Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2012 09:07

scepticus schreef:
De verhalen over de Marmotte gaan natuurlijk ook over de drukte, de daalcapaciteiten van bepaalde deelnemers etc.
Die componenten zijn bij alle andere grote cyclo's exact hetzelfde :mrgreen:
Sterker nog: bij bijv de DM is het nog veel erger. Doordat de mensen die het kleinste rondje fietsen gewoon voorin mogen starten wordt er op de Campalongo helemaal een chaos gecreerd. Ze zouden er daar echt goed aan doen om de kortste afstand in het laatste vak te zetten.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2012 10:31

Of nog beter, gewoon 3 uur later laten starten. Toch nergens goed voor dat je voor 50 km fietsen zo vroeg je bed uit moet.

Het zou wel fijn zijn als bij cyclo's de beste renners gewoon in het 1e vak zouden staan zonder geklier wat het nu is. Bij DM moet je 1e een jaar langs komen om een tijd te rijden (die volledig verklierd wordt door de extreme drukte op het Sella rondje). Bij veel cyclo's gaat het mis omdat iedereen die goud gehaald heeft in het verleden vooraan mag staan, ook 50+'ers die er een uur langer over hebben gedaan dan de snelste. Dat laatste is echt geen schande, maar het is nergens goed voor dat die personen vooraan staan. Bij mtb marathons staan de licentiehouders gewoon vooraan en dat is wel zo handig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 dec 2012 10:46

amclassic-fan schreef:Of nog beter, gewoon 3 uur later laten starten. Toch nergens goed voor dat je voor 50 km fietsen zo vroeg je bed uit moet.

Het zou wel fijn zijn als bij cyclo's de beste renners gewoon in het 1e vak zouden staan zonder geklier wat het nu is. Bij DM moet je 1e een jaar langs komen om een tijd te rijden (die volledig verklierd wordt door de extreme drukte op het Sella rondje). Bij veel cyclo's gaat het mis omdat iedereen die goud gehaald heeft in het verleden vooraan mag staan, ook 50+'ers die er een uur langer over hebben gedaan dan de snelste. Dat laatste is echt geen schande, maar het is nergens goed voor dat die personen vooraan staan. Bij mtb marathons staan de licentiehouders gewoon vooraan en dat is wel zo handig.
Dat eerste kan niet want dan moeten ze het parcours nog langer vrij gaan houden en daar zullen ze in Val Gardena en Val di Fassa niet zo blij mee zijn denk ik.

Verder hoeft niemand mee te doen, je weet van te voren hoe het werkt. Als je dat niet wilt gewoon een andere rit uitkiezen zoals Amclassic ook al tig keer heeft aangegeven. Hoef je het excuus van een langzamere tijd ook niet op langzamere deelnemers te gooien ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2012 10:53

Een week voor of na de DM sluiten ze het rondje ook de hele dag af op Sella Bikeday, dus dan moet je tijdens de DM ook wel kunnen. Maar als ze in het laatste startvak gezet worden zoals Daniël suggereerde zou de file al aanzienlijk minder zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 dec 2012 11:12

amclassic-fan schreef:Een week voor of na de DM sluiten ze het rondje ook de hele dag af op Sella Bikeday, dus dan moet je tijdens de DM ook wel kunnen. Maar als ze in het laatste startvak gezet worden zoals Daniël suggereerde zou de file al aanzienlijk minder zijn.
Zou idd mooi zijn maar zolang mensen onderweg de keuze hebben om hun afstand te bepalen wordt dat ook lastig denk ik. Je schrijft niet in voor een afstand.
Trouwens juist omdat de week ervoor ook al alles is afgesloten is de kans juist kleiner dat ze dat een week erna weer gaan doen (denk ik).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2012 11:14

De korte-afstanders als laatste laten starten betekent dat de weg maximaal een uurtje langer dicht blijft. Waarschijnlijk minder. Nu starten er ook mensen voor het Sella rondje in het laatste vak en daar wachten ze voor het grootste deel ook op. Ik heb in 2007 letterlijk achter afstappers gestaan omdat ze de Campalongo niet opkwamen..... :roll:
Als je met het inschrijven al zou moeten kiezen of je voor de 138km gaat of niet dan kun je al een aardige selectie maken.
Maar goed, het gaat bij de DM organisatie volgens mij niet om het sportieve element, maar om het commercieel-toeristische. Dat is hun goed recht, maar ook wel beetje jammer.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27876
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2012 11:16

Ach die korte afstand moeten ze gewoon afschaffen. Mensen die niet kunnen skiën moeten ook niet van de zwarte piste gaan, simpel zat.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 dec 2012 11:22

daniel1975 schreef:De korte-afstanders als laatste laten starten betekent dat de weg maximaal een uurtje langer dicht blijft. Waarschijnlijk minder. Nu starten er ook mensen voor het Sella rondje in het laatste vak en daar wachten ze voor het grootste deel ook op. Ik heb in 2007 letterlijk achter afstappers gestaan omdat ze de Campalongo niet opkwamen..... :roll:
Als je met het inschrijven al zou moeten kiezen of je voor de 138km gaat of niet dan kun je al een aardige selectie maken.
Maar goed, het gaat bij de DM organisatie volgens mij niet om het sportieve element, maar om het commercieel-toeristische. Dat is hun goed recht, maar ook wel beetje jammer.
Keuze bij het inschrijjven helpt ook niet vooral niet bij Nederlanders. Gaat iedereen opgeven dat ze de lange rijden om maar zoveel mogelijk vooraan te staan. Het waarom is me dan een raadsel. Zie je ook bij het lopen: vorig jaar 7Heuvelenloop gedaan. Moet je een finish tijd opgeven. Ik geef een reele tijd op en haal duizenden lopers in die nauwelijks vooruitkomen. Tja die geven dan een snellere tijd om een paar startvakken meer vooraan te staan.
Mbt de Dolomieten Marathon is er maar 1 oplossing als je het "gedoe"niet wilt: niet meedoen en in september gewoon de Dolomieten Classic gaan rijden ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2012 11:31

pinarello schreef:n in september gewoon de Dolomieten Classic gaan rijden ;)
Hilarisch; niet 1 Nederlander in de GF uitslag :lol:
Less is bore

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 03 dec 2012 11:33

havana schreef:Ach die korte afstand moeten ze gewoon afschaffen. Mensen die niet kunnen skiën moeten ook niet van de zwarte piste gaan, simpel zat.
Zin 1: eens. Dat rondje kun je ook op de Sella Bike Day rijden. Zonder verkeer.
Zin 2: ook eens. :mrgreen:

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 03 dec 2012 11:37

daniel1975 schreef:
pinarello schreef:n in september gewoon de Dolomieten Classic gaan rijden ;)
Hilarisch; niet 1 Nederlander in de GF uitslag :lol:
Dat zegt toch genoeg!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39545
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2012 11:55

havana schreef:Ach die korte afstand moeten ze gewoon afschaffen. Mensen die niet kunnen skiën moeten ook niet van de zwarte piste gaan, simpel zat.
Ik dacht het, jij zegt het :lol:
Less is bore

Plaats reactie