Wie kan mij het belang van een goede wielset uitleggen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Het begint hier wel een beetje uit de hand te lopen zo... Zullen we stoppen met schelden, roadster?
Hoezeer ik ook geniet van het grootste deel van deze discussie/dit gekrakeel, ik vraag mij ten zeerste af of de TS hier op doelde
Een ding is zeker, we zijn er achter dat meningen verschillen. Maar goed, dat is niets nieuws onder de zon...
Edit:
Het zou van wijsheid getuigen om alle ad hominem argumenten en scheldwoorden achterwege te laten, en de discussie op argumenten te winnen. Tevens wordt je dan een stuk serieuzer genomen (door mij althans).
Een ding is zeker, we zijn er achter dat meningen verschillen. Maar goed, dat is niets nieuws onder de zon...
Edit:
Het zou van wijsheid getuigen om alle ad hominem argumenten en scheldwoorden achterwege te laten, en de discussie op argumenten te winnen. Tevens wordt je dan een stuk serieuzer genomen (door mij althans).
Laatst gewijzigd door RMB op 24 apr 2014 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Je kan daar mee lachen, maar dure wielen (fabriekswielen dan) hebben nauwere toleranties op zij- en hoogteslagen. Dat laatste bepaalt dus hoe rond een wiel is
In de praktijk maakt de band wellicht het meeste uit voor wat betreft rondheid van het totaalpakketje. En mijn wielenbouwer maakt ze echt wel helemaal goed (en zelfs niet duur te noemen).
In de praktijk maakt de band wellicht het meeste uit voor wat betreft rondheid van het totaalpakketje. En mijn wielenbouwer maakt ze echt wel helemaal goed (en zelfs niet duur te noemen).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Nou dat Belgische biertje betaal ik dan en ik zal de binnenbanden en mn humor thuis laten en hij krijgt een knuffel van @ materialistchrissiewizzie schreef:Je kunt met De Zwarten beter een fijn Belgisch biertje drinken hoor. Is een fijne vent met een zeer goed stel hersenen en zelfs een spoortje humor
Roadster
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Lijkt mij pure perceptie, waarnemen doe je met al je zintuigen. Met een blinddoek voor gaat het nog wel lukken misschien, als we doppen in je oren doen ga je geheid de mist inkees0251 schreef:de zwarten schreef: Ik heb twee paar tubewielen met Ambrosio velgen. Het ene heeft een radiaal gespaakt voorwiel met 32 platte spaken. Het andere kruis over 3 met 36 ronde spaken. Ik hoef je echt niet te vertellen dat ik blind voel welk voorwiel er in de fiets zit.
Blind je favoriete bier uit drie halen, zijn ook al heel wat kenners mee voor schut gegaan.
Verder wel een leuk welles/nietes draadje op het scherpst van de snede !!
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Briljant topic dit. Dit is waarvoor je naar het forum komt. TS stelt een vraag over wielen en is op 6 posts blijven steken en er ontspint zich een prachtige online discussie die TS al lang niet meer volgt.
Achtereenvolgens had ik een stalen Gios, een aluminium Gios, een carbon Gios en nu een titanium fiets. Ik lees van alles over stijfheid en comfort en het zal allemaal wel waar zijn, maar ik voel telkens weer dat de nieuwste fiets - de laatste heb ik een week - dat die alles daarvoor overtreft. Zit vooral tussen mijn oren, vrees ik. Ik geef best wat geld uit aan mijn hobby - vindt mijn vrouw - en daarbij is het belangrijkste motief bij mij de looks en de exclusiviteit, dwz ik vind het leuk op een karretje te rijden dat je wat minder ziet. Zo ook mijn keuze voor een wielset: heb nu nog een Marchisio Zefir, maar vind die T700 zo verschrikkelijk mooi. Ook mooi: Reynolds Attcack of Mavic Ksyrium SLR. Als het maar een velghoogte heeft van 35-38mm, misschien 42. En of dat voor mij - 80 kg bij 1m77 met 4500 km per jaar - verantwoord is met alle meer of minder valide technische argumenten maakt me niet veel uit.
Achtereenvolgens had ik een stalen Gios, een aluminium Gios, een carbon Gios en nu een titanium fiets. Ik lees van alles over stijfheid en comfort en het zal allemaal wel waar zijn, maar ik voel telkens weer dat de nieuwste fiets - de laatste heb ik een week - dat die alles daarvoor overtreft. Zit vooral tussen mijn oren, vrees ik. Ik geef best wat geld uit aan mijn hobby - vindt mijn vrouw - en daarbij is het belangrijkste motief bij mij de looks en de exclusiviteit, dwz ik vind het leuk op een karretje te rijden dat je wat minder ziet. Zo ook mijn keuze voor een wielset: heb nu nog een Marchisio Zefir, maar vind die T700 zo verschrikkelijk mooi. Ook mooi: Reynolds Attcack of Mavic Ksyrium SLR. Als het maar een velghoogte heeft van 35-38mm, misschien 42. En of dat voor mij - 80 kg bij 1m77 met 4500 km per jaar - verantwoord is met alle meer of minder valide technische argumenten maakt me niet veel uit.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Wat de ons vrouw vindt, is van ondergeschikt belang. Leve de gescheiden rekeningen!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29