Leuke tip!fietseric schreef:...laagje smeermiddel (wat je normaal op de ketting druppelt) in een dopje van een colafles o.i.d. en breng het vervolgens met een kwastje aan op de binnenkant van de ketting.
Stomme vraag over schoonmaken ?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Dan doe je behoorlijk wat, zeker niet te weinig.mrcoffee schreef:Ik lees het topic nu pas maar het schoonmaken van een fiets is voor een aantal mensen hier bijna een sacraal moment. Ik heb me iig rot gelachen
KNIP
Ik moet wel zeggen dat als ik er de tijd voor heb, 1,5 uur heb ik wel voor nodig voor de uitgebreide poetsbeurt, er wel van dit sacrale moment geniet. Zeker achterin de tuin, in het zonnetje
In ieder geval veel meer dan ikzelf.....
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
Stomme vraag over schoonmaken? Ik heb hier al veel stomme discussies gelezen.
Maar de ketting is wel al goed gekuist en gesmeerd al of niet met WD-40.
Wat ik aangeleerd ben tijdens mijn cursus fietshersteller is om geen WD-40 in de shifters te spuiten omdat het kunststofonderdelen zou kunnen aantasten. En dat het geen smeermiddel is maar eerder een ontvetter. Ik spuit siliconenspray op mijn ketting en eens goed afkuisen en dan druppelen met fijne olie. Ik spreek dan ook over mijn zomerfiets.
Maar de ketting is wel al goed gekuist en gesmeerd al of niet met WD-40.
Wat ik aangeleerd ben tijdens mijn cursus fietshersteller is om geen WD-40 in de shifters te spuiten omdat het kunststofonderdelen zou kunnen aantasten. En dat het geen smeermiddel is maar eerder een ontvetter. Ik spuit siliconenspray op mijn ketting en eens goed afkuisen en dan druppelen met fijne olie. Ik spreek dan ook over mijn zomerfiets.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
- thestudent
- Forum-lid HC
WD40 in de shifters werkt anders fantastisch op de hele oude shifters van shimano. Zegmaar de rx100 ( had ik zelf ) en andere shimano 8 speed varianten ( 105, 600 etc). Die zitten namelijk regelmatig vast.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik denk dat als je mijn winterfiets ziet je schriktkees0251 schreef:Dan doe je behoorlijk wat, zeker niet te weinig.mrcoffee schreef:Ik lees het topic nu pas maar het schoonmaken van een fiets is voor een aantal mensen hier bijna een sacraal moment. Ik heb me iig rot gelachen
KNIP
Ik moet wel zeggen dat als ik er de tijd voor heb, 1,5 uur heb ik wel voor nodig voor de uitgebreide poetsbeurt, er wel van dit sacrale moment geniet. Zeker achterin de tuin, in het zonnetje
In ieder geval veel meer dan ikzelf.....
Maar ik geef toe dat als ik er tijd voor heb en toch niet van huis kan, ik erg geniet van het schoonmaak ritueel.
Neemt niet weg dat ik mij vermaakt heb met mensen die, bijna diep religieus, vasthouden aan WD-40
Iedereen die prutst op zijn haar manier aan en een stomme vraag over fietsonderhoud, nou die bestaat dus niet. Stomme antwoorden wel helaas.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
+1door mrcoffee : Iedereen die prutst op zijn haar manier aan en een stomme vraag over fietsonderhoud, nou die bestaat dus niet. Stomme antwoorden wel helaas.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90