Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 23 apr 2011 18:27

Heb de Bryton 50t (complete set voor 208 euro via Ebay, Israel) op mijn fiets gemonteerd, maar vraag me af of ik nu meer heb aan de snelheid via GPS of dat ik de cadansmeter beter kan gebruiken als snelheidsmeter? Je kunt die sensor dus voor twee doelen gebruiken, snelheid en cadans, je moet daar wel een schuifje voor omzetten.

Verder heb ik de montage van de houder mbv twee tyrips aangevuld, omdat ik de computer een beetje teveel vond trillen.

rinke
Forum-lid

rinke 23 apr 2011 22:21

Ik zou gewoon voor de snelheid via GPS gaan.. Zelf in de bossen had ik de afgelopen keren megagoed bereik...

joers
Forum-lid

joers 24 apr 2011 11:15

Jammer dat deze nog niet Mac-compatible is....anders zou het voor mij zeker een optie zijn.
Ik overweeg een Garmin Edge 800 of deze.....maar omdat ik alleen met Mac werk, MOET de toekomstige gps-fietscomuter wel compatible zijn....
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 24 apr 2011 11:26

[quote="joers"]Jammer dat deze nog niet Mac-compatible is....anders zou het voor mij zeker een optie zijn.
Ik overweeg een Garmin Edge 800 of deze.....maar omdat ik alleen met Mac werk, MOET de toekomstige gps-fietscomuter wel compatible zijn....[/quote]

Of incombi met een notebook met Windows?

Ik heb het zelfde probleem met Linux maar heb een duelboot gelukkig, dus kan kiezen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

joers
Forum-lid

joers 24 apr 2011 11:31

Ik wil niks van Windows in huis...;) Dat heb ik afgezworen ;)
Dan zal het de Garmin worden ;)
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

ariejee
Forum-lid

ariejee 25 apr 2011 14:37

Eind mei is echt niet zo ver weg. Zelfs niet voor een Mac-adapt. http://corp.brytonsport.com/products/faqs?lang=en-US

bepe
Forum-lid
Contact

bepe 25 apr 2011 15:28

En wordt er ook een Ipad / Iphone app verwacht?

roeboe
Forum-lid

roeboe 25 apr 2011 20:02

[quote="toktokcity"]Heb de Bryton 50t (complete set voor 208 euro via Ebay, Israel) op mijn fiets gemonteerd, maar vraag me af of ik nu meer heb aan de snelheid via GPS of dat ik de cadansmeter beter kan gebruiken als snelheidsmeter? Je kunt die sensor dus voor twee doelen gebruiken, snelheid en cadans, je moet daar wel een schuifje voor omzetten.

Verder heb ik de montage van de houder mbv twee tyrips aangevuld, omdat ik de computer een beetje teveel vond trillen.[/quote]

Heb je die hier gekregen met de douane?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 apr 2011 21:48

Garmin met een Mac is ook geen goede combi, ben ik vandaag achtergekomen. Basecamp (voor Mac) mist namelijk een aantal essentiële functies die de Windows tegenhanger Mapsource wel heeft. Zo kun je bij het maken van een route de automatisch routering niet tijdelijk uitzetten.

De oplossing is (en deze werkt ook voor Bryton): virtuele Windows machine creëren met bijv. Parallels.

Ik heb Mapsource nu aan de praat op mijn Mac en het werkt feilloos.

toktokcity
Forum-lid

toktokcity 25 apr 2011 23:17

[quote="roeboe"][quote="toktokcity"]Heb de Bryton 50t (complete set voor 208 euro via Ebay, Israel) op mijn fiets gemonteerd, maar vraag me af of ik nu meer heb aan de snelheid via GPS of dat ik de cadansmeter beter kan gebruiken als snelheidsmeter? Je kunt die sensor dus voor twee doelen gebruiken, snelheid en cadans, je moet daar wel een schuifje voor omzetten.

Verder heb ik de montage van de houder mbv twee tyrips aangevuld, omdat ik de computer een beetje teveel vond trillen.[/quote]

Heb je die hier gekregen met de douane?

[/quote]

Ja, geen enkel probleem gehad. Ik vermoed dat Israël een minder hoge prioriteit kent dan de VS en China.

rinke
Forum-lid

rinke 04 mei 2011 10:40

Ik heb zojuist antwoord gekregen van Bryto op een aantal vragen die ik had... Een van de vragen was waarom er geen goede afslag aanduiding is terwijl de functie wel is ingebouwd in je schermmogelijkheden (functie:"meters tot bocht"). De reden dat dit niet kan is omdat de standaard rasterkaarten met OSM werkt. Bryton komt eind deze maand met speciale HD kaarten waarop dit wel mogelijk is. Deze zullen verkrijgbaar zijn bij de e-shop die Bryton hiervoor opent. Hopelijk zijn de kaarten beter betaalbaar dan de Garmin kaarten.
Tevens heeft Bryton nog een aantal updates doorgevoerd waar ik om verzocht had :) Echt geweldig hoe snel ze je input verwerken..

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 04 mei 2011 13:41

Gisteren weer een firmware update, waarvan ik alleen nog niet weet wat er is veranderd. Op de site staat nog steeds de vorige update vermeld.

Plaats reactie