Alpenbrevet
Zal onderhand wel bijna vol zitten, vorige week namelijk nog maar 200 plaatsen!
Heb mijn startplaats wel verzekerd tegen die 25 EUR. Zaterdag nog een laatste testritje in Ardennen (155km-3700hm) om te beslissen of ik al dan niet zal gaan. Paar jaar geleden de lange tour al gedaan maar laatste jaar veel blessureleed en geen topvorm op dit moment..
Csteenbe en ikzelf hebben ook een startrecht. Maandag beslissen we of we gaan. Zal vooral van het weer afhangen. Zeker geen absolute topvorm maar uitrijden zal alleszins lukken...
Qua weer komt het wel goed als ik www.wetter.ch mag geloven, temperaturen stijgen weer aldaar....
Eens kijken of we het krakende/piepende lichaam nog eenmaal kunnen pijnigen
Eens kijken of we het krakende/piepende lichaam nog eenmaal kunnen pijnigen
YFood !!!
Het ziet er goed uit qua weer. Ik heb de organisatie de suggestie aan de hand gedaan een extra waterpost in te richten op de Susten, hopelijk geven ze hier gehoor aan.
Qua voeding de week vooraf (of toch vanaf 3 dagen ervoor), hoe is dat het best aan te pakken? Ik ben zelf mager (59kg) dus vetreserves heb ik niet met hopen. Is het gewoon drie dagen 'bulken' en zoveel mogelijk calorieën binnenspelen?
Vetreserves heb je altijd genoeg. Zelfs voor de platin tour. Het gaat erom of je koolhydraten genoeg hebt. Eet eventueel wat extra koolhydraten, maar overdrijf niet. Belangrijkste is dat je gedurende de rit regelmatig eet en drinkt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
En een goed ontbijt natuurlijk...