Gevallen in 2016
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
veel sterkte en beterschap buzz!
-
- Forum-lid
Sterkte en hopen op een spoedig herstel.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- Wolfhound32
- Forum-lid
Aj... Dat is een serieuze blessure buzz. Sterkte met het herstel.
Ook prijs... met moeder de vrouw een recovery tochtje in de buurt aan het rijden, op een fietspad waar je in 2 richtingen mag rijden komen we een groep wielertoeristen tegen. Vrouw en ik rijden mooi achter elkaar, wielertoeristen rijden 2 aan 2. De laatste van die groep let niet op, wijkt naar links uit en ramt mij schouder tegen schouder, niet zomaar een schampschot maar echt vol. Een knalletje met snelheidsverschil 60km/h. En hij wordt door de klap op zijn kameraad gekatapulteerd. Ik reed gelukkig achter mijn vrouw aan, waardoor ik gewoon ten val kom in het struikgewas naast het fietspad. Gevolgen:
- schouder van mezelf gekneusd en wat bloeduitstortingen, ook wat schaafwonden aan elleboog
- fiets heeft zelfs geen schrammetje
- de man die op mij knalde is met de ambulance opgepikt met een schouderbreuk, en verwondingen aan oog en hoofd. Ook zijn kameraad had een breuk ergens aan de arm, en is met de ambulance afgevoerd.
Zoveel onvoorzichtigheid! Ik was erg kwaad bij impakt, maar kalmeerde onmiddellijk toen ik zag hoe die 2 eraan toe waren. Van zijn fietskameraden moet je dan horen dat, wanneer er zo'n incident is, het meestal met hem als betrokkene is.
Nu een paar dagen later is mijn schouder wel stijf, maar verder geen functionele problemen. Gelukkig maar.
- schouder van mezelf gekneusd en wat bloeduitstortingen, ook wat schaafwonden aan elleboog
- fiets heeft zelfs geen schrammetje
- de man die op mij knalde is met de ambulance opgepikt met een schouderbreuk, en verwondingen aan oog en hoofd. Ook zijn kameraad had een breuk ergens aan de arm, en is met de ambulance afgevoerd.
Zoveel onvoorzichtigheid! Ik was erg kwaad bij impakt, maar kalmeerde onmiddellijk toen ik zag hoe die 2 eraan toe waren. Van zijn fietskameraden moet je dan horen dat, wanneer er zo'n incident is, het meestal met hem als betrokkene is.
Nu een paar dagen later is mijn schouder wel stijf, maar verder geen functionele problemen. Gelukkig maar.
Beterschap man! Daarom heb ik een hekel aan grote wielrengroepen... De eerste 4 rijen houden rekening met je en de rest zit nog te lullen en zien jou niet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
Beterschap Buzz en raven14!
Ik heb verleden week op Kos ook een schuivertje gemaakt met een mbt op het asfalt.
Was tijdens een afdaling met 45km p/u, legde de bike lekker plat in een bocht en plots was ie weg.
Gehele linkerkant wat behang eraf en gaten in m'n broek, handschoenen en sokken.
En dat terwijl ik tijdens de gevaarlijke afdalingen op onverhard, het Dikeos gebergte, zonder problemen beneden kwam.
Scherpe keien op los zand en gravel waren geen probleem, strak asfalt wel....
Ik heb verleden week op Kos ook een schuivertje gemaakt met een mbt op het asfalt.
Was tijdens een afdaling met 45km p/u, legde de bike lekker plat in een bocht en plots was ie weg.
Gehele linkerkant wat behang eraf en gaten in m'n broek, handschoenen en sokken.
En dat terwijl ik tijdens de gevaarlijke afdalingen op onverhard, het Dikeos gebergte, zonder problemen beneden kwam.
Scherpe keien op los zand en gravel waren geen probleem, strak asfalt wel....
Tijdens mijn val in de Vaujany blijkt achteraf dat ik toch lichamelijk schade heb opgelopen. In de afdaling van de col d'Ornon ben ik op mijn snufferd gegaan en vol op mijn rechterwang gevallen. Nu, meer dan 2 maanden later, blijkt dat ik mijn jukbeen gebroken heb gehad
Ik had al wel een vaag vermoeden maar ik dacht dat zoiets met meer pijn gepaard zou gaan. Kennelijk niet dus. Ik heb nu een deukje in mijn jukbeen maar dat is verder niet te zien, alleen te voelen. Ok, breuk nr 3 dus als gevolg van wielrennen.
Ik had al wel een vaag vermoeden maar ik dacht dat zoiets met meer pijn gepaard zou gaan. Kennelijk niet dus. Ik heb nu een deukje in mijn jukbeen maar dat is verder niet te zien, alleen te voelen. Ok, breuk nr 3 dus als gevolg van wielrennen.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Hoe kwam je er achter?
Bezoekje aan de huisarts omdat de zwelling van de val maar heeeeeeeeeeel langzaam wegtrok en omdat ik dat deukje in het jukbeen voelde. Na een ct-scan bleek dat het gebroken is geweest. Er wordt nu niets meer aan gedaan en er zal ook wel niks aan gedaan zijn als ze het eerder geconstateerd hadden. Het is een nette breuk zonder dat er iets scheef is komen te staan. Ik heb er ook niet echt last van gehad behalve met kauwen. Biefstuk en droge harde worst waren een no-go voor een week of drie. En al een paar dagen na de val heb ik Ventoux gedaan. Zonder een centje pijn (aan de kaak dan he )Walter G schreef:Hoe kwam je er achter?
Live fast; die young. mijn blog