Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2013

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 14 sep 2013 19:48

Het sprookje van Horner!

Mooi stukje wielrennen was het weer vandaag maar dit was toch echt niet te geloven.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 14 sep 2013 19:54

Zelden zo'n prachtige strijd gezien. Respect voor de ouderdom :-)
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 14 sep 2013 21:51

Ja erg mooi om te zien, en tevens een prachtig statement naar het tegenwoordig maar meteen afschrijven van iedereen ouder dan 30,35 en helemaal 40. Zelfs in de sport hoeft dat dus niet.
Veni. Vidi. Fietsie.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 14 sep 2013 21:55

Die stijgingspercentages, gewoon niet normaal.....net zoals het publiek op sommige plekken :?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 14 sep 2013 22:06

Voor de ouderen onder ons: ik vind Horner wat weg hebben van Fantomas maar dan niet groen.
Afbeelding

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 15 sep 2013 06:44

plantagenet schreef:Die stijgingspercentages, gewoon niet normaal.....net zoals het publiek op sommige plekken :?
De vraag is of het echt wel publiek is of een stel gasten die met hun kop ( nog lelijk ook) op tv willen.
Hoelang zal het nog goed gaan ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2013 08:00

Hoe lang zal hij van zijn overwinning mogen genieten is meer mijn vraag?
Tenzij Spanje nog een doofpot over heeft....
Less is bore

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 sep 2013 11:08

daniel1975 schreef:Hoe lang zal hij van zijn overwinning mogen genieten is meer mijn vraag?
Als ik me dat bij iedere mooie overwinning van wie dan ook af zou moeten vragen blijft er weinig moois meer over aan het wielrennen. Noem me maar naïef, maar ik blijf uitgaan van het principe 'niets bewezen = onschuldig'.
Ik heb genoten van de aanvallen van Nibali, de poging van Rodriguez om Valverde naar huis te rijden en de manier waarop Valverde vervolgens terugkwam. Kan me niet herinneren wanneer ik zo'n prachtige strijd eerder heb gezien.

phil
Forum-lid

phil 15 sep 2013 12:12

hetfietsertje1958 schreef:
daniel1975 schreef:Hoe lang zal hij van zijn overwinning mogen genieten is meer mijn vraag?
Als ik me dat bij iedere mooie overwinning van wie dan ook af zou moeten vragen blijft er weinig moois meer over aan het wielrennen. Noem me maar naïef, maar ik blijf uitgaan van het principe 'niets bewezen = onschuldig'.
Volgens mij is dat exact hetzelfde argument wat jarenlang, oa ook op dit forum, gebruikt is mbt Lance A., waarvan we inmiddels (zelfs de naïeve non-believers) weten hoe dat zat...

Inderdaad, niet bewezen = onschuldig, maar ik vond het jammer dat ik niet echt kon genieten van een iets wat een historisch en heroïsch moment zou moeten zijn, wetende dat het eigenlijk onmogelijk is om op dat soort momenten en op die leeftijd vrijwel continu staand (!) een berg als de Angrilu op te rijden...

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 15 sep 2013 12:23

Verdere discussie hierover hoort volgens mij in het 'doping' topic. :-) Ik vind het jammer dat je niet kon genieten van de rit van gisteren omdat je met dat gevoel in je achterhoofd zat te kijken. Als een van de heren waarvan ik gisteren heb genoten ooit achteraf gepakt wordt ben ik gewoon een naieve ouwe zak (ok, dat ben ik waarschijnlijk nu al). Het zij zo. Maar als ik continue zou moeten kijken met het vermoeden dat er doping achter zou zitten, ging ik voortaan naar biljarten kijken.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 15 sep 2013 14:15

Biljarten is ook niet meer wat het geweest is.
Afbeelding

bve
Forum-lid

bve 15 sep 2013 23:09

phil schreef:
Volgens mij is dat exact hetzelfde argument wat jarenlang, oa ook op dit forum, gebruikt is mbt Lance A., waarvan we inmiddels (zelfs de naïeve non-believers) weten hoe dat zat...

Inderdaad, niet bewezen = onschuldig, maar ik vond het jammer dat ik niet echt kon genieten van een iets wat een historisch en heroïsch moment zou moeten zijn, wetende dat het eigenlijk onmogelijk is om op dat soort momenten en op die leeftijd vrijwel continu staand (!) een berg als de Angrilu op te rijden...
Staand fietsen is gewoon te trainen, schaatsers kunnen dit over het algemeen heel erg lang.
Ik vind Horner echt een mooi figuur (figuurlijk dan). Enkele quotes (helaas wel vertaald maar zal in het engels wel net zo mooi zijn) op sporza.be:
"Dit is niet de grootste verrassing uit mijn carrière, wel het mooiste moment."
"Het was mijn derde Vuelta, zodat bijna alle bergritten onbekend terrein waren. Maar ik bewees dat ik de beste klimmer was en de verdiende winnaar ben."
''Ik kon mijn contract nog niet verlengen, maar mijn ploeg zal een Vuelta-winnaar toch niet op de keien zetten?''

Plaats reactie