuk. Onbegrijpelijk dat Rabo niet een fatsoenlijke kopman heeft gestuurd want juist in dit soort rondes zou je kans moeten hebben. In iedergeval meer dan in de Tour.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
Het hoeft inderdaad geen probleem te zijn als de zogenaamde toppers er niet zijn. Kijk maar eens hoe leuk de Vuelta was met Cobo, Froome, Wiggins en Mollema.
En ik heb het eerder dit jaar al vaker geroepen. Rabobank had inderdaad zijn kansen moeten spreiden. Niet met drie kopmannen naar de Tour om vervolgens 100 kilometer te gaan tijdrijden tegen Evans maar je renners daar inzetten waar ze de beste kans hebben op een zege. Een goede Mollema zou in deze ronde absoluut voor het podium hebben kunnen rijden. En wie weet wat er dan mogelijk was geweest. Maar goed, hij is er niet bij dus ik geniet wel van de renners die wel meedoen.
En ik heb het eerder dit jaar al vaker geroepen. Rabobank had inderdaad zijn kansen moeten spreiden. Niet met drie kopmannen naar de Tour om vervolgens 100 kilometer te gaan tijdrijden tegen Evans maar je renners daar inzetten waar ze de beste kans hebben op een zege. Een goede Mollema zou in deze ronde absoluut voor het podium hebben kunnen rijden. En wie weet wat er dan mogelijk was geweest. Maar goed, hij is er niet bij dus ik geniet wel van de renners die wel meedoen.
Het was al niet echt koek en ei bij Radio Shack, maar volgens mij liggen de Schlecks en Bruyneel nu op ramkoers:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielr ... neel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demorgen.be/dm/nl/1001/Wielr ... neel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Wie er gelijk heeft is niet belangrijk maar dit is erg slecht met nog 1,5 maand tot de Tour te gaan. Slecht, jammer.Karl66 schreef:Het was al niet echt koek en ei bij Radio Shack, maar volgens mij liggen de Schlecks en Bruyneel nu op ramkoers:
-
- Forum-lid HC
Goed zal het niet zijn maar persoonlijk schat ik de ploegleiderskwaliteiten van Bruyneel aanzienlijk hoger in dan de mentaliteit van de Schleckjes. Als je jaar op jaar de tour op je naam schrijft kun je aardig wat potten breken maar op het moment dat halve toppers (oneerbiedig gezegd) zo overduidelijk aan de touwtjes trekken kun je als ploegleider ook weinig anders meer dan op je strepen gaan staan.
De Schlecks hebben (redelijk terecht) al niet zo'n beste naam in het peloton (veel te grote ego's) maar dit doet iets teveel denken aan verwende voetballers die naar huis gaan als het even tegen zit.
De Schlecks hebben (redelijk terecht) al niet zo'n beste naam in het peloton (veel te grote ego's) maar dit doet iets teveel denken aan verwende voetballers die naar huis gaan als het even tegen zit.
Ik herinner me ook nog een Schleckje (Andy) die als tourist meefietste in de Vuelta toen bekend was dat hij Saxo zou verlaten.sharkman113 schreef:Goed zal het niet zijn maar persoonlijk schat ik de ploegleiderskwaliteiten van Bruyneel aanzienlijk hoger in dan de mentaliteit van de Schleckjes. Als je jaar op jaar de tour op je naam schrijft kun je aardig wat potten breken maar op het moment dat halve toppers (oneerbiedig gezegd) zo overduidelijk aan de touwtjes trekken kun je als ploegleider ook weinig anders meer dan op je strepen gaan staan.
edit gevonden:
http://www.cyclingnews.com/news/updated ... rom-vuelta" onclick="window.open(this.href);return false;
De Schleckjes zijn knaapjes en geen mannen.... Het steekt schril af bij de bijna genadeloze professionaliteit en toewijding van Armstrong en Contador.loos schreef:Ik herinner me ook nog een Schleckje (Andy) die als tourist meefietste in de Vuelta toen bekend was dat hij Saxo zou verlaten.sharkman113 schreef:Goed zal het niet zijn maar persoonlijk schat ik de ploegleiderskwaliteiten van Bruyneel aanzienlijk hoger in dan de mentaliteit van de Schleckjes. Als je jaar op jaar de tour op je naam schrijft kun je aardig wat potten breken maar op het moment dat halve toppers (oneerbiedig gezegd) zo overduidelijk aan de touwtjes trekken kun je als ploegleider ook weinig anders meer dan op je strepen gaan staan.
edit gevonden:
http://www.cyclingnews.com/news/updated ... rom-vuelta" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien moet je eerst jezelf uit een dal moeten vechten om pas echt tot wasdom te komen. Qua talent doen ze echt niet onder voor de andere grootheden.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Goh, bekijk het ook eens van de andere kant: Frank Schleck had de Giro helemaal niet in zijn programma staan, en werd zonder adequate voorbereiding in laatste instantie opgetrommeld omdat ze daar nu eenmaal een (zij het haast bij voorbaat kansloze) kopman nodig hadden - wel wetende dat dit zijn aanloop naar de Tour in het gedrang zou brengen: bij mijn weten heeft Armstrong nooit zijn Tour-voorbereiding moeten laten verstoren door dat soort improvisaties, dus die vergelijking gaat maar half op.
Een verstandiger keuze zou van bij het begin geweest zijn: één Schleck kopman in de Giro, en één in de Tour. Jammer voor Fuglsang, maar die zou dan altijd nog op de Vuelta kunnen inzetten. Maar blijkbaar kunnen beide broertjes niet elk afzonderlijk een eigen programma rijden, met alle nadelen vandien...
Een verstandiger keuze zou van bij het begin geweest zijn: één Schleck kopman in de Giro, en één in de Tour. Jammer voor Fuglsang, maar die zou dan altijd nog op de Vuelta kunnen inzetten. Maar blijkbaar kunnen beide broertjes niet elk afzonderlijk een eigen programma rijden, met alle nadelen vandien...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het zijn ook geen klinkers maar zeker geen pave zoals op de tekening staat. Acciottolato noemen ze dat. Van die kleine sier kasseien/keien.ponsteen schreef: bijna 9 procent over 2 km, met klinkers, gevolgd door 2 km vals plat:
Overigens erg goede herrinering aan dit klimmetje. Ben haar naam even kwijt