Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrenner slaat bejaard stel in elkaar

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 23 okt 2010 22:07

Kees, sorry. Ik heb het waarschijnlijk niet goed begrepen. Met 35+ over een slingerend fietspad ter hoogte van een locatie waar je rouwende mensen kunt verwachten en een groepje op je af ziet komen waarvan je de omvang en samenstelling niet kent, is ook voor mij geen reden om de benen stil te houden.

Je had waarschijnlijk de botsing met 20 per uur ook niet kunnen voorkomen en de gevolgen zouden niet anders geweest zijn, voor zover jij weet natuurlijk. Je bent immers door gereden en hebt geen enkel idee of je het kind verwond hebt.......

Right....
Twitter: @rbruijns

jsparie
Forum-lid

jsparie 23 okt 2010 23:32

Kees0251 schreef:
rbr schreef:Wat jij wil geloven is jouw zaak. Kinderen en hondenzijn onvoorspelbaar en dus een gevaar. Op een kleine 100 meter afstand zie je het opdoemen, stoppen met trappen en eventueel wat bijremmen is bij mij een natuurlijke reactie.

Ik heb geen enkel belang bij een aanrijding en alle belang bij het voorkomen er van. Waarom zou ik dan het lot tarten door met een groot snelheidsverschil de gevaarlijke situatie te passeren?

Wat is jouw belang bij het passeren van die mensen met 35+?

Je hebt mijn verhaaltje dus niet goed gelezen, of ik heb het niet duidelijk genoeg beschreven.
Het was een slingerend fietspad door een bosje en ik zag een groepje wandelaars
(onduidelijk hoeveel personen , of er kinderen bij waren, er liep een man voorop, dat was de enige perceptie) waarbij er absoluut geen dwingende aanleiding was om ook maar iets te doen, behalve opzij sturen.
Wat ik ook deed.....

BTW, als ik 20km/u had gereden, was het voorval ook gebeurd.

Kees, volgens mij gaat het er niet om of het jouw schuld was. Waarschijnlijk niet of wellicht gedeeltelijk omdat je wat af had kunnen remmen. Daar kun je best over discussieren.

Maar als je een klein kind omver fietst dat dan ook nog blijft liggen en dan toch gewoon door fietsen.... Dat kan echt niet. Punt. Als ze jou per ongeluk omver fietsen hoop je toch ook dat ze op zijn minst even kijken hoe het met je gaat? Ook al was het je eigen schuld. Dat heeft niets te maken met de schuldvraag, maar gewoon met fatsoenlijk gedrag.

kikkie
Forum-lid

kikkie 27 okt 2010 12:59

jsparie schreef:
Kees0251 schreef:
rbr schreef:Wat jij wil geloven is jouw zaak. Kinderen en hondenzijn onvoorspelbaar en dus een gevaar. Op een kleine 100 meter afstand zie je het opdoemen, stoppen met trappen en eventueel wat bijremmen is bij mij een natuurlijke reactie.

Ik heb geen enkel belang bij een aanrijding en alle belang bij het voorkomen er van. Waarom zou ik dan het lot tarten door met een groot snelheidsverschil de gevaarlijke situatie te passeren?

Wat is jouw belang bij het passeren van die mensen met 35+?

Je hebt mijn verhaaltje dus niet goed gelezen, of ik heb het niet duidelijk genoeg beschreven.
Het was een slingerend fietspad door een bosje en ik zag een groepje wandelaars
(onduidelijk hoeveel personen , of er kinderen bij waren, er liep een man voorop, dat was de enige perceptie) waarbij er absoluut geen dwingende aanleiding was om ook maar iets te doen, behalve opzij sturen.
Wat ik ook deed.....

BTW, als ik 20km/u had gereden, was het voorval ook gebeurd.

Kees, volgens mij gaat het er niet om of het jouw schuld was. Waarschijnlijk niet of wellicht gedeeltelijk omdat je wat af had kunnen remmen. Daar kun je best over discussieren.

Maar als je een klein kind omver fietst dat dan ook nog blijft liggen en dan toch gewoon door fietsen.... Dat kan echt niet. Punt. Als ze jou per ongeluk omver fietsen hoop je toch ook dat ze op zijn minst even kijken hoe het met je gaat? Ook al was het je eigen schuld. Dat heeft niets te maken met de schuldvraag, maar gewoon met fatsoenlijk gedrag.

precies! De schuld vraag is in dit geval helemaal niet van belang. Ik ben bang dat Keer het niet gaat snappen.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

tennisser
Forum-lid

tennisser 27 okt 2010 15:31

rbr schreef:Kees, je bent een ongelofelijke dwaze boeren lul. Het feit dat je met 35 per uur voorbij een groep voetgangers rijdt is niet bijster slim. Het feit dat je doorrijdt is ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor.

Voor mij mogen ze je fiets om je lijf plooien zodat je een week stil zit en denkt over wat je allemaal gezegd en gedaan hebt.

ik heb er echt geen woorden voor.

rbr schreef:Ik ben heel de dag al druk druk druk. Ga ik me op mijn fietsje ook nog eens opfokken? Echt niet. Heb het in de auto ook al (bijna) afgeleerd....

Nu nog achter de pc cq. laptop.... ;) (...dat 'afleren' bedoel ik, hè...)

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 28 okt 2010 22:27

53x11 schreef:
rbr schreef: een ongelofelijke dwaze boeren lul.

