Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 30 dec 2012 12:03

Startgelden van de renners zullen ook wel deels betaald worden door de inkomsten op bier (en andere versnaperingen). Snap dus wel dat drankverkoop niet aan banden wordt gelegd. Is uiteindelijk ook niet goed voor de inkomsten van de renners.

teamorange
Forum-lid

teamorange 30 dec 2012 12:21

amclassic-fan schreef:Ik blijf het toch maar vreemd vinden dat alcohol misbruik zo geaccepteerd wordt. Als er 20.000 man coke staat te snuiven was de wereld te klein geweest. Ik heb er echt geen probleem mee als er een pintje wordt gedronken, maar iedere cross die ik zie, zie je ook toeschouwers die 's middags al knetter lam zijn... Wordt de boel zo nu en dan nog ontsierd doordat iedereen z'n afval maar uit z'n handen moet laten vallen. Dit jaar was de Kemmel wat dat betreft wel een diepte punt, delen van het parcours waren helemaal bezaaid met plastic bekers.

Het zal wel iets voor een deel van de Vlamingen zijn. Waar blijven ze eigenlijk na P-R, hebben ze dan een zomer slaap?
Zelf drink ik niet en op mijn 18de ben ik zwaar aangereden door een dronken autobestuurder...dus accepteren doe ik nu niet echt...maar ik vind dat alles een beetje wordt opgeblazen;
En waarom je nu ineens over Parijs Roubaix begint :?: en de Vlamingen. 't is een veldrit topic
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 dec 2012 12:34

Dat zal zijn omdat de sfeer op bijvoorbeeld Carrefour de L'Arbre tijdens Parijs Roubaix dezelfde kant op gaat. Het is niet voor niets dat de Franse politie daar de laatste jaren strenge maatregelen heeft getroffen.

Het is prima wanneer supporters een pintje drinken langs de kant. Maar als mensen zichzelf niet meer in de hand hebben gaat het de verkeerde kant op. Er moet respect zijn voor de renners. Met bier gooien past wat mij betreft niet in dat plaatje. Daar zal iedereen het toch over eens zijn neem ik aan.

funlovinbiker
Forum-lid

funlovinbiker 30 dec 2012 16:25

Weet iemand of de veldrit in Diegem ook per livestream te volgen is? TV zender Vier kan ik niet ontvangen.

spiritwetteren
Forum-lid

spiritwetteren 30 dec 2012 16:27

Op Sports-live

http://sports-livez.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door spiritwetteren op 30 dec 2012 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 30 dec 2012 16:47

Of hier.

Uitzending begint om 17.00 uur. Wedstrijd wordt in het donker gereden.

funlovinbiker
Forum-lid

funlovinbiker 30 dec 2012 17:31

Ah bedankt voor de reacties

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 01 jan 2013 21:14

Voor wat het waaed is en deze namiddag gehoord tijdens de uitzending van de "grote prijs Nys" te Baal (zonder een zieke Nys): In de jeugdreeksen was de uitslag van een WK: 1 Pauwels, 2 Stybar en 4 Kulhavy , de huidige beste mountainbiker ter wereld.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

NoChain
Forum-lid

NoChain 01 jan 2013 22:20

fiedoo schreef:Voor wat het waaed is en deze namiddag gehoord tijdens de uitzending van de "grote prijs Nys" te Baal (zonder een zieke Nys): In de jeugdreeksen was de uitslag van een WK: 1 Pauwels, 2 Stybar en 4 Kulhavy , de huidige beste mountainbiker ter wereld.
Stybar was 3e. Kuzniak was 2e, die toen Pauwels dat seizoen heel geregeld klopte. Andy Schleck was toen 35e, voor wat het waard is :).

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jan 2013 07:55

'k heb het maar van de commentaar van Michel Wuyts, ik zoek het nog heel binnenkort eens op. Als opwarmertje toch al dit:

2011/ Leuke naam in het deelnemersveld van Leuven was die van Jaroslav Kulhavy. Geen topper in het veldritwereldje, maar wel flink op weg om een legende te worden in de mountainbikesport. Met het WK, EK en de Wereldbeker won de landgenoot en vriend van Zdenek Stybar vorig seizoen in die sport zowat alles wat er te winnen viel.
Zijn avontuur op de veldritfiets in Leuven viel echter niet al te best uit voor Kulhavy, die nog enkele kilo’s te veel meezeult en niet verder geraakte dan een 25ste plek. “Het was heel zwaar. Ik ben niet gewend om nu te fietsen, hé”, klonk het aan de microfoon van Cyclo-cross.info. “In de modder was het way fast en way hard voor me. Veel te snel…”
“Toch houd ik een voldaan gevoel over aan deze wedstrijd. Het was een goeie test voor het Tsjechisch veldritkampioenschap.” Daarin deed Kulhavy het in het verleden al behoorlijk.
Jaroslav Kulhavy: “Op de weg koersen is een droom”
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 06 jan 2013 20:19

Na de modder van de laatste weken vanmiddag een racebaan en voorjaarsweer in Rome.

Nijs verspeelt zijn klassement. :(

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 jan 2013 21:38

walterg schreef:Na de modder van de laatste weken vanmiddag een racebaan en voorjaarsweer in Rome.

Nijs verspeelt zijn klassement. :(
En dankzij de pech van Vantornout is het klassement toch minder spannend dan het zou kunnen zijn. Ook heel jammer dat van der Haar is gevallen, die had hier zomaar podium kunnen rijden.
Gelukkig hebben we Vos en van der Poel nog...
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie