Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Zesdaagse Roterdam 2011

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2011 13:07

Maar die reden wel echt op leven en dood ;-)
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jan 2011 13:07

Maar die reden wel echt op leven en dood ;-)
Less is bore

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 17 jan 2011 20:01

Maandag 17 januari 2011

Danny Stam en Léon van Bon blijven ook volgende winter nog deel uitmaken van het zesdaagse peloton. Beide 38-jarige coureurs, vorige week nog de winnaars van de Rotterdamse zesdaagse, verlengen hun contract met AA Drink/Leontien.nl met een seizoen.
Voor Stam betekent het zijn laatste verbintenis als renner; de Noord-Hollander zet in het voorjaar van 2012 een punt achter zijn carrière
en stort zich dan volledig op het ploegleiderschap bij de formatie van Leontien. In die functie begint hij dit voorjaar al, na afloop van de zesdaagsen.
Van Bon weet nog niet hoe zijn toekomst er uitziet. Hij beslist later.
“Ik maak er volgende winter een leuke afscheidstournee van langs alle bekende banen”, zegt Stam, winnaar van zestien zesdaagsen. “Maar natuurlijk niet alleen om te worden uitgezwaaid’’, haakt Van Bon in. ,,Als de kans zich voordoet, zou ik graag met Danny nog wel een paar zesdaagsen aan mijn palmares toevoegen.’’

Leontien en Michael Zijlaard zijn verheugd dat ze er zo snel zijn uitgekomen met de routiniers. “We hebben er alle vertrouwen in dat Danny en Léon ook in de winter van 2011-2012 nog hun mannetje staan. Aan de beleving mankeert niets, hebben we deze week weer kunnen constateren. Stam begon ziek aan de zesdaagse van Bremen, maar is desondanks blijven doorknokken. Aan Léon heeft hij een prima koppelgenoot.

,,Het is mooi voor AA Drink dat Danny en Léon doorgaan, maar tegelijkertijd leuk omdat we op deze manier in elk geval voor Danny een passend afscheid kunnen voorbereiden. Stam is een naam die bij iedere wielerliefhebber respect en bewondering heeft afgedwongen”, meent ploegleider Michael Zijlaard.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 jan 2011 21:24

Wat mij ook opviel vorige week was dat Teun Mulder met een broek van AA-drink reed maar wel met een Look fiets.
Zit hij nu nog bij Cofidis of is hij over naar AA-drink/Leontien.nl?
Ik kan daar niets over vinden op het net.

jummeltje
Forum-lid

jummeltje 17 jan 2011 21:47

De baanploeg van cofidis is terziele. Daar rijdt hij dus zeker niet meer. Ik vermoed dat Teun alleen heel blij is dat hij nog mooi op zen look kan rijden, daar dat een van de beste baanfietsen is.
Er is gemeld dat hij bij AA gaat rijden. hij reedt daar ook al voordat hij naar cofidis ging.
Vreemd genoeg staat hij er alleen nog niet bij op de AA site
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

stokie
Forum-lid

stokie 17 jan 2011 21:49

het is ook mogelijk om alleen een renner te sponsoren tijdens de zesdaagse.. misschien dat AA daaraan meebetaald heeft?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 jan 2011 22:18

Het zou leuk zijn als een renner als Mulder in een mooi team terecht kan.
Hoewel ik benieuwd ben hoe hij nu moet trainen.
Kan hij zomaar terug naar de KNWU-selectie of moet hij nu voor zijn eigen training zorgen?

stokie
Forum-lid

stokie 17 jan 2011 22:31

ik denk wel dat de selectie hem direct weer opneemt.

Hij reed namelijk ook wereldbekerwedstrijden voor cofidis. Nu kan nederland hem gewoon weer inzetten in WB wedstrijden. Zowel voor NL als voor mulder dus een goede zaak.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 17 jan 2011 22:34

[quote="Stokie"]Zowel voor NL als voor mulder dus een goede zaak. [/quote]

Dat vind ik ook.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 17 jan 2011 22:57

Mulder rijdt gewoon weer bij de selectie, hij gaat nu alleen niet naar China ivm het herstel van zijn longontsteking (daarom was hij ook niet bij de laatste Revolution in Manchester afgelopen weekend). De sponsoring van AA was alleen voor de zesdaagse, zover ik weet rijdt hij niet voor AA dit seizoen.

"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie