Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 10 mei 2013 20:02

Wat ik niet snap is waarom Sky zo nodig Uran moest opofferen om Wiggins op te wachten: zo is die zijn goede klassement ook kwijt, terwijl ze in de gegeven omstandigheden een schaduwkopman wel kunnen gebruiken, lijkt me... Als ik Uran was, ik zou ziedend zijn! (kan toch niet zijn dat ze daar geen enkel ander mannetje meer hadden zitten?) :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bicycle bandit
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 dec 2012 18:39

bicycle bandit 10 mei 2013 20:19

Ach, voor Uran is geld belangrijker dan sportief succes.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 10 mei 2013 20:28

bicycle bandit schreef:Ach, voor Uran is geld belangrijker dan sportief succes.
Mooi he, van die naam komt ie dus nooit mee af hé
Do not CROSS the road!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 10 mei 2013 20:45

Mja, anderzijds zou ik het toch wel geestig vinden als hij in de bergen ook eens een 'Froomke' doet :mrgreen:

Maar dit lijkt me toch vooral kortzichtig van de ploegleiding...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 mei 2013 21:51

Een erg mooie overwinning van Adam Hansen.

Maar, hij kan niet alleen goed fietsen. Hij is ook een slimme en handige kerel. Zo heeft hij zijn eigen schoenen gemaakt:

http://inrng.com/2013/04/thursday-shorts-5/" onclick="window.open(this.href);return false;


Wel knap, en indien het goed werkt (en daar lijkt het na vandaag wel op) wellicht een revolutie is de fietsschoenenbranche?

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 10 mei 2013 22:27

daniel1975 schreef:@teamorange: Als het lange tijd droog is geweest dan worden wegen spiegelglad, zeker als het heuvelachtig is. Olie, remstof, rubber; spekgladde mix. Ik heb wel soort van medelijden met de profs dit jaar, ze hebben nog niet echt veel ritten met goed weer gehad.
En zou de bandenkeus hier ook een rol gespeeld hebben zoals de commentatoren beweerden of speelt dat geen rol? Ik denk van niet...
Wiggins kan morgen wel wat goedmaken... zoniet dan is het voor hem gedaan, toch spannend....ik hoop dat het zo nog een weekje doorgaat, buiten het weer dan
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 mei 2013 00:06

Dju toch. Wat gemist vandaag dus. Niet dat ik enig renner toewens om te vallen maar dat is ook onderdeel.

Ik zou thuis werken maar moest toch weg. Wellicht een open deur maar is de etappe ergens terug te kijken. Ik ga YouTube wel eens afstruinen.

Tja, dit hoort erbij en geldt voor elke renner. Jammer maar helaas. Beetje geluk moet je wel hebben maar na een droge periode met olie e.d. op het het wegdek en dan regen wordt het spekglad. Lekker filmpje olie day gaat drijven.

Morgen de TT. Ik ga er voor zitten. Blaco moet niet te optimistisch zijn zoals ik in de kranten lees.. Morgen kan een compleet andere dag zijn en in die 55km tijdrit kun je veeeeel meer verliezen dan Wiggo vandaag deedt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2013 07:33

zorroi schreef:Morgen kan een compleet andere dag zijn en in die 55km tijdrit kun je veeeeel meer verliezen dan Wiggo vandaag deedt.
Het kon wel eens een ontnuchterende dag worden.

Over het vallen: het hoort er bij maar ik ben toch van mening dat de keuze voor banden en te snel aan de remmen hangen een belangrijk deel van de oorzaak zijn.

Maar hoe dan ook een mooie eerste week!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2013 09:06

Ontnuchterend voor wie? Kan voor velen zo zijn, incl Wiggo.... RG lijkt er nu eens wél klaar voor te zijn, blijft op de fiets en attent voorin. Naast Wiggo rijden er toch niet echt verl klassementsmannen die serieus uit kunen halen in een TT? Hesjedal?
Less is bore

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 mei 2013 09:46

Hesjedal, Phinney,...?
Bij Wiggins zal het me benieuwen hoe hij de morele tik van gisteren heeft verteerd: geeft dit hem extra grinta, of rijdt hij met dichtgeknepen billen? (aan de start is het nu nog vrij goed weer, maar deze namiddag voorspellen ze opnieuw regen over het parcours)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 mei 2013 10:03

teamorange schreef:
daniel1975 schreef:@teamorange: Als het lange tijd droog is geweest dan worden wegen spiegelglad, zeker als het heuvelachtig is. Olie, remstof, rubber; spekgladde mix. Ik heb wel soort van medelijden met de profs dit jaar, ze hebben nog niet echt veel ritten met goed weer gehad.
En zou de bandenkeus hier ook een rol gespeeld hebben zoals de commentatoren beweerden of speelt dat geen rol? Ik denk van niet...
Wiggins kan morgen wel wat goedmaken... zoniet dan is het voor hem gedaan, toch spannend....ik hoop dat het zo nog een weekje doorgaat, buiten het weer dan
Wat te denken van olijfolie..

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 mei 2013 10:16

Je kan ook overdrijven. Het was glad, maar het gros van de renners zag gewoon kans om in het zadel te blijven zitten en door te koersen. Het is ook niet dat Wiggins alleen gisteren een morele tik heeft gehad, dit is ondertussen al de derde tik op rij. Ik ben heel nieuwsgierig naar de TT van vandaag, vanavond weten we of het drie incidenten waren of dat hij gewoon niet in vorm is en een kruis over de Giro kan zetten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie