Agressie in het verkeer
Ik moet zeggen dat er wel heel erg veel wordt gegeneraliseerd in dit topic. Ik herken mij namelijk niet in de wielrenner die de verkeersregels aan zijn laars lapt, maar ik ken ze die het wel doen. Ik kom ook voldoende scholieren tegen die de verkeersregels aan hun laars lappen, maar ook voldoende die dat niet doen.
De volgende uitspraak hoorde ik eens, maar is niet van mij en ik sta er dan ook niet achter, maar je zou de achterliggende gedachte wel op deze hele discussie kunnen loslaten: Niet elke allochtoon is een crimineel, maar elke crimineel is wel een allochtoon.
De volgende uitspraak hoorde ik eens, maar is niet van mij en ik sta er dan ook niet achter, maar je zou de achterliggende gedachte wel op deze hele discussie kunnen loslaten: Niet elke allochtoon is een crimineel, maar elke crimineel is wel een allochtoon.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
en het vuurtje wordt weer aangewakkerd...
erg triest dat dit ongeluk zo heeft moeten eindigen, het gehele verhaal zullen we waarschijnlijk wel nooit te weten komen, maar goed dat zal niemand en hierdoor zullen er opnieuw weer vooroordelen gevormd worden over de wielrenner in het algemeen
de hetze tegen de wielrennners wordt al doorgezet door oa geenstijl.nlOISTERWIJK - Een 78-jarige vrouw uit Best is maandag overleden nadat ze op haar fiets tegen een wielrenner botste. Een groepje wielrenners passeerde de vrouw op de Logtsebaan bij Oisterwijk, maar de laatste wielrenner kwam met haar in botsing.
De vrouw viel en werd gewond naar het Elizabeth Ziekenhuis vervoerd. Daar overleed ze even voor het middaguur aan haar verwondingen.
Onderzoek
De politie onderzoekt het ongeluk en neemt verklaringen op van de betrokken wielrenners. Vooralsnog is de veroorzaker van het ongeval geen verdachte, aldus een woordvoerder.
door dit soort vorm van berichtgeving door de vrije media in nederland krijg je natuurlijk ook alleen maar meer en meer onbegrip voor de wielrenners op de weg en is agressie tegen ons nu straks gewoon normaal doordat er nu verdorie al doden vallen...Op de Logtsebaan in Oirschot is een 78-jarige vrouw aangereden door een wielrenner. In het ziekenhuis is ze overleden aan haar verwondingen. Ben je lekker als bejaarde je zelf fit aan het pedalen door de prachtige natuur tussen Oisterwijk en Boxtel. Patsboem! Wielrenterrorist in je nek. Hoe die er uit zien? Nou zo en zo. Lijkt ons echt een klotemanier om te gaan: door een arrogante, egoïstische carbonfietsmeneer die vindt dat als hij met zijn sportleggingmaatjes passeert, iedereen maar moet bermduiken. Fietspaddicators zijn het. Zichzelf overschattend pinarellotuig. Van die amateur Zoetemelkjes die beginnen te schelden, vloeken en spugen als andere mensen zich opwerpen als barrières in hun kneuzenetappes. Alsof het een schande is voor normale fietsers om zich om op de openbare weg te begeven als een paar verlepte veertigers bezig zijn met hun tandwielhobby in te strakke wielrenkleding. Dat het een privilege is om gebruik te mogen maken van de fietspaden als al die megalomane Koga-Miyata Koninkjes aan het hardfietsen zijn. Levensgevaarlijke gekken zijn het, wat zich nu maar meer bewijst. Niet zelden babyboomers en steevast Bert Wagendorp-lezers. Wanneer gaan die fietsmoordenaars eens inzien dat niet de normale fietsers, maar zij de parasieten zijn die zich dienen aan te passen aan de omstandigheden? Want we kunnen moeilijk van 78-jarige omaatjes verwachten dat ze een kudde racende onderknuppels makkelijk ontwijkt. Het is dan ook maar goed dat de politie de veroorzaker van het ongeval vooralsnog niet als verdachte ziet. Ongestraft bejaarden doodrijden, op een racefiets mag het. Er is een reden waarom amateurrallycoureurs en aspirant Formule 1-rijders hun hobby niet mogen uitoefenen op de openbare weg. Misschien moeten we die reden maar als argument gaan gebruiken om wielrenners van het fietspad te verbannen richting een gesloten circuit.
erg triest dat dit ongeluk zo heeft moeten eindigen, het gehele verhaal zullen we waarschijnlijk wel nooit te weten komen, maar goed dat zal niemand en hierdoor zullen er opnieuw weer vooroordelen gevormd worden over de wielrenner in het algemeen
Bij bejaarden en kinderen jonger dan 12 jaar ben ik uiterst voorzichtig en passeer ik met aangepaste snelheid.
