Wielerseizoen 2013
Heel 2011: 2x Boonen, 2x Marc de Maar, 1x Steegmans, 1x Chavanel = 6fiedoo schreef:Timo, QS heeft in 2013 14 overwinningen behaald waarvan 10 op naam van Cavendish en Martin ( die in 2011 geen deel uit maakten van QS) + de veldrijdertitel van Stybar in Tsjechie = 11. Je bent anders zo gedocumenteerd en op de hoogte van alles dit moet je toch ook weten.timo2.0 schreef:Het moet een geruststellende gedachte zijn voor Lefevre en Ibarguren dat de ploeg nu al meer overwinningen binnen heeft dan in heel 2011 (zelfs al bijna tweemaal zoveel)
kkoord als je met (min of meer ) aanneembare beschuldigingen komt maar dit is gewoon "vuilspuiterij.
Nu al in 2013: 6x Cavendish, 3x Martin, 1x Stybar, 2x Vandewalle, 1x Chavanel, 1x TTT = 14
Cavendish heeft nu overigens al zesmaal zoveel overwinningen als in de zelfde periode in 2011 en tweemaal zoveel is in de zelfde periode in 2012 (toen hij voor Team Sky reed), maar dit terzijde
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
'k ga terug geen welles nietes spelletje beginnen maar : 2012: 3e en 5e etappe Ronde van Qatar
Kuurne-Brussel-Kuurne, 2e etappe Tirreno-Adriatico
2009: 4e en 6e etappe Ronde van Qatar, 4e en 5e etappe Ronde van Californië, 7e etappe Tirreno-Adriatico , Milaan-San Remo.
't zou ook kunnen dat het programma zodanig is dat hij nu al meer wedstrijden gereden heeft dan andere jaren , deze tijd. En was het niet in 2011 dat Cav zo dik als een ton stond in het voorjaar?
Als je nu zelfs al een Cav die wint in de spurt en misschien zelfs Tony Martin die een tijdrit wint enkel aan een bepaalde ploeg en dr. gaat linken , dan mag het wielrennen wel stoppen voor jou?
2009: 4e en 6e etappe Ronde van Qatar, 4e en 5e etappe Ronde van Californië, 7e etappe Tirreno-Adriatico , Milaan-San Remo.
't zou ook kunnen dat het programma zodanig is dat hij nu al meer wedstrijden gereden heeft dan andere jaren , deze tijd. En was het niet in 2011 dat Cav zo dik als een ton stond in het voorjaar?
Als je nu zelfs al een Cav die wint in de spurt en misschien zelfs Tony Martin die een tijdrit wint enkel aan een bepaalde ploeg en dr. gaat linken , dan mag het wielrennen wel stoppen voor jou?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Fiedoo, ik vind het bewonderingswaardig dat je nog steeds probeert om dit topic te redden van het populistisch gezwans van bepaalde leden.fiedoo schreef:'k ga terug geen welles nietes spelletje beginnen maar : 2012: 3e en 5e etappe Ronde van Qatar
Als men van mening is dat Cavendish zijn seizoensbegin onverklaarbaar veel beter is dan andere jaren dan heeft men oogkleppen op.
Zelf had ik verwacht dat hij intussen al veel meer zou gewonnen hebben. Zou dat hem daarom verdacht maken? Nee toch?
Hij is al jaren de snelste spurter ter wereld.
Hetzelfde kan gezegd worden van Martin wat betreft het tijdrijden.
Als men toch wilt kappen op het wielrennen, wees dan consequent en pik er niet 1 ploeg uit omwille van persoonlijke afkeer.
Maar leg mij dan eens uit waarom ze bij QS José Ibarguren aannemen in de medische staf? Om pleisters te plakken?jopie49 schreef:Fiedoo, ik vind het bewonderingswaardig dat je nog steeds probeert om dit topic te redden van het populistisch gezwans van bepaalde leden.fiedoo schreef:'k ga terug geen welles nietes spelletje beginnen maar : 2012: 3e en 5e etappe Ronde van Qatar
Als men van mening is dat Cavendish zijn seizoensbegin onverklaarbaar veel beter is dan andere jaren dan heeft men oogkleppen op.
Zelf had ik verwacht dat hij intussen al veel meer zou gewonnen hebben. Zou dat hem daarom verdacht maken? Nee toch?
Als men toch wilt kappen op het wielrennen, wees dan consequent en pik er niet 1 ploeg uit omwille van persoonlijke afkeer.
Ben wel met je eens dat het nog wat vroeg is om echt conclusies te trekken mbt behaalde resultaten maar we zullen het na de voorjaarsklassiekers eens evalueren.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik ben het helemaal met je eens dat het aannemen van Ibarguren een slechte zet is voor de geloofwaardigheid van de ploeg.mrcoffee schreef:Maar leg mij dan eens uit waarom ze bij QS José Ibarguren aannemen in de medische staf? Om pleisters te plakken?jopie49 schreef:Fiedoo, ik vind het bewonderingswaardig dat je nog steeds probeert om dit topic te redden van het populistisch gezwans van bepaalde leden.fiedoo schreef:'k ga terug geen welles nietes spelletje beginnen maar : 2012: 3e en 5e etappe Ronde van Qatar
Ben wel met je eens dat het nog wat vroeg is om echt conclusies te trekken mbt behaalde resultaten maar we zullen het na de voorjaarsklassiekers eens evalueren.
