Een uitgebreide versie hoe een vermoeidheids diagram of profiel er uit ziet.
Dus de verhouding wattage/hartslag na 30min 1 uur 2 uur etc rekening houdende met leeftijd en profiel van je rit die je gaat maken.
Ook ben ik wel eens benieuwd hoe het kan dat je bv bij hf 140 redelijk kan praten zeg maar na 5 min fietsen maar na 3 uurtjes flink doorrijden en hf 165 dezelfde ademhaling hebt om te kunnen praten.
Wat zouden we willen zien in het nieuwe Fiets nummer ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13732
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Wat ik mis is dat technische artikelen soms niet compleet zijn.
Voorbeeld vorigjaar een stukje over carbon in de bergen. Daar staat dan in dat met slepend remmen de boel te heet kan worden en de binnenband kan klappen. Het stuk vermeld dan bv niet, dat dit met een TL band veel minder is.
Stuk over schijfremmen ( en ik ben echt voor) In de regen in de remkracht gelijk, dat is niet waar, zeker niet in een peleton, een natte remschijf moet ook droog worden voor maximale kracht en doseerbaarheid. dat vaak maar 1 omwenteling maar het verschil is er wel.
Niet alles wordt goed belicht, jammer. Zo heel moeilijk is dat vaak niet. Graag zie ik hier meer aandacht voor.
Voorbeeld vorigjaar een stukje over carbon in de bergen. Daar staat dan in dat met slepend remmen de boel te heet kan worden en de binnenband kan klappen. Het stuk vermeld dan bv niet, dat dit met een TL band veel minder is.
Stuk over schijfremmen ( en ik ben echt voor) In de regen in de remkracht gelijk, dat is niet waar, zeker niet in een peleton, een natte remschijf moet ook droog worden voor maximale kracht en doseerbaarheid. dat vaak maar 1 omwenteling maar het verschil is er wel.
Niet alles wordt goed belicht, jammer. Zo heel moeilijk is dat vaak niet. Graag zie ik hier meer aandacht voor.
Daarom uitleg van een Arts zoals die vragen beantwoord in het magazine.svvander schreef:Volgens mij is dit voor iedereen anders, niet? Veel is afhankelijk van je conditie en vorm.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik overweeg een abonnement te nemen maar ik vind de nadruk toch te veel liggen op de top amateurs en pro's , en er is erg veel aandacht voor hele dure fietsen van 3000 euro en meer. Voor iemand die een paar keer per week een rondje in de polder rijd is niet veel aandacht. En dat zijn heel veel fietsers hoor. Of is daar ergens een ander tijdschrift voor.
Je kunt ook vaak een proef abo nemen. Even een paar maanden bekijken of het iets voor je is.
En de nadruk ligt zeker op best wel prijzig materiaal maar nadruk top amateurs en pro's onderschrijf ik niet. Het is meer gericht op wielertoeristen die een rit van 100 km fietsen.
En de nadruk ligt zeker op best wel prijzig materiaal maar nadruk top amateurs en pro's onderschrijf ik niet. Het is meer gericht op wielertoeristen die een rit van 100 km fietsen.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit juist weer niet te wachten op de groep €1200-€2000; weinig 'sexyness' aan, niet begeerlijk, rechttoe rechtaan. Prima fietsen, goede value4money, maar daar koop je het blad niet voor. Een Autoweer met alleen niveau Polo, Megane of Astma is ook compleet niet interessant. En nee, ik kan de nieuwe 5-serie ook niet betalen of een leuke 911. Maar beetje dromen en kwijlen mag, das ook een van de functies van het blad.
Less is bore