Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 23 jun 2011 14:03

Rabobank :
Robert Gesink, Laurens ten Dam, Bauke Mollema, Lars Boom, Maarten Tjallingii, Luis Leon Sanchez, Carlos Barredo, Juan Manuel Garate en Grischa Niermann.

QuickStep:
Tom Boonen, Sylvain Chavanel, Gerald Ciolek, Dries Devenys, Kevin De Weert, Jerome Pineau, Gert Steegmans, Niki Terpstra en Addy Engels.

Euskaltel-Euskadi:
Samuel Sanchez, Egoi Martínez, Gorka Verdugo, Amets Txurruka, Rubén Pérez, Iván Velasco, Alan Pérez en de Tourdebutanten Pablo Urtasun en Gorka Izagirre.

BMC:
C. Evans, B. Bookwalter, G. Hincapie, S. Morabito, M. Schär, I. Santaromita, M. Quinziato, M. Burghardt, A. Moinard

Saxo Bank - SunGard:
A. Contador, R. Porte, C.A. Sørensen, N. Sørensen, J. Hernandez, D. Navarro, B. Noval, M. Tossato, B. Vandborg

Ag2r-La Mondiale:
N. Roche, B. Kadri, J. Peraud, J. Gadret, C. Riblon, H. Dupont

Cofidis:
D. Moncoutié, R. Taaramae, S. Dumoulin, J. El Farès, N. Vogondy, T. Gallopin, M. Buffaz

Europcar:
T. Voeckler, C. Gautier, P. Rolland, A. Charteau, C. Kern

FDJ:
S. Casar, P. Fédrigo, J. Roy, A. Roux, R. Pauriol, Y. Hutarovich

Saur-Sojasun:
J. Coppel, A. Coyot, J. Hivert, J. Engoulvent, Y. Talabardon

Radioshack:
Chris Horner, Levi Leipheimer, Andreas Kloeden, Janez Brajkovic, Markel Irizar, Haimar Zubeldia, Dmitriy Muravyev, Sérgio Paulinho, Yaroslav Popovych.

Team Sky:
B. Wiggins, R. Uran, E. Boasson-Hagen, B. Swift, S. Gerrans, G. Thomas, J.A. Flecha, C. Knees, X. Zandio.

Vacansoleil-DCM:
J. Hoogerland, L. Westra, R. Ruijgh, W. Poels, B. Bozic, M. Marcato, R. Feillu, B. Leukemans, T. de Gendt

Omega Pharma-Lotto:
J. Van den Broeck, J. Roelandts, P. Gilbert, J. Vanendert, J. Van de Walle, F. Willems, A. Greipel, S. Lang, M. Sieberg

Liquigas-Cannondale:
I. Basso, D. Oss, A. Vanotti, P. L. Borghini, F. Sabatini, S. Szmyd, M. Bodnar, M. Paterski, K. Koren

Astana:
A. Vinokourov, R. Di Gregorio, D.Fofonov, A.Grivko, M. Iglinskiy, R. Kreuziger, P. Tiralongo, T. Vaitkus, A. Zeits
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 jun 2011 10:39

http://www.nu.nl/sport/2546982/posthuma ... -tour.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarmee komen "we" toch al op twaalf landgenoten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

job-rolde
Forum-lid

job-rolde 27 jun 2011 11:39

Wat denken jullie eigenlijk van Nicolas roche? Is ie weer in staat om top 15 te rijden? Na die blessure.
Zelf denk ik dat Ben Swift van Sky het goed gaat doen in de spurts.
moi

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 30 jun 2011 13:46

job-rolde schreef:Wat denken jullie eigenlijk van Nicolas roche? Is ie weer in staat om top 15 te rijden? Na die blessure.
Zelf denk ik dat Ben Swift van Sky het goed gaat doen in de spurts.
eerlijk gezegd zijn dat geen namen die op mijn lijstjes staan
maar dat zou ook kunnen onthullen dat ik er geen verstand van heb :-P

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 30 jun 2011 13:58

Ook Garmin-Cervelo met nieuwe shirtjes in de tour.

http://www.demorgen.be/dm/nl/4712/Tour- ... Tour.dhtml

Persoonlijk vind ik het wel mooi.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

frank8610
Forum-lid

frank8610 30 jun 2011 22:58

http://www.cyclingnews.com/news/photo-g ... esentation" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt als je dit stukje leest, zie je dat Contador als enige werd uitgefloten en geboe-ed door het Franse publiek. Ik word echt zo moe van die Fransen soms en hun overtrokken chauvinistische reactie. Ook bij Roland Garros kan ik me daar zo heerlijk aan irriteren, je zult het bij een andere grand slam ook nooit zien, maar als er een niet Franse tennisser ook maar een keer de wenkbrauwen fronst richting een umpire dan staan gelijk alle Fransen op hun achterste benen en is het gefluit oorverdovend.

En nu met Contador ook weer, ik kan het me niet voorstellen dat ze hem nu alsnog schorsen. De UCI kan het aan de ene kant gewoon niet meer maken om hem dadelijk na al het geprocedeer in een keer 3 grote ronde prijzen af te pakken. Als het bewijs toch echt zo onomstotelijk was en de regels zo glashelder dan heb je er toch niet zo lang voor nodig om iemand correct door de gerechtelijke procedure te laten wandelen?

Ik hoop echt van harte dat Contador iedereen er snoeihard af fietst en hopelijk een keer in een tweestrijd met een Fransoos naar de finish rijdt en dan de zege kado geeft, maar op het laatste moment: oh nee, toch niet, xxx Bertje!
Dan maar gehaat in Frankrijk, i.p.v. z'n pistool-dingetje op de disc een middelvinger....

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 jul 2011 10:15

deijn schreef:Ook Garmin-Cervelo met nieuwe shirtjes in de tour.

http://www.demorgen.be/dm/nl/4712/Tour- ... Tour.dhtml

Persoonlijk vind ik het wel mooi.
Ik vind het dan weer foeilelijk. Ieder z'n ding :-D

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 jul 2011 10:18

frank8610 schreef:http://www.cyclingnews.com/news/photo-g ... esentation

En nu met Contador ook weer, ik kan het me niet voorstellen dat ze hem nu alsnog schorsen. De UCI kan het aan de ene kant gewoon niet meer maken om hem dadelijk na al het geprocedeer in een keer 3 grote ronde prijzen af te pakken. ...
Ja, ach, die Fransen... Als het maar bij fluiten blijft en ze hem niet van de fiets rammen... Waar je soms wel bang voor kunt zijn, met name tijdens de bergetappes.

Die druk opbouwen door Contador is volgens mij juist ook onderdeel van de taktiek om er onder uit te kunnen komen.

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 02 jul 2011 12:17

En ja hoor we zijn begonnen!

foosho
Forum-lid

foosho 02 jul 2011 13:01

Weet iemand een internet live stream van Sporza die in NL te bekijken is?

(kon niet zo snel eentje vinden..)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jul 2011 17:10

Yup: http://sports-livez.com/channel/ch-3.php" onclick="window.open(this.href);return false;

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jul 2011 17:11

frank8610 schreef:http://www.cyclingnews.com/news/photo-g ... esentation

Echt als je dit stukje leest, zie je dat Contador als enige werd uitgefloten en geboe-ed door het Franse publiek. Ik word echt zo moe van die Fransen soms en hun overtrokken chauvinistische reactie.
Wat heeft het gefluit tegen Contador dan met chauvinisme te maken?

Gesloten