Niets meer aan toe te voegen. +1 dus

euh, +1 voor deze memorabele woorden dus ook? ;)

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 28 okt 2010 23:53

Tennisser schreef:
rbr schreef:Kees, je bent een ongelofelijke dwaze boeren lul. Het feit dat je met 35 per uur voorbij een groep voetgangers rijdt is niet bijster slim. Het feit dat je doorrijdt is ongelofelijk en ik heb er geen woorden voor.

Voor mij mogen ze je fiets om je lijf plooien zodat je een week stil zit en denkt over wat je allemaal gezegd en gedaan hebt.

ik heb er echt geen woorden voor.

rbr schreef:Ik ben heel de dag al druk druk druk. Ga ik me op mijn fietsje ook nog eens opfokken? Echt niet. Heb het in de auto ook al (bijna) afgeleerd....

Nu nog achter de pc cq. laptop.... ;) (...dat 'afleren' bedoel ik, hè...)

@Tennisser: Ik doe mijn best, maar als er een kind bij betrokken is dan kan ik me niet bedwingen

teutoon
Forum-lid

teutoon 29 okt 2010 03:19

Mensen nemen verkeer gewoon niet serieus genoeg. In de auto nog wel - in Duitsland gaat het wel al helemaal mis met het geplak links of invoegen met 80 km/h - maar op de fiets is men al minder scherp en als voetganger verandert menigeen in halve zombies.

Loop door het centrum in een willekeurige stad en zie hoe debiel mensen oversteken en dan schrikken omdat er auto's op straat rijden??? Daar ligt nagenoeg het hele probleem in mijn ogen.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 29 okt 2010 09:37

teutoon schreef:Mensen nemen verkeer gewoon niet serieus genoeg. In de auto nog wel - in Duitsland gaat het wel al helemaal mis met het geplak links of invoegen met 80 km/h

In Duitsland vind ik de verkeersdiscipline juist groter. Ik heb daar helemaal geen last van plakkers. Als er in nl een bumperklever is, ga ik gewoon naar rechts en laat hem passeren......

Vind overigens dat je gelijk hebt. Hoe lager de snelheid, des te lager het alertheids niveau

goodriddance
Forum-lid

goodriddance 29 okt 2010 11:56

Iedereen kan me wat met regels en verantwoordelijkheid en 'hunnie moeten'.

Ik begeef me in het verkeer en of ik nu 'schuldig' ben/voel interesseert me niet. Ik bel dus ver vooraf, ik rem bij een onoverzichtelijke situatie OOK als ik voorrang heb en bij groepen fietsers of schoolmeiden die per sé met z'n 3en naast elkaar fietsen, houd ik in en desnoods rijd ik er de halve route achter.

Dat ik 'hunnie' asociaal/egoistisch vind, is niet zo interessant. De enige die je echt kunt beinvloeden ben jezelf. Ik wil zelf veilig thuis komen en wens zelfs de asocialen op deze aarde hetzelfde toe.

En mocht het dan fout gaan zoals bij Kees, dan rem je, vraag je hoe het gaat en dat je hem niet meer kon ontwijken. Zo moeilijk is het toch niet?

eelcoz

eelcoz 29 okt 2010 12:37

GoodRiddance schreef:Iedereen kan me wat met regels en verantwoordelijkheid en 'hunnie moeten'.

Ik begeef me in het verkeer en of ik nu 'schuldig' ben/voel interesseert me niet. Ik bel dus ver vooraf, ik rem bij een onoverzichtelijke situatie OOK als ik voorrang heb en bij groepen fietsers of schoolmeiden die per sé met z'n 3en naast elkaar fietsen, houd ik in en desnoods rijd ik er de halve route achter.

Dat ik 'hunnie' asociaal/egoistisch vind, is niet zo interessant. De enige die je echt kunt beinvloeden ben jezelf. Ik wil zelf veilig thuis komen en wens zelfs de asocialen op deze aarde hetzelfde toe.

En mocht het dan fout gaan zoals bij Kees, dan rem je, vraag je hoe het gaat en dat je hem niet meer kon ontwijken. Zo moeilijk is het toch niet?

Dikke +1!

Ik neem ook geen enkel risico, nergens. Dat levert irritatie van mijn kant op, kost me een mooi gemiddelde (lekker boeiend!), maar zorgt er wel voor dat IK er in ieder geval alles aan heb gedaan om ongelukken te voorkomen.

teutoon
Forum-lid

teutoon 29 okt 2010 15:56

rbr schreef:
teutoon schreef:Mensen nemen verkeer gewoon niet serieus genoeg. In de auto nog wel - in Duitsland gaat het wel al helemaal mis met het geplak links of invoegen met 80 km/h

In Duitsland vind ik de verkeersdiscipline juist groter. Ik heb daar helemaal geen last van plakkers. Als er in nl een bumperklever is, ga ik gewoon naar rechts en laat hem passeren......

Vind overigens dat je gelijk hebt. Hoe lager de snelheid, des te lager het alertheids niveau

Mee eens. Maar ik had het over Ollanders en hun rijgedrag in Duitsland. Duitsers zelf rijden gedisciplineerder.

pipootje
Forum-lid

pipootje 29 okt 2010 20:00

GoodRiddance schreef:Iedereen kan me wat met regels en verantwoordelijkheid en 'hunnie moeten'.

U bent te goed voor deze wereld. Maar ja, overal waar "te" voor staat.....
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

Plaats reactie