Profteamkleding of neutrale kleding?
In het kader van deze discussie "Are you a cycling snob?"
Volgens de test ben ik een "anti Snob".
Volgens de test ben ik een "anti Snob".
You have a strong love of cycling but you hate the pretentious crowds with their caps and pulled-up socks – you'd rather be out on your bike than sipping espressos.
Uber snob
You're the creme-de-la-creme of bike snobbery. Chapeau. Your next purchase is a full collection of David Millar's Chpt. III kit.
Maar dat valt best wel mee eigenlijk. Alleen er goed uitzien op de fiets is wel zo prettig.
You're the creme-de-la-creme of bike snobbery. Chapeau. Your next purchase is a full collection of David Millar's Chpt. III kit.
Maar dat valt best wel mee eigenlijk. Alleen er goed uitzien op de fiets is wel zo prettig.
Some snobbish tendencies
En heb ECHT wel bijpassende sokkenYou might not have started matching socks and caps to every outfit, but you're on your way to snobbish cycling nirvana. Keep working on your tan-line, you'll be a snob soon!
Laatst gewijzigd door Soap op 09 nov 2015 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Uber snob, maar ook ik vind dat wel meevallen, ik wil er gewoon verzorgd uitzien op de fiets (naast de fiets trouwens ook), lijkt mij niets mis mee om jezelf netjes te verzorgen.
Prof kleding, tja, dat heb ik vroeger wel gedragen, nu niet meer. Ik droeg toen bijvoorbeeld ook een Cannondale setje, puur omdat het een mooi design was, mooie kleuren die bij mijn fiets pastte. Zo heb ik ook een Ag2r setje gehad, in wit/blauw, vond ik gewoon super mooi staan, dat het dan kleding was van een prof ploeg kwam op de 2e plaats. Was gewoon leuk om een extra setje te hebben naast de clubkleding.
Inmiddels heb ik me gevonden in Castelli kleding, niet te saai, niet te opvallend. Ben nu natuurlijk ook wat ouder geworden, rij niet meer bij een club, wil nu gewoon echt goede kleding, daarnaast is er geen prof ploeg waarvan ik de outfit supermooi vind !
Prof kleding, tja, dat heb ik vroeger wel gedragen, nu niet meer. Ik droeg toen bijvoorbeeld ook een Cannondale setje, puur omdat het een mooi design was, mooie kleuren die bij mijn fiets pastte. Zo heb ik ook een Ag2r setje gehad, in wit/blauw, vond ik gewoon super mooi staan, dat het dan kleding was van een prof ploeg kwam op de 2e plaats. Was gewoon leuk om een extra setje te hebben naast de clubkleding.
Inmiddels heb ik me gevonden in Castelli kleding, niet te saai, niet te opvallend. Ben nu natuurlijk ook wat ouder geworden, rij niet meer bij een club, wil nu gewoon echt goede kleding, daarnaast is er geen prof ploeg waarvan ik de outfit supermooi vind !
-
- Forum-lid
"Team kleding" van ploegen is vaak goedkoper dan merkkleding en van redelijke kwaliteit.
Verder kwestie van smaak.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Met andere woorden: "Lekker belangrijk."
- Forum-lid
Dat is niet waar, ga maar eens bij een willekeurige fietsenwinkel kijken. Kleding van profploegen kost minstens net zo veel. Zal op het internet hier en daar vast wat in de aanbieding zijn, maar dat is met normale kleding ook zo.scott&focus schreef:"Team kleding" van ploegen is vaak goedkoper dan merkkleding en van redelijke kwaliteit.
Ook is vaak de enigste overeenkomst tussen de profkleding voor consumentenverkoop en waar de profs mee rijden vaak alleen de bedrukking. Zeem, gebruikte materialen etc. zijn vaak anders.
Deze kleding is meestal wel te koop voor consumenten en zit in het hoogste segment van de merken, maar is niet te krijgen met bedrukking van de profploeg.
-
- Forum-lid
Zit ik op de bank dit topic te lezen.
Staat er een kennis aan de deur met een complete team roompot kleding set, shirt jasje en broek
En nu, aan doen of niet
Staat er een kennis aan de deur met een complete team roompot kleding set, shirt jasje en broek
En nu, aan doen of niet
Het zal bij mij zowat 50/50 zijn.
Ik koop de meer sobere truitjes. Heb er van Lotto, Sky, Leopard en Quickstep.
verder enkele heel neutrale truitjes zonder lettering.
Daarnaast nog wat truitjes van Flanders Classics, Omer, Wilier, Molteni,...
Sowieso zwarte broek. Je van kop tot teen uitdossen in teamkleding is er net wat over, nee?
Ik koop de meer sobere truitjes. Heb er van Lotto, Sky, Leopard en Quickstep.
verder enkele heel neutrale truitjes zonder lettering.
Daarnaast nog wat truitjes van Flanders Classics, Omer, Wilier, Molteni,...
Sowieso zwarte broek. Je van kop tot teen uitdossen in teamkleding is er net wat over, nee?
Geef hem een bakkie koffie, zeg netjes dat je inmiddels andere fietsmaten hebt, werk hem na 10 min de deur uit en laat nooit meer wat van je horenRidley Noah flyer schreef:Zit ik op de bank dit topic te lezen.
En nu, aan doen of niet
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP