Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)
Ik zal het even aanpassen.
Wellicht ten overvloede: als iemand een startkaart over heeft, of iemand kent die er een over heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Ik betaal de prijs + 25 euro (mag ook aan een goed doel natuurlijk!).
Wellicht ten overvloede: als iemand een startkaart over heeft, of iemand kent die er een over heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Ik betaal de prijs + 25 euro (mag ook aan een goed doel natuurlijk!).
[quote="Pizzi"]IK zie een update op sportcommunication.info betreffende de tijdslimieten:
Goud in de C-categorie: <7:53 (36 min. eraf dus)
Zilver in de C-categorie: <9:23
Bron: http://www.sportcommunication.info/web2 ... rophee=128[/quote]
Dit zijn tijden exclusief de afdaling van de Glandon. Die wordt er sinds het afgelopen jaar uitgehaald.
Dit zijn tijden exclusief de afdaling van de Glandon. Die wordt er sinds het afgelopen jaar uitgehaald.
[quote="J-Racer"][quote="Pizzi"]IK zie een update op sportcommunication.info betreffende de tijdslimieten:
[/quote] Ja, dat snap ik ook wel Heb LM afgelopen zomer gefietst dus ik ken de ingevoerde verandering.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel tijd de gemiddelde deelnemer nodig heeft voor deze afdaling.
[/quote] Ja, dat snap ik ook wel Heb LM afgelopen zomer gefietst dus ik ken de ingevoerde verandering.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel tijd de gemiddelde deelnemer nodig heeft voor deze afdaling.
wordt dus gewoon nog wat harder omhoog fietsen als dat je al doet om de verloren tijdsverlies in te halen van het afdalen ( als je langer daalt dan 36min- waarschijnlijk ikzelf )
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
Limieten zijn aangepast in de startpost.
Ik weet niet of ik een gemiddelde deelnemer ben maar afgelopen editie heb ik 29min over de afdaling van de Glandon gedaan. Ik weet dat omdat ik thuis 2 brevetten heb; eentje heb ik opgehaald vlak na de finish (toen was de Glandon er nog niet uitgehaald) en de tweede heb ik later uitgedraaid van de site van Sportcomm (toen was de Glandon eruit gehaald). Daar zat dus 29 minuten tussen.
Ik vind de afdaling van de Glandon behoudens de eerste paar steile stukken met bochten niet echt gevaarlijk maar goed, ze moeten wat om de lokale autoriteiten te doen geloven dat de Marmotte door zo'n maatregel veel veiliger wordt. Overigens, dat iemand eens een schuiver maakt of uit de bocht vliegt is ernstig genoeg maar ik denk dat deze gevallen op twee handen vallen te tellen (op 7000 deelnemers). Ik zet meer vraagtekens bij wat veel mensen hun lichaam aandoen op de Alpe als ze eigenlijk niet meer naar boven kunnen en dat dus in fysiek bedenkelijke toestand toch proberen. Ik heb op de Alpe een stuk meer ziekenwagens voorbij zien komen dan tijdens de afdaling van de Glandon.
Ga overigens allen genieten van de afdaling van de Galibier/Lautaret; brede wegen, relatief weinig bochten, je kan ver vooruit kijken en beperkt verkeer (eerste helft afdaling). Vergeet dan niet armstukken en een windjack aan te doen!
Ik vind de afdaling van de Glandon behoudens de eerste paar steile stukken met bochten niet echt gevaarlijk maar goed, ze moeten wat om de lokale autoriteiten te doen geloven dat de Marmotte door zo'n maatregel veel veiliger wordt. Overigens, dat iemand eens een schuiver maakt of uit de bocht vliegt is ernstig genoeg maar ik denk dat deze gevallen op twee handen vallen te tellen (op 7000 deelnemers). Ik zet meer vraagtekens bij wat veel mensen hun lichaam aandoen op de Alpe als ze eigenlijk niet meer naar boven kunnen en dat dus in fysiek bedenkelijke toestand toch proberen. Ik heb op de Alpe een stuk meer ziekenwagens voorbij zien komen dan tijdens de afdaling van de Glandon.
Ga overigens allen genieten van de afdaling van de Galibier/Lautaret; brede wegen, relatief weinig bochten, je kan ver vooruit kijken en beperkt verkeer (eerste helft afdaling). Vergeet dan niet armstukken en een windjack aan te doen!
[quote="hero"] Ik vind de afdaling van de Glandon behoudens de eerste paar steile stukken met bochten niet echt gevaarlijk maar goed, ze moeten wat om de lokale autoriteiten te doen geloven dat de Marmotte door zo'n maatregel veel veiliger wordt. Overigens, dat iemand eens een schuiver maakt of uit de bocht vliegt is ernstig genoeg maar ik denk dat deze gevallen op twee handen vallen te tellen (op 7000 deelnemers). [/quote]
Ben bang dat je wat gemist hebt. Er is oa wel eens een dode gevallen.
Ben bang dat je wat gemist hebt. Er is oa wel eens een dode gevallen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hij zegt helemaal niets over de ernst, alleen dat 't aantal personen dat er een bocht mist maar een klein aantal is. En dat klopt ook gewoon. Ieder jaar heb je genoeg vingers aan 1 hand om de ernstige gevallen te tellen. Die neutralisatie helpt helemaal niet, het wordt er eerder erger door. Alle bangeriken worden nog banger en gaan helemaal stil staan. Gevolg dat er valpartijen komen door klapbanden van t slepend remmen. Het snelheidsverschil tussen de verschillende deelnemers wordt nog veel groter...