Ik word wel heel verdrietig van die tieners die totaal van de wereld rond het fietspad zwalken omdat ze druk aan het e-mailen zijn. Dan nog te wijgen over de e-bikes met veel te brede sturen en ja.... deze worden veel door bejaarden bereden maar vooral de oversized dertigers vormen een groot gevaar voor de gemiddelde wielertoerist.
Apart fenomeen is overigens dat sinds mijn fietsbel niet meer werkt dit jaar, ik veel minder bijnabotsingen heb. Bel gaf bij mij blijkbaar een vals gevoel van veiligheid.
Ik word wel heel verdrietig van die tieners die totaal van de wereld rond het fietspad zwalken omdat ze druk aan het e-mailen zijn. Dan nog te wijgen over de e-bikes met veel te brede sturen en ja.... deze worden veel door bejaarden bereden maar vooral de oversized dertigers vormen een groot gevaar voor de gemiddelde wielertoerist.
Apart fenomeen is overigens dat sinds mijn fietsbel niet meer werkt dit jaar, ik veel minder bijnabotsingen heb. Bel gaf bij mij blijkbaar een vals gevoel van veiligheid.
Ik fietste gisteren door Drenthe, en ik heb het idee dat daar meer ouderen fietsen dan elders. In ieder geval merkte ik dat als ik belde dat ik er aankwam, de eerste reactie telkens was: achterom kijken met het bijbehorende zwalken! Waarom nou toch?? Het betrof telkens mensen die met z'n tweeën naast elkaar fietsten. Als je dan toch een fietsbel achter je hoort, waarom zou je dan in vredesnaam omkijken? De boodschap lijkt me vrij duidelijk! Even iets aan de kant, het liefst achter elkaar rijden, en dan is er niks aan de hand.
Ik rijd voorzichtig en knijp in de remmen bij het passeren, maar het gevaar zat hem veel vaker in die omkijk-actie en gezwabber. Die mensen vallen al van hun fiets, voordat ik er aankwam.
Ook had niemand van die oudjes een helm op, ook niet als op de elektrische fiets zaten...
Ik rijd voorzichtig en knijp in de remmen bij het passeren, maar het gevaar zat hem veel vaker in die omkijk-actie en gezwabber. Die mensen vallen al van hun fiets, voordat ik er aankwam.
Ook had niemand van die oudjes een helm op, ook niet als op de elektrische fiets zaten...
Kwam laatst een fietsende 'tiener' tegen, aan het e-mailen/sms'en/actief op Facebook of wat dan ook, die al fietsend de hond aan het uitlaten was. Bijkomstig feit was dat ze tegen de zon inreed én aan de verkeerde kant van de weg reed. Mevrouw had zelfs moeite/geen zin om de hond strakker aan te lijnen toen ze eindelijk doorhad dat ik eraan kwamFocus schreef: (...) Ik word wel heel verdrietig van die tieners die totaal van de wereld rond het fietspad zwalken omdat ze druk aan het e-mailen zijn. Dan nog te wijgen over de e-bikes met veel te brede sturen en .
Addict R1
-
- Forum-lid HC
Het is heel apart, als ik op mijn stadfiest met mijn zoontje van 3 fiets, dan kan ik alle verkeersregels negeren, iedereen die je voorlaat, niemand die toetert of wat zeg.
Zit ik op de racefiets, bij het minste gerinste toeteren of roepen vol doorrijden.
Zit ik op de racefiets, bij het minste gerinste toeteren of roepen vol doorrijden.
-
- Forum-lid
Tips om overlast te vermijden:
1. Fiets niet als het mooi weer is.
2. Fiets op de home-trainer
3. Fiets s'nachts
4. Fiets niet
5. Monteer een bazooka op je fiets
6. Fiets op de maan
7. .........
Nee, zonder gekkigheid. Ik erger me ook aan andere weggebruikers. Mensen (jong en oud) die naast elkaar fietsen. Mensen die achterom kijken als je belt/roept/fluit/zing....en dan vervolgens gaan zwalken. Wandelaars op fietspaden. Groepen wielrenners.
Maar ik probeer mezelf iedere keer voor te houden dat je beter de eer aan jezelf kan houden. Niet het probleem gaan opzoeken door bijdehand te gaan doen of agressief te worden.
Alhoewel ik één keer wel bijna door het lint ging toen er een plaatselijke club een loop-wedstrijd had op de openbare wegen en één van de verkeersbegeleider voor zo'n hardloop groep het verkeer regelde. Deze maande de fietser hun snelheid aan te passen. Ik deed dat en fietste toen met een gematigde snelheid op de andere weghelft van het fietspad (was tweerichtingsverkeer) en die begeleider mij vervolgens bijna van mijn fiets afsloeg. Ik ging verhaal halen bij de man en vervolgens had ik het gedaan. Kreeg toen van een verstandige hardloper de mededeling de man maar met rust te laten omdat de beste man zojuist zijn vrouw aan kanker had verloren en nogal overspannen was?!?!? Ik dacht bij mezelf.....laat die man dan lekker op de club! De finishlijn poetsen ofzo!??!!! Zucht!