Maar ik vind niet dat de prestaties van QS-renners die al bij de ploeg zaten voor het aantrekken van Ibarguren onverklaarbaar zijn verbeterd sinds zijn aanwezigheid.
De helft van de ploeg is vernieuwd sinds 2011 en bij die nieuwkomers zitten toppers als Martin en Cavendish die enkel haalbaar bleken door de financiële injectie van Bakala.
Het gaat imo te ver om op basis van het aantrekken van een verdachte dokter alle prestaties van een team als verdacht te bestempelen.
Enkele pagina's geleden kwam ik nog uit op de al dan niet vermeende betrokkenheid van dokter Dion van Bommel bij het dopinggebruik in de Raboploeg.
Die dokter is tot op heden nog steeds in dienst van Blanco -> indien men consequent is moet men de prestaties van Blanco dit jaar door dezelfde bril bekijken als de prestaties van Quickstep.
Maar dat mis ik op dit forum.
-
- Forum-lid
In 2010 wint Gilbert onder begeleiding van Ibarguren alles waar hij zijn zinnen op zet.
Dezelfde Ibarguren verhuist naar OPQS en in 2012 rijden ze iedereen naar de vaantjes in het voorjaar.
Dus enige argwaan lijkt me wel op zijn plaats. Hoewel ik mijn hand in het vuur durf te steken dat er bij OPQS "iets" gebeurd wat niet door de beugel kan, geldt bij mij nog altijd de oude wielerwet; "niet gepakt is niet genomen", hoe naïef dit ook mag zijn heden ten dagen.
Dezelfde Ibarguren verhuist naar OPQS en in 2012 rijden ze iedereen naar de vaantjes in het voorjaar.
Dus enige argwaan lijkt me wel op zijn plaats. Hoewel ik mijn hand in het vuur durf te steken dat er bij OPQS "iets" gebeurd wat niet door de beugel kan, geldt bij mij nog altijd de oude wielerwet; "niet gepakt is niet genomen", hoe naïef dit ook mag zijn heden ten dagen.
wat je zegt, is nog voor redetwisten vatbaar, maar vind jij nu ook dat een paar spurtoverwinningen van Cav en tijdritoverwinningen van Tony Martin abnormaal zijn?Danman1980 schreef:In 2010 wint Gilbert onder begeleiding van Ibarguren alles waar hij zijn zinnen op zet.
En ik ga hier niet terug een 'dopingtopic " beginnen ( zie voor uw opmerkingen een paar blz op het dopingtopic).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Zeg kunnen jullie geen eigen topic gaan oprichten over QS - Ibarguren ipv voor de -tigste keer deze discussie hier of in het dopingtopic te gaan voeren. We weten het nu wel zo'n beetje en jullie wijken toch geen mm van je eigen standpunt af, hoe hard je de ander ook probeert te overtuigen...
Grappig dat mensen allerlei conclusies trekken over verdacht of niet verdachte renners als ik de simpele vaststelling van een feit post: QS heeft nu al meer overwinningen geboekt dan in heel 2011. Moeten Lefevre en Ibarguren daar dan niet blij mee zijn?
fietsen doe ik net als een prof,
Een simpele vaststelling met een subtiele verwijzing, wetende wat je er mee wil bereiken , dit hoef je niet grappig te vinden, je moet je zelfs een beetje geprezen voelen dat je zo hoog ingeschat wordt met je posts.timo2.0 schreef:Grappig dat mensen allerlei conclusies trekken over verdacht of niet verdachte renners als ik de simpele vaststelling van een feit post: QS heeft nu al meer overwinningen geboekt dan in heel 2011. Moeten Lefevre en Ibarguren daar dan niet blij mee zijn?
-
- Forum-lid
Nee ik vind de overwinningen van Cav en Martin niet abnormaal, mijn argwaan omtrent OPQS heeft dan ook meer met vorig voorjaar te maken dan met dit jaar (tot nog toe)fiedoo schreef:wat je zegt, is nog voor redetwisten vatbaar, maar vind jij nu ook dat een paar spurtoverwinningen van Cav en tijdritoverwinningen van Tony Martin abnormaal zijn?
En ik ga hier niet terug een 'dopingtopic " beginnen ( zie voor uw opmerkingen een paar blz op het dopingtopic).
Wat wel duidelijk wordt is dat de 2 onderwerpen van Koers en doping dusdanig met elkaar verweven zijn dat ze nauwelijks los van elkaar te zien zijn. De komende periode zal elke buitengewone prestatie als "verdacht" worden beschouwt, soit.
Koers = Koers. Ik heb genoten van Indurain, Pantani, Armstrong, Museeuw in het verleden. En die mooie momenten zijn in mijn geheugen onuitwisbaar, hoe deze dan ook tot stand gekomen mogen zijn. Ik hoop ook dit jaar weer vele mooie koersen te mogen zien en wie er dan over 10 jaar in de boeken staat als winnaar kan me gestolen worden.