Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2015 12:44

Tuurlijk is dat ook zo hoor Rob. Het feit dat je meteen aan je fiets denk is alleen maar positief denk ik. Je bent er dan immers goed afgekomen. Ik heb geen (denk ik) hersenschudding. Mijn helm, zag ik, is gescheurd en gebutst. Ik ben blij dat ik niet, net als menig leeftijdgenoot (45+), zonder helm rijd. Ik besef me terdege dus dat een "lifesaver" is geweest. Toen ik begon met fietsen had ik zo ook mijn twijfels over het nut van een helm. Nu weet ik wel beter. Geen noemenswaardige pijn aan het hoofd en een gescheurde helm. Voor mij is dat 1+1=2 :!:

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 nov 2015 15:40

Lichamen repareren zichzelf (meestal...), fietsen niet. Ff wachten tot die hersenschudding (helemaal!) weg is, en dan snel weer op de fiets! Die 10k haal je echt nog wel dit jaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2015 15:54

plantagenet schreef:Klinkt niet fijn allemaal. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de Poolse fietser er vanaf is gekomen. Beterschap en hopelijk kun je de schade verhalen.
Die was voor zover ik weet ongedeerd. Hij heeft het wellicht zien aankomen omdat ik wel licht op de fiets en op de helm had.

@53x11 als ik snel weer ben opgeknapt (ik heb geen hersenschudding dankzij de helm) eerst maar eens de fiets grondig inspecteren. Zo op het oog zie ik op de shifters en het stuur na niets, maar schijn kan soms bedriegen.
We wachten af. Ik houd jullie op de hoogte.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 07 nov 2015 16:51

Beterschap! Het zit toch altijd in een heel klein hoekje en is zo gebeurt.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 07 nov 2015 17:57

Dank je Marlon.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 nov 2015 22:29

Beterschap jongeman,Maar eerst lekker rustig herstellen hé.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 07 nov 2015 22:54

Ooh dit is niet leuk zeg. Beterschap.
Ghost Nivolet 6LC

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 07 nov 2015 23:25

Sterkte, neem je tijd voor het herstel. Die 10 k is totaal niet belangrijk.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2015 00:12

Beterschap!

Misschien een beetje flauw om er nu over te beginnen maar zou je minder letsel hebben gehad als dat Chinese carbon stuur niet zou zijn afgebroken?
Campagnolo Ultra Dork

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 08 nov 2015 06:13

Bedankt allen voor het medeleven. :like:

Ik denk dat dat Chinese carbonstuur een groot deel van klap heeft opgevangen. De rest van de fiets is, naar het schijnt, nog oke. De shifters werken in elk geval nog. Ik heb ze nog niet van de fiets af, maar ze lijken dus goed. Ik denk dus dat de schade groter was, als het stuur niet was gebroken. Mijn linkerhand, daar waar het stuur is gebroken, is het meest gekneusd. Ik denk dat deze hand de eerste impact heeft gehad. Was het stuur niet gebroken, dan was mijn hand wellicht gebroken geweest. Zeg het dus maar. Afbeelding

Tja, wel zit ik hier zelf al vanaf 5.30 uur op zondag benenden, omdat de pijn, in bed, niet te dragen is. :(
Da's dan weer de keerzijde....

Waar ik mezelf veel eerder wel een verwijt maak is, dat ik net als Thijs Langeveld die vrijdag ook de duivel zat m'n hielen had. Ik hoefde niet zo nodig een KOM te rijden, maar ik wilde mijn gemiddelde graag hoog houden. Vrijwel de hele weg terug naar huis diep gezeten. Bij het doorgaan van de bocht heb ik geen tegenliggers gezien (let wel; donker), dus ben ik maar weer in de beugels gaan rijden (neem ik aan, want mijn geheugen is al voor die bocht "gereset"). Het volgende dat ik weet, is dat ik beduust en crocky naast 2 mensen sta.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 nov 2015 09:13

Het was ook zo maar een hersenspinsel. Om dat precies na te gaan moet je ook weten of het stuur is afgebroken tijdens de impact met de fietser of met de grond e.d.

Ik zou trouwens je polsen ook even goed na laten kijken. Ik heb zelf een SL laesie opgelopen na een val en een jaar mee rondgelopen. Toen was het al te laat om het goed te herstellen en hebben ze het ingenieus lapwerk weer redelijk in orde kunnen krijgen maar ik ben nu wel levenslang veroordeeld tot pijn aan mijn pols.
Niet om je bang te maken maar houdt het in ieder geval in de gaten.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2015 09:26

@Wolfhound Misschien toch maar foto's laten maken van je pols, zoals al eerder gesuggereerd. Ik heb afgelopen zomer een fikse klap op mijn pols gehad, door een gat gereden, wel op de fiets gebleven, maar een ongelooflijke klap. Na een nacht nagenoeg niet slapen toch maar foto's laten maken. Uiteindelijk vertelde de een beetje Engels sprekende arts in Frankrijk me "only twisted".
Uiteindelijk kreeg ik een brace mee (ik weet niet of dat zo belangrijk was, maar ik vond het toch wel aangenamer) en voor een week dyclofenac en paracetamol. Het heeft toch wel een week of 5 geduurd voordat ik weer normaal kon schakelen.
Ik heb hier meer pijn aan gehad dan de breuk van 3 jaar eerder.

Plaats reactie