1. Fiets niet als het mooi weer is.
2. Fiets op de home-trainer
3. Fiets s'nachts
4. Fiets niet
5. Monteer een bazooka op je fiets
6. Fiets op de maan
7. .........
Nee, zonder gekkigheid. Ik erger me ook aan andere weggebruikers. Mensen (jong en oud) die naast elkaar fietsen. Mensen die achterom kijken als je belt/roept/fluit/zing....en dan vervolgens gaan zwalken. Wandelaars op fietspaden. Groepen wielrenners.
Maar ik probeer mezelf iedere keer voor te houden dat je beter de eer aan jezelf kan houden. Niet het probleem gaan opzoeken door bijdehand te gaan doen of agressief te worden.
Alhoewel ik één keer wel bijna door het lint ging toen er een plaatselijke club een loop-wedstrijd had op de openbare wegen en één van de verkeersbegeleider voor zo'n hardloop groep het verkeer regelde. Deze maande de fietser hun snelheid aan te passen. Ik deed dat en fietste toen met een gematigde snelheid op de andere weghelft van het fietspad (was tweerichtingsverkeer) en die begeleider mij vervolgens bijna van mijn fiets afsloeg. Ik ging verhaal halen bij de man en vervolgens had ik het gedaan. Kreeg toen van een verstandige hardloper de mededeling de man maar met rust te laten omdat de beste man zojuist zijn vrouw aan kanker had verloren en nogal overspannen was?!?!? Ik dacht bij mezelf.....laat die man dan lekker op de club! De finishlijn poetsen ofzo!??!!! Zucht!
- ridefreeordie
- Forum-lid
Dat is, hoe raar ook, nu eenmaal een gegeven. Op tijd aan de bel trekken dus, mensen moeten wel tijd krijgen om te reageren, en (inderdaad) in de remmen knijpen en op gepaste snelheid er langs.knutmo schreef:Ik fietste gisteren door Drenthe, en ik heb het idee dat daar meer ouderen fietsen dan elders. In ieder geval merkte ik dat als ik belde dat ik er aankwam, de eerste reactie telkens was: achterom kijken met het bijbehorende zwalken! Waarom nou toch?? Het betrof telkens mensen die met z'n tweeën naast elkaar fietsten. Als je dan toch een fietsbel achter je hoort, waarom zou je dan in vredesnaam omkijken? De boodschap lijkt me vrij duidelijk! Even iets aan de kant, het liefst achter elkaar rijden, en dan is er niks aan de hand
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
-
- Forum-lid HC
Gewoon full carbon wielen kopen, stevig remmen levert zoveel gepiep op dat zelfs de meest dove bejaarde in no time volledig rechts rijdt. Geluid werk echt tien keer beter als een bel en iedereen is acuut bij de les......
Ik heb geen bel, maar iedere fietser of voetganger die ik wil passeren reageert op het ratelen van een Campa naaf als je even ophoudt met trappen. Eventueel een vriendelijk "pardon" en altijd tijdens het passeren een even vriendelijk "dank u". En als het druk is, veel tragere fietsers, dan gewoon niet zo hard fietsen. Op de honderd fietsers is er altijd wel één of twee die meent je iets te moeten toesnauwen maar dat boeit me echt niet. Verder niet veel last van het negatieve imago dat "wielrenners" (zo heet voor de rest van Nederland alles en iedereen op een racefiets) hoewel dat imago in een aantal gevallen gewoon terecht is: de breed over de weg uitgewaaierde, stoplicht negerende, schreeuwerige, egocentrische gedrag van toergroepen die zich renners wanen is bekend en dit verpest het voor de welwillende meerderheid die ook op een fiets met een krom stuur rijdt en zich wel weet te gedragen. Maar dat is een verschijnsel dat je niet alleen bij fietsen ziet, sommige populisten varen zelfs wel bij dit eeuwenoude principe.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Twee keer kort bellen, vrijloopnaaf laten ratelen en dankje zeggen als je voorbij komt. Geen probleem met 99%'van de mensen die ik passeer. Overige 1% maken zich toch wel druk om alles en iedereen.
Probleem zit niet in individuen maar in de grote groepen. Snelheidsverschillen zijn veel te groot met rest van het verkeer en het is moeilijker om met heel de groep even bij te remmen. Het is over het algemeen de schrik reactie van de mensen die de irritaties geeft.
Probleem zit niet in individuen maar in de grote groepen. Snelheidsverschillen zijn veel te groot met rest van het verkeer en het is moeilijker om met heel de groep even bij te remmen. Het is over het algemeen de schrik reactie van de mensen die de irritaties geeft.
Twitter: @rbruijns